|
Ocena samochodu: Jeep Grand Cherokee
nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
1993-1999
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
5210
rodzaj:
osobowy
wersja:
5.2L Limited aut.
rok produkcji:
1997
przebieg:
250000
ocenia:
McKoch
kierowca od lat:
26
miał dotychczas:
11
samochodów
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
3.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
4.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
4.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
22.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
18.5 [l/100km]
Zalety:
Bardzo wytrzymały, Silnik nie do
zajechania. Skrzynia biegów, jeżeli
pilnuje się oleju i nie przerzuca RxD
gdy koła jeszcze się toczą,
niezniszczalna.Dzielny w terenie przy
zachowaniu komfortu jazdy.
Prosta konstrukcja, wdzięczny samochód
dla osób lubiących samodzielnie
naprawiać
Obecnie łatwy dodtsęp do zamienników
w rozsądnych cenach i sporo używnych
częsci
Wdzięczny do liftu. łatwo kupic kity.
Można spokojnie liftować do 3,5"
Stosunkowo bezawaryjny. Najszybciej
zużywają się elementy układu
chłodzenia. Chłdnica, pompa, ale są
łatwo dostępne a wymiana stosunkowo
prosta.
Wady:
Miękkie zawieszenie oryginalne.
Najlepiej wymienić spręzyny i amorki
Niektóre proste naprwy wymagają
demontażu okolicznego osprzętu z uwagi
na brak dostępu
Brak miejsca na butlę LPG i musi
zajmować część bagażnika. U siebie
zamontowałem kratkę i wtedy zyskałem
potęzna przestrzeń bagażową
Oryginalna chłodnica gnije po ok 10
latach. Pompy wody zamienniki sa róznej
jakości. Ja musiałem wymienić dwa
razy.
Po lifcie i wyminie kół na większe
drastycznie spada żywotność piasty
przedniej (łożysko). Ponoć półosie
nie wytrzymują kół 33" ale tego nie
wiem ze swojego doświadczenia a tylko z
opowieści
Podsumowanie:
Za obecne ceny, warto do katowania w terenie.
Miałem to auto od 2006 do 2013. Przebieg 126 tys przy kupnie i 238 tys przy sprzedaży. Naprawy: chłodnica i pompa wody padły jako pierwsze. Ostatnio wężyk bypass układu chłodzenia - drobnostka, guma ma prawo się zestarzeć po 16 latach, ale trudny dostęp do wymiany trzeba wybudować pompę wody, alternator, kompresor limy i popmpę wspomagania. cały dzień roboty. Poza tym konstrukcja na prawdę bardzo udana a w porównaniu do dzisiejszych aut, na prawdę niezawodna. Biorąc pod uwag wiek to ilość napraw nie wielka. Poza tym auto z doskonałych materiałów. nigdy nie urwałem żadnej śróby, żadna śróba nie była zapieczona. Praktycznie zero korozji w 16letnim aucie. W porównaniu np do Patroli w których wszystkie silniki mają ogrone problemy z głowicami, uważam że Jeep zj jest z niezrozumiałych powodów niedoceniany. Mocna konstrukcja świetnie sprawdza się w terenie. A silnik i skrzynia to moim zdaniem mistrzostwo świata. Trzeba tyko pilnować płynów. Awarie skrzyni biegów jedyna o jakiej słyszałem była spowodwana przerzucaniem D na R bez kompletnego zatrzymania pojazdu podczas manewró na podwórzu. Serdecznie polecam ten samochód.
|
|