Oceny samochodów: Ford Focus

Wszystkie oceny dla:  Ford (2035)    Wszystko o Ford Focus

Oceny samochodu Ford Focus. Kierowcy oceniają samochód Ford Focus wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód Ford Focus - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz ten model - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.56
555
czy warto kupić ten model?

TAK 93%
NIE 7%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.85
Silnik
Oceny silnik
4.47
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.56
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.37
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
10.0
6.8
8.9
średnie w trasie [l/100km]:
8.1
5.4
7.0

Zobacz oceny dla wersji samochodów Ford Focus:

Wybierz rodzaj nadwozia samochodu Ford Focus aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać generację modelu, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

Filtruj opinie kierowców o Ford Focus

silnik
4.52
moc
wersja

Wybrane opinie

3.25

Mirek 13 marzec 2017 Ford Focus, HATCHBACK 2001-2005, benzynowy, 1596/100KM

Nie polecam, zdecydowanie najgorszy samochód w mojej historii. Posiadam go dwa lata. Już lepiej wspominam poczciwego 126 p eleganta, od którego zaczynałem. Przed Focusem jeździłem Passatem B4 i do dziś wspominam go z sentymentem. Pasek nigdy mnie nie zawiódł, był solidnie zrobiony i dobrze służył. Nie wiem co mnie podkusiło żeby kupić Forda. Spodobał mi się jego wygląd i żałuję że dałem się w to wciągnąć. Dobija mnie wszechobecna rdza, ten samochód po prostu gnije w oczach a blachy bardziej przypominają kartkę papieru. Pomimo że prowadzi się go generalnie dobrze to wkurzają mnie pewne drobne usterki i niedopracowania. Samochód jest niesamowicie głośny, po przekroczeniu "setki" jest jeden wielki nieprzyjemny hałas, co wymaga podkręcenia radia i skutkuje istną kakofonią. Co chwila zaskakują mnie jakieś drobne awarie elektroniki (wymiana impulsatora - czujnika prędkości, przed wymianą co chwila siadał mi prędkościomierz i spadała moc), po wymianie skrzynki z bezpiecznikami elektronika dosłownie wariowała - światła, kierunkowskazy i klakson potrafiły włączać się samoczynnie. Na szczęście mechanik opanował sytuację. Jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. Trzeszczące plastiki, szybko parujące szyby, słaba jakość tapicerki i fordowskie patenty typu maska otwierana kluczykiem czy choćby brak możliwości otwierania pilotem bagażnika potrafią mocno irytować. Zderzaki też do niczego, w zimie nie tak dawno lekko zahaczyłem zaspę i już połamany. Paskiem nie takie przeszkody przejeżdżałem i zero problemów, zawsze dał radę. Samochód ładnie wygląda, ma dość dobre zawieszenie ale to za mało. Powiedzenie "ford gówno wort" i o nie kupowaniu samochodów na f nie biorą się z nikąd. Latem planuję szczęśliwie sprzedać ten fordowski wynalazek za uczciwe niezbyt duże pieniądze (może ktoś będzie miał więcej cierpliwości do niego) i kupić BMW E46 za którym już powoli się rozglądam. Lepiej trochę dopłacić i kupić solidnego Passata, BMW, Audika czy Merca a nie bawić się w wynalazki typu Ford, Fiat, Opel czy francuzy. Takie jest moje zdanie. Raz się przekonałem i jednak kolejnego Forda na pewno nie kupię.
4.00

