|
Ocena samochodu: Porsche 968
nadwozie:
COUPE 2 drzwiowy
generacja:
1991-1995
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
2990
rodzaj:
osobowy
wersja:
3.0 CS
rok produkcji:
1993
przebieg:
90000
ocenia:
Joker Teneryfa
kierowca od lat:
19
miał dotychczas:
21
samochodów
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
5.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
5.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
16.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
13.0 [l/100km]
Zalety:
geometria podwozia, zawieszenie, nie
trzeba nic zmieniac zeby bylo
dobrze:)Naprawde trzeba sie postarac
zeby "wyprowadzic go z
rownowagi"-przynajmniej na suchym
asfalcie, w poslizgu zachowuje zachowuje
sie neutralnie i jest latwiejszy do
opanowania niz 911, doskonale sie nadaje
na pierwsze Porsche
skrzynia biegow (manual) dobrze
dostrojone biegi, wytrzymuje duza
wieksza moc, ponoc taka sama jak w
suprze
silnik, fajnie chodzi od 4tys. do 6tys
obr.wtedy naprawde pokazuje na co go
stac, efekt taki jak w turbo jednym
slowem prawdziwa jazda jest od 4 kola:)
latwy do tuningu, ponoc nie jest duzy
problem wsadzic do niego turbo i
wykrecic ok. 400kucy. tym bardziej ze
skrzynia i sprzeglo to wytrzyma
Z wygladu to troche taki "dziwolag" lecz
ciagle przykuwa wzrok malolatek:)
szczegolnie wyglada dobrze w czerwonym:)
a taki mam:)
Wady:
maly promien skretu, mam bmw 5 i lepiej
mi sie nim manewruje na parkingu niz
968, raz mnie obrucilo na rondzie bo
zabraklo mi kontry, uklad kierowniczy
nie nadaje sie do ostrego driftu,wydech
trzeba "dostrojic" bo orginalnie nie ma
dobrego brzmienia( 4-garki)ale idzie
polepszyc:) orginalne naglosnienie tez
kicha
wyprodukowano ich w sumie ok. 11245
sztuk ,wiec z czesciami krucho, brak
dostepu do czesci uzywanych
znalezienie zdrowego, niebitego i
niewyeksplatowanego egzemplaza za dobra
cene graniczy z cudem
nie wiem co tu jeszcze dodac bo tak
naprawde 968 nie ma wad:)Drobne usterki
ktore mi sie przydazyly to- awaria
tylniej wycieraczki i nieszczelnosc
klimy, to wszystko:)
Auto jest b. niskie wiec wsiadanie i
wysiadanie z niego nie jest latwe:)
pomimo tego ze mam tylko 172cm wzrostu
czesto przy wysiadaniu walne sie w lep,
czeste wsiadanie i wysiadanie jest b.
meczace, czesto sie przecieraja dywaniki
i dolna boczna czesc tapicerki,
uszczelka drzwi tez, nie zdziwcie sie
jak zobaczycie wyrabana dziure w
dywaniku nawet po niewielkim stosunkowo
przebiegu alñe wsadzic giry do srodka
naprawde nie jest latwo:) tylnia roleta
bagaznika to zwyczajna szmata, bagaznik
b. plytki co najwyzej pomiesci dwa male
nesseserki, tylnie siedzienia sa tylko
zeby byly a jesli ktos sie odwazy jechac
w cztery osoby to proponuje zeby to
zglosil do rekordu Ginesa:)Nie wiem
dlaczego pisze to w wadach bo 968 to
przeciez nie auto transportowe tylko
dwuosobowy gokard przystosowany do tego
zeby dostawac caly czas w p...:)
Podsumowanie:
ogolne wrazenia
968 jest trzecim autem w mojej stajni i dodam ze najslabszym.Mam jeszcze Bmw e39 535(245 koni) i Mercedesa ML 55 AMG (oba wiadomo, automaty) ale 968 to zupelnie inna bajka i nie ma nic z nimi wspolnego.To poprostu gokard ktory najlepiej nadaje sie na tor.Prowadzi sie b. pewnie a uczucie na zakretach jest typu "king of the world" Do uzytku codziennego szczegolnie w ruchu miejskim gdzie sie czesto stoi lub wsiada i wysiada nie polecam.Polecic go moge natomiast doswiadczonym kierowcom, maniakom ktorzy maja benzyne zamiast krwi:) ktorzy szukaja auta typu hobby,szukaja adrenalinki i lubia ostra jazde.Tak szczerze do niego doszedlem przez przypadek a raczej samo do mnie przyszlo(zwiolem go w rozliczeniu od dziadka co mial go jako 5-ta fure i blokowalo mu miejsce w garazu)Wczesniej nawet bym nie pomyslal o takim "dziwolongu" i bardzo sie zaskoczylem, oczywiscie pozytywnie.Pomimo swojego wieku ciagle jest atrakcyjny a jego osiagi a przede wszystkim geometria i wywazenie pozwalaja czerpac nieopisane wrazenia z jazdy.Wprawia w zaklopotanie wlascicieli sportowych "tuningow" Doswiadczony kierowca moze "lapac" sie ze wszystkim co jezdzi bez wyjadkow, osobiscie lubie lykac M3 na sniadanie:) a o pierdziochach nie wspomne.Nie nadaje sie na snieg, to oczywiste a po deszczu moze byc gwozdziem do trumny.Jezeli ktos znalazl "dobry" egzemplaz i sie zastanawia, szuka opinii w necie na ten temat to mysle ze moja opinia pomogla.Dodam ze mam 37 latek:( kupe kilometrow przejechanych i przez ostatnie 10 lat nie mialem auta ponizej 200 koni:) ale te Porsche to naprawde rewelka...naprawde polecam...
|
|