|
Ocena samochodu: Land Rover Discovery
nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
1994-1999
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
3947
rodzaj:
osobowy
wersja:
4.0 V8
rok produkcji:
1997
przebieg:
210000
ocenia:
Solt
kierowca od lat:
13
miał dotychczas:
4
samochody
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
4.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
5.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
22.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
19.0 [l/100km]
Zalety:
Całkiem wygodny jak na klasyczne
terenowe auto
Wady:
trochę za mało miejsca dla
pasażerów, zwłaszcza jak kierowca
duży
Podsumowanie:
Do ciężkiego terenu i na rodzinną wycieczkę
Generalnie bardzo dobry samochód. Posiadam go ok. roku. Trochę trzeba było w niego zainwestować (niestety był trochę zajeżdżony), przede wszystkim zawieszenie (podniesiony 2") i lepsze opony. Od jakiegoś czasu nie sprawia problemów, a trzeba przyznać, że go nie oszczędzam. W terenie radzi sobie doskonale. Strome podjazdy, błoto po kolana czy głębokie brody nie robią na nim wrażenia. Silnik ma dużo mocy, ale niestety sporo wciąga. Coś za coś. Na szosie prowadzi się generalnie dość dobrze, ale mój jest podniesiony dlatego trochę buja. Jak się człowiek trochę z tym oswoi, prowadzi się pewnie i można bez problemu pojechać 140. I nie jest awaryjny jak niektórzy "znawcy wirtualni" twierdzą. Generalnie jestem bardzo zadowolony. W pełni terenowy, niezawodny a części zamienne dostępne są bez problemu i w brew pozorom w przyzwoitych cenach. Jedyna prawdziwa wada to paliwożerność.
|
|