|
Ocena samochodu: Lada Niva
nadwozie:
SUV 3 drzwiowy
generacja:
1986-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1690
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.7i
rok produkcji:
1999
przebieg:
90000
ocenia:
Łukasz Żółkowski
kierowca od lat:
5
miał dotychczas:
2
samochody
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
4.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
5.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
13.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.5 [l/100km]
Zalety:
Moje auto spisuje się znakomicie w
każdych warunkach. Szosa, szutry,
ciężki teren, śniegi, deszcz, błoto,
wszędzie zachowuje optymalne parametry
trakcyjne.
Samochód ma optymalne orzmiary.
Kierowca ma swobodę działania ,
wygodne stanowisko i dobrą
widoczność. Pasażerowie też mają
dużo przestrzeni. Ogólnie jest to
pnaprawdę przestronny samochód.
Dynamiczny silnik benzynowy o
pojemności 1,7 wbrew niektórym
opiniom, zapewnia dobre przyspieszenie
podczas jazdy po twardym i w
zupełności wystarczającą moc w
każdym terenie.
Auto niezawodne, bardzo solidne i
odporne. Zapewnia bardzo dobre, wręcz
doskonałe właściwości jezdne na
wszelkich bezdrożach a jeśli idzie o
polskie drogi, jest poprostu
niezniszczalne. Niestraszne mu
wystające studzienki, głębokie dziury
czy wielkie kałuże i zalane tunele,
nawet zwalone drzewa :) . Przechodzi
przez takie "przeszkody" jak czołg.
Bardzo skuteczne ogrzewanie i wentylacja
zapewniają komfort i ciepło w
najpotężniejsze mrozy. Efektywność
gwarantowana fabrycznie do - 45 stopni.
Ja przy - 30 sie gotowałem. Parujące
szyby? Nie ma mowy!
Wady:
Bardzo wiele zależy od opon. Na
fabrycznych rosyjskich WLI-5 stosunkowo
niski komfort jazdy po twardym. Szumią
i trzęsą. Do tego najbezpieczniej
jeździć do 100 km/h. Za to w terenie i
w warunkach zimowych sprawdzają się
znakomicie jeśli chodzi o trakcję.
Czasami przeszkadza fakt iż jest tylko
dwoje drzwi i trzeba składać siedzenia
żeby zając miejsce z tyłu.
Na oryginalnych oponach rosyjskich WLI-5
zużycie paliwa potrafi być dośc
wysokie i przekraczać 13 litrów na 100
km/h
Trzeba się liczyć z faktem, że
nieocynkowana blacha wymaga dość
troskliwej cosezonowej pielęgnacji
(zaprawki), jeśli auto przekroczyło
wiek 10 lat, a jeśli idzie o podwozie,
od nowości należy je konserwować
regularnie co 2 lata. Wtedy naszej
nieviasty rdza nie zeżre :) Przeglądy
najlepiej w ASO co 10-15 000 km to
gwarancja niezawodności!
Dość głośna dmuchawa, latem silnie
nagrzewające się wnętrze. Trzeba
mieć szeroko otwarte okna :)
Podsumowanie:
Łada Niwa - auto na każde warunki
Niva nie jest wyścigówką ani też żądową limuzyną. Jest autem uniwersalnym, oferującym komfort jazdy standrardowego auta klasy średniej ale nadającym się do jazdy w każdych warunkach drogowych i terenowych, zapewniającym potężne możliwości na bezdrożach i pewność na szosie. Niezawodna i bardzo tania w eksploatacji pod warunkiem należytej dbałości o regularnośc przeglądów (co 10-15 000 km), napewno dostarczy wiele radości z jazdy ludziom ceniącym w samochodach charakter i indywidualność oraz funkcjonalność i uniwesralność.
|
|