Oceny samochodów: Dacia

Oceny samochodów marki Dacia. Kierowcy oceniają samochody Dacia wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód marki Dacia - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz samochód tej marki - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.45
196
czy warto kupić samochód tej marki?

TAK 91%
NIE 9%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.57
Silnik
Oceny silnik
4.38
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.32
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.52
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
10.0
6.1
8.5
średnie w trasie [l/100km]:
8.6
5.2
6.8

Zobacz oceny dla modeli samochodów marki Dacia:

Wybierz model marki Dacia aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać wersję nadwozia modelu, generację, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

filtruj:

Dacia Dokker

liczba ocen samochodu 1
4.25

Dacia Duster

liczba ocen samochodu 92
4.42

Dacia Lodgy

liczba ocen samochodu 1
4.00

Dacia Logan

liczba ocen samochodu 51
4.40

Dacia Sandero

liczba ocen samochodu 51
4.57


Wybrane opinie

4.75
Leon Z 27 kwiecień 2014 Dacia Duster, SUV 2010-, diesel, 1461/109KM
Mam model DUSTERA 2014 już/aż 3 miesiące, 6500 km przejechane i NIE ŻAŁUJĘ ZAKUPU. Mam to co chciałem i jeździ jak się spodziewałem = jest OK. Moje "narzekanie" skupię na pierdołach, które albo wywodzą się z użytkowania innych aut, albo po prostu są firmowym knotem. Mi wadzą komuś innemu nie muszą. (1) Nie ma możliwości ściemnienia zegarów podczas długiej jazdy nocą, szczególnie po autostradach. Nie jarzy po oczach strasznie, ale lubiłem podczas podróży ściemnić sobie jasność do niezbędnego minimum. Tu nie da rady. (2) Radio z MP3 jego sterowanie, funkcje, menu, itp. Chyba ktoś to zrobił "za pięć dwunasta, na kolanie", albo nie wiedział, co mogą (muszą) mieć współczesne radia samochodowe. Funkcjonalność czy ergonomia wyboru funkcji to PORAŻKA. (3) Okrągłe nawiewy - 2 epoki do tyłu. Jeszcze przy ich max. otwarciu widać czeluści przewodów wentylacyjnych, które od wewnątrz piękne raczej nie są. Wrażenie podobne, jakby ktoś patrzył się w dużą studnię bez dna - jak coś tam wpadnie, to już na zawsze? (4) Szczególiki wykończenia - bardziej kiepski design inżyniera, który coś tam ?projektował? niż jakość materiałów, bo te raczej są OK. (5) Schowek pojemny i głęboki?ale czasami bywa ?za głęboki?, szczególnie, kiedy jedzie się samemu i trzeba poszukać czegoś małego na samym dnie. Kilka razy będąc zapięty w pasy?nie dostałem do dna. (6) Obszycie gałki zmiany biegów skórą (ścieg krzyżykowy nici) i miejsce łączenia się ściegu z plastikowym (aluminiowym) dekielkiem, na którym wygrawerowane są cyferki biegów zrobiony jest od tylnej części gałki lewarka, czyli całą dłonią gniecie się niewygodny szew nici - ciekawe, czy z czasem wytrze się tak, że w końcu puści? (7) Sprężyna pozycjonująca położenie lewarka na biegu jałowym ZA MOCNA (może u mnie tylko?). Przełączanie z 5 na 6 odbywa się praktycznie jak w ciężarówce z lat 80-tych, czyli cała dłoń, zaparta o gałkę lewarka na godzinie 10-11 i do tyłu. Bo inaczej lewarek odda momentalnie na środek i wskoczy 4. Przy wyprzedzaniu nie ma czasu na zabawę i skupianiu się na lewarku?a tu trzeba. Trzymając w palcach gałkę nie udało mi się płynnie i bezpiecznie przejść między 5 a 6. Sprężyna