kotov 21 listopad 2012 Ford Focus, HATCHBACK 2001-2005, diesel, 1753/90KM

Auto ma przejechane 320000 km. Zacząłem nim jeździć, gdy na liczniku nabite było 150000 km. Silnik jest nie do zdarcia (1.8 TDDI - 90KM) - ale o niego dbam: co roku przed zimą wymiana oleju, wszystkich filtrów, paliwa na Tesco też nie leję. A propos do tego silnika nie wolno lać paliwa bezsiarkowego. W mieście autko sprawuje się super. Na trasie do 120-130 km/h nie ma problemu, powyżej tej prędkości wyprzedzanie robi się uciążliwe. Autostradą 140 km/h leci bez problemu. Jeżeli ktoś jeździ przepisowo i nigdy nie depcze w gaz za często to jest to ideał. Godne polecenia zwłaszcza dla młodego kierowcy. Prowadzenie i "czucie" tego samochodu jest wzorowe. Konstrukcja silnika jest starsza, nie ma koła dwumasowego, stosunkowo tanie części. Wymieniałem już wszystkie części eksploatacyjne od klocków hamulcowych, przez sprzęgło po rozrząd. Dostępna duża ilość zamienników na każdą kieszeń. Minusy (chociaż może to już kwestia przejechanych kilometrów): 1. Elektryka -siadają takie rzeczy jak: silnik podnoszenia szyb, przełączniki podnoszenia szyb, przełącznik wycieraczek (ten przy kierownicy), podświetlenie zegarów i zwarcia na tablicy, czujniki ABS - większość awarii pojawiła się około 220-250 tysięcy, a usunięcie nie było drogie - jest to upierdliwe po prostu. 2.Zawieszenie tylne (wielowahaczowe) - koszmar. Co 2 lata wymiana (około 40000km) - na 100% tulejki, których jest chyba ze 20 - koszt naprawy od 1000-1500 zł. 3. Rdza na tylnej klapie bagażnika - pod plastikiem i tablicą rejestracyjną - pojawia się po zimie - lód zalega w tych miejscach (wada konstrukcyjna) - nie da się naprawić, trzeba wymienić całą część.
3.00

MKS 7 listopad 2011 Ford Focus, KOMBI 2011-, diesel, 1560/115KM

Ford najwyraźniej za bardzo wziął sobie do serca ideę stworzenia auta globalnego (wszytsko takie samo na każdy rynek na świecie). W efekcie powstało auto, które jest do wszytskiego czyli... do niczego. Z jednej strony miła dla oka, dynamiczna sylwetka, z drugiej skandaliczne zawieszenie przednie (hałasuje na drobnych nierównościach poprzecznych) i mała ilość miejsca w środku i przestrzeni bagażowej. Ta ostatnie zresztą widać, że została najbardzie "uszczęśliwiona" oszczędnościami. Materiał obiciowy boków i podłogi wygląda jak nieco mocniej sprasowany filc, który po uniesieniu mocno się ugina i tylko czekać kiedy się złamie. Reasumując, boleśnie widać rękę księgowych, którzy do tego stopnia zaingerowali w ogólnie akceptowane standardy, że za ogrzewanie lusterek trzeba dodatkowo płacić, bo nie jest to standardem w aucie za blisko 80 tys. PLN. Prywatnie odradzam i radziłbym skierować swoje kroki do VW, Skody, OPLA czy nawet Renault bo każde z aut w ofercie tychże jest lepiej wykonane, nie jeździ gorzej (a kto wie czy nie lepiej) a z pewnością nie hałasuje tam przednie zawieszenie po przejechaniu zaledwie 2 tys. km. Ceny myślę, że z pewnościa nie będą wyższe więc Forda wybijmy sobie z głowy - szkoda zachodu dla tego modelu. P.S. Focus MK1 i MK2 jakością zawieszenia obecny model biły na głowę - Co wyście ludzie (w Fordzie) nawyrabiali, jak tak można spieprzyć całkiem dobre pomysły.

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
Tomasz
11 styczeń 2018
Ford Focus, HATCHBACK
2011-,
benzynowy, 1596/150KM
5.00
warte zakupienia

Auta jest bardzo wygodne i malo awaryjne.
sk
20 grudzień 2017
Ford Focus, KOMBI
2007-2011,
benzynowy, 1596/100KM
4.75
Ford Focus MK II kombi 1.6 benzyna

