Ocena samochodu: Volkswagen up!

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2011-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
999
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.0 60KM take up!
rok produkcji:
2015
przebieg:
5000
ocenia:
Autofan
kierowca od lat:
29
miał dotychczas:
6 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
5.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
4.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Skromny apetyt na paliwo
Wady:
zaleta
Brak możliwości przewozu roweru z tyłu pojazdu
Podsumowanie:

Dla miłośników rowerów w starszym wieku nie polecam

Kierowców chcących przewozić rowery z tyłu auta informuję, że nie da się założyć bagażnika rowerowego na tylną klapę. Przestrzegam też przed montażem tylnego haka, chociaż teoretycznie i praktycznie da się to zrobić podobnie jak gniazdko elektr. Może to drogo kosztować! Pierwszy problem się pojawi na stacji diagnostycznej celem dostania wpisu o haku do dowodu rejestracyjnego. Nie pomogą tłumaczenia, że hak ma atest, ani, że będzie tylko do lawetki rowerowej, ani, że jest odkręcalna lub odpinalna kula. Powód- w świadectwach homologacyjnych aut sprzedawanych w Polsce oraz w dowodach rejestracyjnych pola dotyczące haka i przyczepy są poste. Za jazdę bez wpisu grozi mandat i utrata dowodu! Ten sam problem jest w skodzie i seacie! Wcześniej mieli go posiadacze Tico. Za to Fiat 126p czy Seicento mogą mieć hak! Czy to nie ironia? Może lepiej wybrać inną markę, jeżeli ktoś ma chory kręgosłup i nie może podnosić roweru na dach.