|
Ocena samochodu: Mercedes Klasa E
nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
T [S 210] 1999-2003
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
2685
rodzaj:
osobowy
wersja:
E 270 T CDI Avantgarde
rok produkcji:
2000
przebieg:
225000
ocenia:
gs200
kierowca od lat:
30
miał dotychczas:
6
samochodów
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
5.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
4.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
9.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.5 [l/100km]
Zalety:
prowadzenie pojazdu, samochód nie
jedzie, on płynie po jezdni jak
przyklejony.
automatyczna skrzynia biegów Tiptronic,
czyli niezauważalna zmiana biegów.
silnik mocny, a przy tym jak na tą
pojemność i masę pojazdu oszczędny,
szczególnie w trasie.
niesamowity skręt, o wiele lepszy niż
w innych pojazdach.
łańcuch rozrządu, fabrycznie na 350
tys. km, a wytrzymuje więcej nawet 500
tys.
Wady:
brak pełnego ocynku karoserii
Podsumowanie:
Bardzo dobry, jak dobrze kupisz
Autko świetne w prowadzeniu, nie męczące, szczególnie w długich trasach, a przy tym oszczędne (spalanie od 6,1 do 6,7 w zależności tylko od drogi i warunków, a nie prędkości?) Ale tak jak napisałem w tytule jak kupisz tanio "szrota", który ma milion dwieście przejechanych km, a nie 200 tys. jak na liczniku (wiele takich widziałem) i do tego po wypadku "połatanego" w elektronice, silniku i reszcie, to się nie dziw, że nie pali i coś się ciągle psuje. Ja swojego kupiłem 3 lata temu z autentycznym przebiegiem 173 tys. i przez ten czas oprócz normalnych serwisów (co 20 tys. i wcale nie w ASO, ale trzeba mieć dobry warsztat i robić wymiany na czas, w skrzyni i moście też) wymieniłem tylko w tym czasie amorki i sprężyny przód oraz dwie rolki napinające pasek wielorowkowy (przy przebiegu ok. 200 tys. tj. normalny czas zużycia), a także klocki przód na ostatnim (po 35 tys. od kupienia). Jedyne co się popsuło w tym czasie to podnośnik szyby tylny (koszt ok.250 zł z wymianą jak ktoś nie umie sam). A tak wszystko inne działa, autko pali od razu zawsze (ale trzeba też tankować dobre paliwo, bo cdi jest czuły na złe). Nigdy mnie nie zawiodło. Co dziwne końcówki drążków od trzech lat dobre mimo naszych dróg. Klima nie dobijana działa bardzo dobrze (jedynie wymiana filtra rok temu). Jedyne co jest słabą stroną tego modelu to blachy, brak pełnego ocynku powoduje, że są podatne na korozję, ale tutaj są blachy ok. 1 mm, a nie 0,4-0,6 mm jak w większości aut, więc za nim zrobi się dziura też musi trochę czasu upłynąć. Ogólnie jak się trafi (poszuka) dobrego egzemplarza to naprawdę można być zadowolonym i jak mówią fani MB "Nie jazdy bez gwiazdy".
|
|