|
Ocena samochodu: Jeep Grand Cherokee
nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2005-2007
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
2987
rodzaj:
osobowy
wersja:
3.0 CRD Overland aut.
rok produkcji:
2007
przebieg:
135000
ocenia:
Lukasz
kierowca od lat:
12
miał dotychczas:
3
samochody
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
4.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
3.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
12.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
10.5 [l/100km]
Zalety:
Dużą zaletą jest silnik ale jak
wiadomo jest to Mercedes. Przyjemny
dźwięk.
Wady:
Jakość materiałów wykończenia
wnętrze
Słaba widoczność w zewnętrznych
lusterkach
Brak miejsca dla nóg pasażerów
tylnych siedzeń.
Bez demontażu akumulatora i filtru
powetrz nie wymienisz żarówki
Podsumowanie:
Nie do końca dobrze ale miło się jeździ.
Zdecydowaną zaletą tego samochodu jest silnik i osiągi które daje. Co do spalania to można osiągnąć 9,3 l na polskich drogach jadąc 70-100 km/h zaś po autostradzie przy 150-180 km/h dochodzi do 13,8 l. W mieście spalanie to około 12-12,5 l. zaś mieszany tryb 10,5-11,5 l.
Co do zewnątrz to każdy widzi. Mi osobiści podoba się to że nie jest wysoki i wąski jak Toyota czy Mitshubish a bardziej wygląda jak napompowane kombi.
WNĘTRZE
Wnętrze to już niestety słaba strona. Ogólnie bardzo skąpe z materiami o miernej jakości. Skóra która w rzeczywistości wygląda jak najgorszy skaj na fotelu kierowcy jest popękana. Kierownica już dawno się wytarła w miejscach najczęściej dotykanych.
Dywanik gumowy od strony kierowcy rozpadł się w miejscu gdzie trzyma się nogi.
Farba na czarnych przyciskach na panelu centralnym złuszczyła się i zaczęła odpadać.
Sterownie szybami to też oddzielny rozdział. Przyciski zacinają się. trzeba kilkakrotnie nacisnąć żeby zamknąć lub otworzyć. Innym denerwującym zjawiskiem jest szyba która powraca tzn. zamyka się do połowy po czym odbija i jedzie na dół. To element bezpieczeństwa ale jakoś w tym modelu chyba przeczulony. Powoduje to że szyba opuszcza się kilkakrotnie zanim się zamknie.
U mnie również jest problem z elektryką. Wariuje parking assistance oraz kilkakrotnie samochód się wyłączył podczas jazdy.
ERGONOMICZNOŚĆ
cO do ergonomiczności to przycisk pamięci foteli u kierowcy jest umiejscowiony tak że cały czas się go trąca nogą. Może zależy to od mojego ustawienia fotela.
Z małych schowków na lewo od kierownicy i na panelu centralnym pod klimatyzacją przy gwałtownym przyśpieszaniu wszystko wypada i trzeba zbierać po podłodze.
Jeżeli chodzi o ilość miejsca we wnętrzu to kompletny jego brak dla nóg pasażerów tylnych siedzeń. Właściwe to komfortową mogą podróżować dwie dorosłe osoby. Bagażnik też nie należy do ogromnych. W Nissanie X-trailu był większy nie mówiąc o konkurentach jak Toyota Land Crousier czy Mitshubishi Pajero.
Widoczność w zewnętrznych lusterkach jest słaba przy cofaniu. Co do przedniej szyby to też jest ona wąska i żeby zobaczyć światło nad drogą musimy zatrzymać się 5 m od lini. Można przywyknąć.
Co denerwuje to fakt że wymiana przednich żarówek jest niemożliwa bez wyciągnięcia akumulatora z lewej strony i rozbiórki filtra powietrza z prawej tak że szybka wymiana na stacji bęzynowej nie wchodzi w grę.
Ogólnie to dostajemy to za co zapłaciliśmy. Kiedy kupowałem porównywałem ceny BMW X5 i Mercedes ML i w podobnej konfiguracji było to o 6-7 tyś EUR więcej.
Tak więc wiadomo skąd słaba jakość wnętrza ale mimo to samochód może dostarczyć miłych wrażeń z jazdy.
|
|