Ocena samochodu: Volkswagen Passat

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
Variant 2005-2010
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1968
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 TDI DPF Comfortline
rok produkcji:
2007
przebieg:
135000
ocenia:
pawelll
kierowca od lat:
13
miał dotychczas:
3 samochody
   ocena łączna:

3.75

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
3.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
2.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
9.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Komfort jazdy
zaleta
Bogate wyposażenie w niskiej cenie
zaleta
Dostępność części
zaleta
Niskie spalanie
zaleta
Wytrzymałe zawieszenie
Wady:
zaleta
Awaryjność silnika
zaleta
Niska jakość wykończenia wnętrza
zaleta
Drogie części (np. aktualizacja nawigacji za prawie 2000 zł!!!)
zaleta
Nudny design (ale to rzecz gustu)
Podsumowanie:

Cała prawda o passacie b6

Hmmm dziwią mnie niektóre opinie - chyba nie wszyscy tutaj piszący mieli przyjemność jazdy tym samochodem. Po pierwsze - auto z zewnątrz może się niektórym podobać (choć według mnie to żadna rewelacja - jednak to rzecz gustu), natomiast w środku jest to prostu tania tandeta. Chciano zrobić wnętrze funkcjonalnym, a tymczasem gdyby nie duży ekran nawigacji to miałoby się wrażenie siedzenia w passacie...b3. Po drugie silnik - po przejechaniu 40000 pierwsza awaria, olej w chłodnicy. Zrobione na gwarancji, więc nie ma tematu, ale daje do myślenia. Po przejechaniu 95 000 - filtr cząsteczek stałych - na szczęście dało się go oczyścić i skończyło się na kwocie 700 - bo inaczej byłoby dużo drożej. Po przejechaniu 110000 nagle komunikat "motorstorung" i autko na lawete. Diagnoza - pompowtrysk do wymiany, koszt 6000 zł. Krótko potem - chłodnica (wmawiano mi że to ja zrobiłem w niej dziurę i dlatego cieknie) - koszt 4000 zł. W międzyczasie jakieś łożyska, gumy na wahaczach itp. - 3000 zł. Podsumowując - auto dobre do 100000, powyżej każdemu radzę wymienić. Wcześniej miałem passata b5 fl - zrobił 240000 bez awarii silnika. Cóż - niestety chyba idzie taki ogólnoświatowy trend, aby oszczędzać kosztem jakości. Szkoda...