Użytkuję ten samochód od ok 5 lat. Jestem zadowolony z tego pojazdu. Poruszam się 95% po mieście. Troche wysokie spalanie. Poza tym bez wad. Serwisy typowe po przebiegu. Kolejny też będzie tej marki
Aga
6 lipiec 2017
Ford Focus, HATCHBACK
2005-2008,
benzynowy, 1798/125KM
4.00
warto

wygodne autko
kozi73
11 maj 2017
Ford Focus, KOMBI
2011-,
diesel, 1560/115KM
4.50
Warto kupić

Auto kupiłem 3 miesiące temu z przebiegiem 155 tys z polskiej firmy leasingowej. Na chwilę obecną przejechałem 6tys km. ,na razie bez najmniejszych zastrzeżeń. W porównaniu do Opel Astra 1,7 cdti oraz vw Golf VII 1,6 tdi z 2013 zdecydowania najtańsze oryginalne części/na szczęście tylko porównywałem w wyszukiwarce/Porównując do wcześniejszego Focusa MK 2 ten sam poziom dobrej mechaniki , mam nadzieję że dużo lepiej z korozją. Ja polecam.
Szymon80
22 luty 2017
Ford Focus, KOMBI
2007-2011,
benzynowy, 1596/100KM
4.50
Warto kupić.

Dobre auto za małe pieniądze i tanie w utrzymaniu.
Tomek
13 sierpień 2016
Ford Focus, HATCHBACK
2001-2005,
benzynowy, 1596/100KM
4.75
Super auto

Jeżdżę swoim focusem ponad 12 lat. Regularnie wymieniam olej, filtry, świece zapłonowe itp. Po 4 latach awarii uległ przycisk w drzwiach pasażera służący do opuszczania szyby (opuszcza, ale podnieść nie chce). Po 8 latach wymieniłem teleskopy tylnej klapy. Po 12 latach wymieniłem czujnik prędkości, bo zdarzało się, że wskazówka szybkościomierza podczas jazdy opadała na zero i po około 10 sekundowym odpoczynku ponownie się podnosiła. Koszty eksploatacyjne bardzo niskie, ceny części niskie.
daniel
4 lipiec 2016
Ford Focus, HATCHBACK
2005-2008,
benzynowy, 1596/100KM
5.00
Warto

Polecam
Robert76
10 listopad 2015
Ford Focus, KOMBI
1998-2001,
diesel, 1753/90KM
4.25
Dobre, niedoceniane przez wielu auto.

Niezła trwałość, dobra cena części na tle konkurencji, stosunkowo prosta konstrukcja. Bardzo dobre właściwości jezdne. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na korozję i unikać wyeksploatowanych mocno egzemplarzy. Przyzwoita elastyczność, wystarczająca moc w codziennej eksploatacji, jeździ lepiej niż wskazuje na to fabryczna moc, ale na wyścigówka to nie jest. Daje radę z lawetą czy przyczepą, brak dwumasy, nieźle sprawdza się jako połączenie woła roboczego z autem rodzinnym. Jeśli trafimy na zdrowe auto warto zadbać o zabezpieczenie antykorozyjne. To najsłabsza strona Fokusa MK1. Z droższych awarii może nas dopaść awaria sterownika pompy wtryskowej, koszt naprawy to nieco ponad tysiąc złotych, dobrze zrobiona powinna wytrzymać kolejne 250 tys km. W zawieszeniu warto stosować dobrej jakości części, tym bardziej, że lecą głównie tanie w wymianie łączniki stabilizatora. Nie warto zakładać felg większych niż 15 cali i nisko profilowych opon. Mają spory wpływ na pogorszenie komfortu i przyspieszone zużycie zawieszenia.
szalas
19 październik 2015
Ford Focus, KOMBI
2007-2011,
diesel, 1560/90KM
4.50
:)

:)
Adam
16 maj 2015
Ford Focus, HATCHBACK
1998-2001,
diesel, 1753/90KM
4.75
warto

Samochód dla tych, którzy potrzebują pojazdu do przemieszczenia się z punktu A do punktu B w miarę komfortowym i oszczędnym pojazdem, ale też i dla tych, dla których jazda samochodem (niekoniecznie elektroniczną zabawką) to przyjemność.
1   2   3   ...   56   Następna strona