|
Ocena samochodu: Kia Sportage
nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2010-2016
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1591
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 GDI 135KM L
rok produkcji:
2013
przebieg:
5000
ocenia:
Thor
kierowca od lat:
20
miał dotychczas:
6
samochodów
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
4.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
5.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
5.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
9.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
Bardzo dobre wyposażenie w wersji L.
Cichy, wygodny, ergonomiczne sterowanie
dwustrefowym climatronikiem.
Absolutny hit - sterowanie funkcji audio
i mapy głosem.
Niewybujała cena, pewnie tyle to
powinno kosztować.
Wady:
Kiepski wyświetlacz komputera, powinna
być możliwość wyświetlania dwóch
wartości.
Sterowanie komputerem poza kierownicą,
dość utrudnione.
Słaba widoczność w prawo-przód.
Gruby słupek i wielkie lusterko.
Tylne siedzenie nie składają się do
poziomu, tylko sprężynują.
Brak zdalnego, elektrycznego otwierania
klapy bagażnika.
Podsumowanie:
Świetny samochód, kierowcy i przechodnie ciągle się za nim oglądają.
Jeżdxiłem Astrą_3, przesiadka na suva to poziom wyżej. W Astrze_4 za podobne, dodatkowe wyposażenie takie jak w Spotage musiałbym zapłacić około 12.000 zł, a tutaj za porównywalną cenę mam samochód większy i wygodniejszy.
Dla mnie absolutny hit to sterowanie głosem. Naciskam przycisk na kierownicy i bez odrywania oczu od drogi zmieniam źródło dźwięku (USB, CD, iPod, radio), wywołuję nawigację lub telefon. Wybieranie numeru telefonu głosem może być cyfra po cyfrze lub szybkie (np komendy: phone / speed dial one). Funkacja w kilku językach, jednak nie w polskim, ale to nie przeszkadza.
W Sportage nie musiałem dopłacać chorych pieniędzy za LEDy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, przyciemniane tylne szyby, sterowane elektrycznie wszystkie szyby, składane elektrycznie lusterka,fotochromat lusterko wsteczne, tempomat, dwustrefowy climatronic, czujniki cofania, aluminiowe felgi 17', skórzaną kierownicę. Do tego 6 poduszek, ABS, ESP i inne, wspomaganie elektryczne kierownicy, osobne halogeny i doświetlacze pobocza.
To było w cenie 80.000 z lakierem, bez konfiguracji i dodatkowych opcji. To ma znaczenie przy sprzedaży. Sprzedając dopasionego indywidualnie Opla nikt nie docenił drogich dodatków. Liczy się cena katalogowa modelu podstawowego z fabryki. Warto o tym pamiętać.
Dodatkowo mam tylko nawigację i dobry autoalarm. Nawigacja za 5000 zawiera dodatkowy zewnętrzny wzmacniacz, subwoofer i kamerę cofania. Dźwięk jest na naprawdę wysokim poziomie, a kamera cofania jest bardzo przydatna.
Wahałem się przy asystencie parkowania i Kia Safety System (powiadamie służb o wypadku - wymaga abonamentu). Napęd na 4 koła (firmy Steyr) uznałem za zbędny).
Generalnie, jestem bardzo zadowolony z samochodu. Przejechałem nim na razie tylko trochę ponad 4200 km i przeszkadzały mi tylko wymienione w negatywach cechy, czyli właściwie drobiazgi.
Duży wyświetlacz komputera pozwoliłby na konfigurację dwóch wskazań jednocześnie, np. temperatua otoczenia i spalanie, albo zegar i zasięg. Niestety, trzeba wszystko przełączć pojedynczo, do tego przyciskiem poza kierownicą. Przyzwyczaiłem się po prostu do innego standardu i to bym zmienił.
|
|