wydziera gałkę i ląduje 4-ka. (8) Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami (obie). SUPER ? ale po co kierowcy? ALE lusterka nie są zasłaniane żadną blendą, co skutkuje tym, że kierowca odchylając sobie osłonę na szybę?widzi lekko nad oczami w lusterku odbijającą się całą kierownicę z mnóstwem chromu, który na niej jest. W słoneczne dni daje to po oczach. Mnie to wk?a. (9) Dobrze, że jestem jedynym kierowcą mojego DUSTERA, bo za sposób podnoszenia fotela kierowcy, tego, kto to wymyślił, to bym rozstrzelał. Raz ustawiłem i niech mi to ktoś spróbuje ruszyć ! (10) Chlapacze = 170 PLN za 2 sztuki ? LUDZIE trzymajcie mnie ! Problem w tym, że dopiero z chlapaczami (szczególnie tylnymi) auto choć trochę czyściej wygląda. Przedtem wiecznie zderzak i tył był zafajdany. Przednie jeszcze jakoś wyglądają, widać, że ktoś się przy nich ?narobił? wymyślając ich kształt, ale tylne, to zwykły kawałek płaskiej, cienkiej gumy-na Allegro za 40 zeta inne lepiej wyglądają wizualnie (ale nie pasują). (11) Widok do przodu przykuwa wzrok na?czeluść i wielką otchłań między klapą maski a karoserią. Inne samochody mają w tym miejscu plastikową przykrywkę, siatkę, kratkę?cokolwiek, co choć trochę maskuje tę ?czarną dziurę?. Ja się już przyzwyczaiłem, ale pierwsze wrażenie w salonie było przygnębiające i każdy ma takie, ktokolwiek siądzie do DUSTERA? (12) Widok na widoczną uszczelkę przedniej szyby dołem przy karoserii (od środka) nie jest przyjemny. Też można by to jakoś zamaskować? (13) Zagłówki fajne, masywne, przyjemne, zabudowane?ale przez to czasami jest problem z popatrzeniem w bok-do tyłu, tak na godzinę 16-17?na kawałek bocznej tylnej szyby za środkowym słupkiem. Żeby mieć pewność, że nic nie jedzie z boku-tyłu, trzeba trochę kombinować z wychylaniem się na fotelu. (14) Na tylnych drzwiach nie ma schowków?szkoda. Doceniłby je ten, kto ma dzieci?i nie tylko. (15) Wlew oleju ? z bagnetem przy korku ? no dobra, niech będzie. Patent jak patent. Wlew o średnicy powiedzmy 4-5 cm (nie chce mi się iść i mierzyć) i niby powinno być wszystko OK. Wlanie 4-5 litrów oleju powinno być migusiem?ahaa?spróbujcie. Kilka cm od krawędzie wlewu jest PRZEWĘŻENIE na potrzeby prowadzenia bagnetu wskaźnika pomiarowego oleju, który mocowany jest do zakrętki tego wlewu. Wlewanie oleju TO KOSZMAR?anielska cierpliwość i żadnego drżenia rąk, bo wszystko rozlejecie. Kogoś pogięło chyba za taki wynalazek ! (16) Zmiana filtra oleju to kolejna PORAŻKA ? dziesiątki przewodów, kabli, rur do pokonania po drodze. A jeszcze przy okazji można coś uszkodzić, rozłączyć ? PO CO TAK KOMPLIKOWAĆ ? Albo filtr w innym miejscu albo porządek z kablami i rurami ! TYLE?na razie, co mnie zabolało.
4.00
mario 14 listopad 2014 Dacia Duster, SUV 2010-, benzynowy, 1598/105KM
Nie jest to samochód dla tych co walory użytkowe cenią bardziej niż prestiż i co często jeżdżą z prędkościami autostradowymi. Jednak wolniejsza jazda daje przyjemność.A miejskie przeszkody to nie problem. Ostatnio podwyższone zawieszenie przydało mi się gdy chcąc ominąć wielki korek jechałem piaszczysta drogą z wielkim wybojami, których nie dało się "wziąć między koła". Miejsca z tyłu jest tyle, że żona w ósmym miesiącu ciąży spokojnie zajmuje miejsce z prawej strony wchodząc lewymi drzwiami i mijając się z synem. Samochód posiada to co niezbędne do jazdy i np. w stosunku