Ocena samochodu: Renault Koleos

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2008-2011
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1995
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 dCi 173 KM Privilege 4x4
rok produkcji:
2008
przebieg:
10000
ocenia:
abdul
kierowca od lat:
22
miał dotychczas:
7 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
9.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
dynamiczny i elastyczny silnik, przywoity moment obrotowy - 360 Nm przy 2000 obrotów. Natomiast w zakresie obrotów 1800-3600 dostępne jest przynajmniej 320 Nm. Całkiem przywoicie.
zaleta
dobry komproimis w prowadzeniu auta: dosyć komfortowo ale bez przechyłow i bujania nadwozia. Dobrze wybiera nierówności, zarówno krótkie poprzeczne jak i większe. Na dziurawe miesjkie drogi bardzo dobrze zestrojone zawieszenie. Na trasie przy szybko pokonywanych zakrętach duży margines bezpieczeństwa.
zaleta
wbrew pozorom (tył auta jest ścięty) pojemny bagażnik, zwłaszcza po demontażu rolety. Ergonomiczny i prosty syetm składania tylnej kanapy (siedziska i zagłówki) z poziomu bagżnika.
zaleta
bardzo dobre wyposażenia wersji privilege
zaleta
niezłe ukształtowanie nadwozia - kąty natarcia/rampowy/zejścia - 27/21/31, w lekkim terenie naprawdę się sprawdzają. Przydatne nissanowskie rozwiązania ALL MODE 4x4 i - tryb AWD/Auto/Lock (blokada międzyosiowego sprzęgłą), wspomaganie ruszania pod górę, kontrola zjazdu.
Wady:
zaleta
dosyc spore zuzycie paliwa, za mały zbiornik paliwa. Szybka jazda po autostradzie - wir w baku.
zaleta
układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni. Za duża srednica zawracania producent podaje 11,6 m ale jest to pewnie średnica między krawężnikami. MIędzy ścianami na pewno jest więcej
zaleta
z tyłu mogłoby być więcej miejsca, zwłaszcza dla wysokich osób (trójka dzieci spokojnie jednak się mieści). Brak przesuwania kanapy tylnej.
zaleta
droga dopłata do lepszego dźwięku i nawigacji fabrycznej, wzbogaconej o gadżety terenowe (kąt przechyłu, busola, wysokość. Brak podparcie lędźwiowego. Brak czujników cisnienia w oponach (pomimo, że występuje w katalogu)
zaleta
za mały prześwit diesla - 18,8 cm (benzyna ma 20,6 cm). Brak reduktora ale to niestety wada większości tego typu aut (nawet Forester w dieslu już go nie ma, pozostała jescze Vitara)
Podsumowanie:

narazie OK

Pomimo obaw o pochodzenie - nissanowska płyta i układ przeniesienia napędu, montaż w Korei u Samsunga w Busan, projekt Francuza, całość działa, jak na razie całkiem przywoicie. Dobra relacja cena/wyposażenie. Auto kupione było w III 2009, proukcja z 2008, cena poniżej 100 tys brutto. Na plus gwarancja - 3 lata/150 tys km. Narazie bez usterek.