Oceny samochodów: Skoda

Oceny samochodów marki Skoda. Kierowcy oceniają samochody Skoda wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód marki Skoda - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz samochód tej marki - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.47
1238
czy warto kupić samochód tej marki?

TAK 92%
NIE 8%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.64
Silnik
Oceny silnik
4.47
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.34
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.41
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
9.5
6.6
8.2
średnie w trasie [l/100km]:
7.7
5.3
6.3

Zobacz oceny dla modeli samochodów marki Skoda:

Wybierz model marki Skoda aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać wersję nadwozia modelu, generację, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

filtruj:

Skoda Fabia

liczba ocen samochodu 458
4.46

Skoda Favorit

liczba ocen samochodu 15
4.50

Skoda Felicia

liczba ocen samochodu 118
4.15

Skoda Forman

liczba ocen samochodu 4
4.31

Skoda Octavia

liczba ocen samochodu 467
4.56

Skoda Rapid

liczba ocen samochodu 2
4.88

Skoda Roomster

liczba ocen samochodu 64
4.29

Skoda S 120

liczba ocen samochodu 1
3.50

Skoda S 130

liczba ocen samochodu 1
4.50

Skoda Superb

liczba ocen samochodu 84
4.68

Skoda Yeti

liczba ocen samochodu 24
4.15


Wybrane opinie

4.00
kierowca Octavii od 8 lat 28 luty 2011 Skoda Octavia, KOMBI 2000-2004, diesel, 1896/90KM
Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - podkładki na resory, które unoszą przód o chyba 24 mm. Niezrozumiałe jest utrzymywanie w skodzie obrzydliwej tapicerki, czasem bardzo lichej - to chyba po to, żeby wersję obecnie Tour odróżnić marketingowo od Octavii II. (W celu poprawy sytuacji polecam pewną firmę z Rzeszowa). W II jest więcej miejsca niz w I - zwężono fotele i uzyskano ponoć 7 cm więcej. Przy długich jazdach daje się we znaki brak miejsca na siedzeniu pasażera (jeśli tył zajęty) i zbyt mało komfortowe siedzenia. Mam wrażenie, że więcej przestrzeni jest juz w Oplu Astra II (który z kolei zawieszenie ma fatalne, Corsa IV też) Co pada: - osłona spodnia silnika - miska olejowa - przepływomierz - wskażnik świateł awaryjnych (popularne) - amortyzatory - części zawieszenia - łożyska kół - zderzak przedni (za niskie zawieszenie - przycieranie) Mimo wszystkich ww niedoskonałości polecam tradycyjne TDi.
3.25
Nepcior 11 październik 2015 Skoda Superb, KOMBI 2009-2015, benzynowy, 1798/160KM
O awaryjności DSG krążą już legendy. Niestety doświadczyłem tego i ja. Przy 35000 auto stanęło i nie chciało dalej jechać. Laweta, serwis, 2 tygodnie... Miałem jeszcze gwarancję. Niestety ledwie skończyła się gwarancja i to samo. przy przebiegu 70000 tylko zgrzyty i nie jedzie. Skończyło się przeprawami w sądzie i wymianą skrzyni na nową. Teraz ma 125 i coś zaczęło szarpać przy zmianie z 1 na 2 i z 3 na 4. Silnik działa bardzo fajnie, miły odgłos. Ładnie przyspiesza. Myślałem, że skoro rozrząd jest na łańcuchu, będzie bezobsługowy. Niestety to już przeszłość. Wymienić trzeba było przy 95000, tyle, że koszt był dużo wyższy niż zwykłego rozrządu na pasku. I tak miałem szczęście, bo innym zdążył przeskoczyć rozrząd i skończyło się poważnym remontem silnika. Przyczyna: błąd konstrukcyjny napinacza. Czyli to nie tylko mój egzemplarz, a wszystkie! Takie poważne awarie wystarczą, żeby się człowiekowi odechciało skody raz na zawsze. Niestety to nie wszystko do tego doszła cała masa drobniejszych usterek. Pompa wody - podobno też pada standardowo. Koszt samej pompy to zwykle jakieś 200zł. Niestety Skoda jest sprytna i sama pompa nie występuje jako część. Trzeba kupić razem z obudową, czujnikiem temperatury, termostatem itd. Dzięki temu koszt rośnie do 1100zł. Sama wymiana też droga, bo żeby się do niej dostać trzeba rozebrać pół auta. Ogrzewanie tylnych foteli włącza się samoczynnie. Nie udało się znaleźć przyczyny. Przełącznik opuszczania tylnej szyby padł, karta SD zacięła się w nawigacji, kratka nawiewu powietrza się rozsypała... Masa tego. Wszystko uzupełnia użycie tanich, kiepskich materiałów. Uchwyt zamykania drzwi pokryty czymś jakby gumą. Z czasem ta guma zmiękła i stała się jakby galaretką. Farba z przełączników zaczęła obłazić, przez co nie widać już symboli tylko duże białe plamy. W plastikach zaczęły pękać zaczepy. Tapicerka na fotelu kierowcy już przed przebiegiem 100.000 była pełna zaciągnięć i zaczęła się przecierać. W poprzednich autach nawet przy 200.000 nie widziałem takiego czegoś! Ogólnie tandeta w każdym calu. To auto jest podobno tanie. I ta taniość wyziera z każdego jego zakamarka. Jeśli jednak ktoś chce kupić dobrze wyposażony samochód, to się okazuje, że inni dają dużo więcej w standardzie i cena końcowa wychodzi podobnie do na przykład Mazdy 6
4.75
bartol 21 marzec 2010 Skoda Octavia, KOMBI Tour 2000-2010, diesel, 1896/101KM
Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komputer wynosi 6.6 l/100 km. Gdy jeżdżę w mieście w weekend, kiedy jest mało aut, przy spokojnej jeździe uzyskuję spalanie około 6l/100 km, przy dynamicznej jeździe 7.4 l/100 km. W trasie w 5 osób przy normalnej jeździe komputer pokazywał wynik 5,4 l/100 km ( prędkość 100 km/h), przy dynamicznej jeździe około 6.2l/100 km ( prędkość 120-130 km/h). Ogólnie silnik jest na prawdę ekonomiczny, podczas codziennego użytkowania na 1 baku pokonuję około 700 km. Części są w przystępnych cenach, dużo zamienników dostępnych na rynku. Regularnie dokonuję przeglądów i jak na razie ( odpukać) auto spisuje się znakomicie pod względem niezawodności. Żarówki zmieniam co jakiś czas:)