do qashqai (którym jeżdżę służbowo) nie widzę różnic w wyposażeniu, no chyba że komuś zależy na "miękkich plastikach". Mamy standardowo w tej wersji do dyspozycji m.in. takie rzeczy jak: światła dzienne (na żarówkach, nie na diodach), przednie światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, radio z USB i sterownikiem pod kierownicą, ESP, podpowiadacza zmiany biegów, sygnalizację nie zapiętych pasów,isofix, klimatyzację manualną, dwa gniazda zasilania, oświetlenie tylnej kanapy. Ceny jak wspomniałem są niższe niż u konkurencji np. czujnik cofania to 650 zł podczas gdy inni życzą sobie po 1100 zł, alusy to 1200zł - u innych to ponad 2000 zł. Z wad to większe zużycie paliwa spowodowane wysokością, prześwitem i oponami dostosowanymi do SUV-a (na mokrym czuć jak stawiają opór). Brak 6-tego biegu w tym nie pomaga. Sterowanie radia pod kierownicą nie uwzględnia zmiany kanałów za to ma ich strojenie (jak często to robimy?). W radiu pokrętło służy do strojenia, a przyciski do sterowania głosem (częściej wykonujemy to drugie). yświetlacz komputera pokładowego w danej chwili pokazuje tylko dwie informacje - stan paliwa (zawsze) plus godzinę lub stan licznika lub chwilowe spalanie lub ... Dlaczego nie można było zrobić takiego jak w qashqai'u? Próg bagażnika nie jest zabezpieczony prze porysowaniem (folia pomaga). Tylne ściany bagażnika też nie są zabezpieczone przed porysowaniem.
4.00
janek 13 czerwiec 2010 Dacia Duster, SUV 2010-, diesel, 1461/85KM
Przejechałem DUSTEREM 1800 km.Drugi samochód w domu to OUTLANDER 2.L.TDI i muszę stwierdzić,oczywiście przy wszystkich zaletach TDI że jest bardziej klekotliwy od DUSTERA.Wykończenie i materiały w DUSTERZE jest oczywiście znacznie biedniejsze ale kosztował 55 procent taniej i to powoduje bardziej bezstresową jazdę W niczym innym nie ustępuje Japończykowi-gwarancja identyczna.Zaskoczył mnie szybkością grzania już po 500m.w nawiewach pojawia się ciepło a w Outlanderze po 3km co jest zresztą normą w większości diesli.Co do awaryjności nic nie mogę powiedzieć bo za mały przebieg.Gdybym zawiązał sobie oczy i zatkał uszy to rozpoznał bym te dwa samochody tylko po przyspieszeniu-50 KM różnicy to się czuje ale Rumun wcale nie jest zawalidrogą.Co spowodowało,oprócz ceny że kupiłem ten model-BRAK FOLTRA CZĄSTEK STAŁYCH.Zona zaliczyła już dwukrotne wypalanie ręczne w serwisie za 2000 zł,a ewentualna wymiana filtra to ponad 10 000zł.Dlatego zaraz po gwarancji postąpię nie ekologicznie i wytnę Japończykowi DPF-są artyści którzy to robią za 2000zł i mam nadzieję że do czasu jak będę zmieniał samochody to konstruktorzy wymyślą coś bardziej sensownego.Dla użytkowników samochodów w dżungli miejskiej i szutrowej podmiejskiej filtr dpf w obecnej formie jest nie do przyjęcia.W serwisie bardzo dobrze radzą-jak się zapali kontrolka wypalania wystarczy jechać 30 min z szybkością 70/h tylko gorzej z realizacją,korek przed i za mną 5 km.Jeśli ktoś nie ma choroby pod nazwą PRESTIŻ a samochód traktuje jak bezawaryjne narzędzie do przemieszczania i woli mieć w kieszeni więcej pieniędzy niż mniej to polecam DUSTERA.Ostatnio czytałem test redakcyjny po 100 000km Daci Logan MCV a to ten sam silnik i podobne podzespoły Renaulta i Nissana to Panowie redaktorzy stwierdzili że zostali zaskoczeni bezawaryjnością tego prostego samochodu i nie było się do czego czepić.

