Ocena samochodu: Volkswagen Passat

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
2005-2010
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1798
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.8 TSI 160 KM Comfortline
rok produkcji:
2008
przebieg:
25000
ocenia:
mg8732@esculap.pl
kierowca od lat:
34
miał dotychczas:
12 samochodów
   ocena łączna:

4.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
10.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
elastyczny silnik
zaleta
ergonomia
zaleta
uklad kierowniczy
zaleta
zawieszenie
zaleta
niskie zużycie paliwa
Wady:
zaleta
czujniki parkowania
zaleta
widocznosć do tyłu
zaleta
awaryjny system multimedialny
zaleta
Przednie chlapacze często trą o "leżących policjantów".
Podsumowanie:

bardzo dobry, ale nie idealny

Przede wszystkim silnik 1,8 TSI to rzeczywiście majstersztyk. Zarówno przy spokojnej, bulwarowej jeździe jak i podczas wyprzedzania na polskich drogach spisuje sie doskonale, przy tym bardzo cichy. I to spalanie, na taką moc i masę pojazdu naprawdę bardzo niskie. Super zwrotny może nie jest, ale jest to pojazd do jazdy szosowej, więc nie ma sie czego czepiać, elektryczne wspomaganie po przyzwyczajeniu bardzo dobre. Nie do przyjęcia w tej klasie są czujniki parkowania, księgowi poskąpili kilka euro na kostkę pokazującą na głównym wyświetlaczu odległość w metrach, żenada. Genialne reflektory biksenonowe, naprawdę warto dopłacić. Nie wiem po co wciskają rolety, z których nie korzystam. Nawigacja bardzo wygodna, ale system multimedialny dziwnie się zachowuje, czasem radio samo zmienia stacje, kiedyś pojawiło się (w garażu, silnik wylączony, kluczyk wyjęty) buczenie w głośnikach, serwis telefoniczny nie wiedział, co z tym zrobić, na szczęśćie samo przestało. Serwis Volkswagena zrestartował system. Zdarza sie, że układ multimedialny nagle sam sie wylącza, wydaje sie jeszcze niedopracowany. Gdyby nie awaryjność systemu multimedialnego byłby najlepszy w tej klasie na polskim rynku. Jedynie Mondeo jest większe, ale nieporęczne na polskich drogach. Reszta konkurencji jest przynajmniej z tyłu ciaśniejsza. Skoda Superb brzydka, Audi A4 drogie, a jeździ tak samo.