|
Ocena samochodu: Volkswagen Passat
nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
2005-2010
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1798
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.8 TSI 160 KM Comfortline
rok produkcji:
2008
przebieg:
25000
ocenia:
mg8732@esculap.pl
kierowca od lat:
34
miał dotychczas:
12
samochodów
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
4.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
3.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
10.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.0 [l/100km]
Wady:
awaryjny system multimedialny
Przednie chlapacze często trą o
"leżących policjantów".
Podsumowanie:
bardzo dobry, ale nie idealny
Przede wszystkim silnik 1,8 TSI to rzeczywiście majstersztyk. Zarówno przy spokojnej, bulwarowej jeździe jak i podczas wyprzedzania na polskich drogach spisuje sie doskonale, przy tym bardzo cichy. I to spalanie, na taką moc i masę pojazdu naprawdę bardzo niskie. Super zwrotny może nie jest, ale jest to pojazd do jazdy szosowej, więc nie ma sie czego czepiać, elektryczne wspomaganie po przyzwyczajeniu bardzo dobre. Nie do przyjęcia w tej klasie są czujniki parkowania, księgowi poskąpili kilka euro na kostkę pokazującą na głównym wyświetlaczu odległość w metrach, żenada. Genialne reflektory biksenonowe, naprawdę warto dopłacić. Nie wiem po co wciskają rolety, z których nie korzystam. Nawigacja bardzo wygodna, ale system multimedialny dziwnie się zachowuje, czasem radio samo zmienia stacje, kiedyś pojawiło się (w garażu, silnik wylączony, kluczyk wyjęty) buczenie w głośnikach, serwis telefoniczny nie wiedział, co z tym zrobić, na szczęśćie samo przestało. Serwis Volkswagena zrestartował system. Zdarza sie, że układ multimedialny nagle sam sie wylącza, wydaje sie jeszcze niedopracowany. Gdyby nie awaryjność systemu multimedialnego byłby najlepszy w tej klasie na polskim rynku. Jedynie Mondeo jest większe, ale nieporęczne na polskich drogach. Reszta konkurencji jest przynajmniej z tyłu ciaśniejsza. Skoda Superb brzydka, Audi A4 drogie, a jeździ tak samo.
|
|