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
S
10 sierpień 2013
Dacia Logan, PICK-UP
Pick-up 2009-2012,
benzynowy, 1598/87KM
4.75
Polecam

Super autko dostawcze, szczególnie dla rolnictwa i budownictwa.
stefan
9 czerwiec 2013
Dacia Sandero, HATCHBACK
VAN 2008-2010,
diesel, 1461/68KM
5.00
dobre auto

dobry samochod bez problemow i zbytkow
MG
4 czerwiec 2013
Dacia Duster, SUV
2010-,
benzynowy, 1598/105KM
4.75
Jan50
4 maj 2013
Dacia Logan, SEDAN
2004-2008,
benzynowy, 1390/75KM
4.75
BARDZO DOBRY W TEJ CENIE

Kupować i nie marudzić, szczególnie nowsze wersje !!
marek b
23 marzec 2013
Dacia Sandero, HATCHBACK
2008-2012,
benzynowy, 1149/75KM
4.75
dobra niezawodna bryka

warto kupic polecam
zdzisław
26 luty 2013
Dacia Duster, SUV
VAN 2010-,
diesel, 1461/109KM
4.75
super auto

Tak wiele za tak małe pieniądze .Aby była pełna satysfakcja trzeba 70K dać .
Staszek
18 luty 2013
Dacia Duster, SUV
2010-,
benzynowy, 1598/105KM
4.50
Warto!!!

Za taką cenę nie można dostać lepszego auta, mało tego, nawet auta o 10-15 tys. pln droższe ciężko jest porównywać, bo w kategorii ekonomi oraz praktyczności nie mają z Dusterem żadnych szans.
ART
17 luty 2013
Dacia Duster, SUV
2010-,
diesel, 1461/90KM
4.25
warte swojej ceny

Autko mam 2 lata, silnik podkręciłem do 117 koników i śmiga jak ta lala
KANAL
11 luty 2013
Dacia Duster, SUV
2010-,
benzynowy, 1598/105KM
4.50
BARDZO DOBRE

BRAK WAD IDEALNE NA POLSKIE DROGI
flash_ff
8 luty 2013
Dacia Duster, SUV
2010-,
benzynowy, 1598/105KM
5.00
Naprawdę warto kupić

Super auto idealne na wyjazdy za miasto nie boi się wysokich kraweżników i dziur. Nie ma zbednych bajerów i chinskiej elektroniki więc nie ma sie co psuć. Tani serwis przegląd gwarancyjny po 30.000 z wymiana oleju 200PLN. Jedyna wada to zbyt duży halas podczas jazdy trzeba zainwestować w dobre radio.Naprawdę polecam ja nie żałuje dla mnie i dla rodziny (2+1) idealne. Jeżdże mało na krótkich trasach wiec tylko benzyna, w aucie słuzbowym DISEL (nie wspomne o niemieckiej marce bo wstyd pisać)filtr cząstek stałych do czyszcenia tylko 600 pln nie mówiac już o innych wadach. Duster nie zawiódł jeszcze nigdy.Auto dla ludzi którzy nie przywiązują wagi do znaczka na masce.
Poprzednia strona   1   ...   2   3   4   ...   20   Następna strona