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
lm
15 listopad 2008
Skoda Octavia, KOMBI
2000-2004,
diesel, 1896/90KM
4.75
aaaaaaaaaaaaaaa

extrwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
wilczewski
13 listopad 2008
Skoda Fabia, HATCHBACK
2004-2007,
benzynowy, 1198/64KM
4.00
mirek
9 listopad 2008
Skoda Octavia, KOMBI
II 2004-2008,
diesel, 1896/105KM
4.50
samochód godny polecenia

bezawaryjny, jednak dosyć często należy dolewać olej do silnika
ra
7 listopad 2008
Skoda Felicia, PICK-UP
VAN Pick-Up D 1997-2001,
diesel, 1896/64KM
4.25
mały dostawczak dla małej firmy

Udany model skody, dzięki zastosowaniu silnika firmowanego przez VW ma wystarczające osiągi jak na małe auto dostawcze. Nie jest to demon szos, ale też nie do tego został stworzony. Moim zdaniem całkiem niezła adaptacja auta osobowego do roli "ciężarowca". Szkoda tylko że były tak słabo wyposażone, brak tu jakichkolwiek "fajerwerków". Na szczęście to tylko samochód do wożenia towarów, w czym sprawdza się całkiem nieźle.
Robert
7 listopad 2008
Skoda Octavia, HATCHBACK
2000-2004,
diesel, 1896/90KM
4.50
Dobre auto za umiarkowaną cenę

Gdybym miał wybierac ponownie ten model szukałbym silnika trochę mocniejszego niż 66 KW (90 KM). Mimo to silnik ALH (66 KW) w zupełności wystarcza do podrózy po mieści i poza nim, ale czasami brakuje mocy, dla zwolennika mocy będzie zbyt słaby.
Poprzednia strona   1   ...   122   123   124