Ocena samochodu: Volkswagen Golf

nadwozie:
HATCHBACK 3 drzwiowy
generacja:
V 2003-2008
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1984
rodzaj:
osobowy
wersja:
GTI 2.0 TSI 6 biegów
rok produkcji:
2005
przebieg:
60000
ocenia:
Infra
kierowca od lat:
9
miał dotychczas:
2 samochody
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
12.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Kultura pracy silnika. Wspaniała elastyczność, moment obrotowy na szerokim zakresie obrotów, nieduże spalanie biorąc pod uwagę osiągi.
zaleta
Bardzo ładny ale nie rzucający się w oczy. Tylko znawcy będa wiedzieli, że to nie byle jakie TDI.
zaleta
Wygoda i przestrzeń.
zaleta
Silnik jest dobrą bazą do tuningu mechanicznego. Wyciągniecie dodatkowych koni tanim kosztem to nietrudna sprawa.
zaleta
Ergonomiczny design wnętrza, szczególnie deski rozdzielczej.
Wady:
zaleta
ciężko się czegoś przyczepić, a powtarzanie legendarnego, polskiego przysłowia ludowego "mógłby mniej palić jest mocno nie na miejscu.
Podsumowanie:

GTI znów dostarcza emocji.

Ostatnie udane GTI to MK1, każdy następny model pogrążał legendę. Na szczęście niemieccy projektanci VW w końcu się zorientowali, że coś jest nie tak. Owocem tego otrzeźwienia jest właśnie GTI generacji V. Samochód o klasycznej ale cieszącej oko stylistyce, z dobrze zaprojektowanym i dobrze wykończonym wnętrzem. I przede wszystkim, z fantastyczną jednostką napędową. To co wyprawia 200konne 2.0 TFSI z tym autem to poezja dla kierowcy. Odpowiednio wysoki moment obrotowy rozłożony na szerokiej przestrzeni obrotów, krótkie przełożenia skrzyni biegów, świetna reakcja na ruchy kierownicą, zawieszenie o dobrze wyważonej sztywności czyni Golfa GTI doskonałym narzędziem do produkowania dużych ilości adrenaliny oraz przyjemności z jazdy.