Ocena samochodu: Renault Espace

nadwozie:
VAN 5 drzwiowy
generacja:
2006-2010
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1998
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 16V Authentiq.
rok produkcji:
2007
przebieg:
155000
ocenia:
ireneusz
kierowca od lat:
30
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

4.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
11.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Cichy, elastyczny silnik i bardzo dobrze wytłumione wnętrze.
zaleta
Mnóstwo przestrzeni we wnętrzu i wiele przeróżnych schowków.
zaleta
Czytelny, centralnie umieszczony wyświetlacz.
zaleta
Akumulator i alternator działają bardzo dobrze pomimo, że często jeżdżę zimą na krótkich odcinkach, a parkuję na mrozie. Podobno zastosowano jakąś automatyczną regulację prądu ładowania w zależności od stanu akumulatora.
zaleta
Jak na razie auto bezawaryjne.
Wady:
zaleta
Nie najlepsza widoczność z przodu tuż przed kołami, a w lusterku wewnętrznym widzę najczęściej zagłówek środkowego, tylnego fotela.
zaleta
Przyspieszenie zwłaszcza pod górę i z bagażami co najwyżej średnie. W ogóle nie czuję tych ponoć 150KM.
zaleta
Fotele, które powinny się łatwo demontować są duże, ciężkie (może to wina skóry?) i mniej wygodne w montażu i demontażu niż w moim poprzednim Peugeot806.
zaleta
Klima chyba zbyt mało wydajna dla tak obszernego wnętrza, które mocno nagrzewa się na słońcu.Jeśli byłaby taka opcja to wybrałbym teraz szyby atermiczne. Popielniczka kierowcy źle usytuowana.
zaleta
Koła ciężkie i mało odporne na polskie dziury. Zapas niezbyt wygodny przy wyjmowaniu/wkładaniu.
Podsumowanie:

Renaullt Grand Espace 2,0 dCi na tle Peugeota 806 2,1 td

Rok temu przesiadłem się z 13-letniego 806 na 3-letnią renówkę(w okienkach powyżej jakoś nie mogłem zaznaczyć opcji diesel 150KM). Gabaryty niewiele większe, ale te kilka cm w każdą stronę robi wieeelką różnicę. Wnętrze wyjątkowo przestronne i ciche. Do centralnie umieszczonego wyświetlacza przywykłem (ku mojemu wielkiemu zdziwieniu) już po paru godzinach. Natomiast do dość płytkiego fotela przyzwyczajałem się kilka miesięcy. Codziennie muszę manewrować na wstecznym i początkowo drażnił mnie widok zagłówka w lusterku wewnętrznym, ale lusterka zewnętrzne są przyzwoite, a czujnik cofania wręcz bezcenny. Drzwi pasażerów mogłyby się szerzej otwierać dla ułatwienia załadunku/rozładunku (w 806 były przesuwne i bardzo wygodne, ale zimą często przymarzały). Samochód nafaszerowany elektroniką, że aż się trochę obawiam czym może mnie zaskoczyć za kilka lat gdy styki na kostkach zaczną śniedzieć. Ceny autoryzowanej obsługi serwisowej bardzo wysokie, ale jeszcze przed zakupem poszukałem taniego i dobrego serwisanta (koniecznie z oprogramowaniem). Prześwit pod kołami spory, ale w teren lepiej nie jeździć aby nie rozpruć delikatnego plastikowego baku lub dolnej osłony silnika. Dostęp do przednich żarówek bardzo utrudniony, a do koła zapasowego denerwująco czasochłonny. Koszt 17-calowych opon i felg nieprzyjemnie mnie zaskoczył. Po tylu negatywnych uwagach pewnie wyda się dziwne, że polecam zakup tego modelu... Jednak na tle moich poprzednich aut (Fiaty Campagnola i Marea, Samara, BMW 324, Sierra, Golf, Passat, Peugeot806) - Grand Espace wyróżnia się przestronnością wnętrza, komfortem, wytłumieniem i przede wszystkim niezawodnością. Stosunek kosztu napraw do kosztów bieżącej eksploatacji wynosi jak na razie 0,00 :)