Ocena samochodu: Mitsubishi Pajero

nadwozie:
SUV 3 drzwiowy
generacja:
2007-
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
3200
rodzaj:
osobowy
wersja:
3.2 DID Intense + aut.
rok produkcji:
2007
przebieg:
25000
ocenia:
Olo
kierowca od lat:
19
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

3.75

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
3.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
13.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
11.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Przestronne wnętrze
zaleta
Poprawna ergonomia
zaleta
Spalanie do przyjęcia
zaleta
Duży bagażnik
zaleta
Praktyczny sposób składania 2-go rzędu foteli
Wady:
zaleta
Najważniejsze! W moim egzemplarzu występuje nieznośny rezonans generowany przez układ wydechowy w okolicy: rura wylotowa z turbiny - pierwszy tłumik. Serwis oczywiście bezradny. Wg mnie jest to błąd konstrukcyjny. Duży dyskomfort!!!
zaleta
Brak poprawnej izolacji akustycznej.
zaleta
Przyspieszeni -blado na tle konkurencji
zaleta
Układ kierowniczy - troszeczkę za mało komunikatywny
zaleta
Brak klimatyzacji dwustrefowej
Podsumowanie:

Trzeba się zastnowić!

Przy zakupie trzeba zadać sobie pytanie - do czego ma służyć auto. Pajero 4-tej generacji w 60% jest autem terenowym a w 40% suv-em. Dlatego pojazd ten jest bardziej dedykowany do częstej jazdy poza asfaltem, co nie znaczy że żle zachowuje się na autostradzie. Dokucza natomiast hałas. W aucie tej klasy jest to nie do przyjęcia. Mitsubishi w tym kierunku poszło na łatwiznę. Dodając przypadłość mojego egzemplarza, mianowicie rezonans wydechu, nie zdecydował bym się na powtórny zakup tego modelu. Po przejechaniu 500km odczuwam niesamowite zmęczenie wywołane oczywiście wspomnianym hałasem, czego nie odczuwam po przejechaniu np. autem dostawczym.