|
Ocena samochodu: Jaguar S-Type
nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
2002-2004
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
2497
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.5 V6
rok produkcji:
2002
przebieg:
210000
ocenia:
Piotr
kierowca od lat:
12
miał dotychczas:
6
samochodów
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
5.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
5.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
12.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.5 [l/100km]
Podsumowanie:
S-type
Samochód stosunkowo ciasny, wnętrze zabudowane i dla osób ceniących przestrzeń może przyprawiać o klaustrofobie. Mam 1,87 wzrostu i jest ok natomiast podczas wysiadania i wsiadania kierownica troszkę przeszkadza i utrudnia komfort tym czynnościom. S-klasa zdaje się być o dwa bądź trzy segmenty większym samochodem pod względem przestronności wnętrza, z drugiej strony w jaguarze wszystkie przyciski funkcyjne i schowki mamy na wyciągnięcie ręki i nie trzeba się do nich gimnastykować. Koszty utrzymania znacznie niższe niż S-klasa ale i dostępność części jest też mniejsza. Wykonanie i dopasowanie elementów kokpitu i tapicerki znacznie przewyższa nowsze modele konkurentów np. BMW 5 ( wersja podstawowa sam plastik) Zużycie paliwa uzależnione od kultury jazdy z tą różnicą, że przy skrzyni manualnej głaskając pedał gazu można osiągnąć spalanie niewiarygodnie niskie jak na silnik v6, czyli niewiele odbiegające od pojazdów 1.6 czy 1.8 Kilkakrotnie samemu byłem zaskoczony spalaniem i osoby które posiadają ów model a wcześnie jeździły np s-klasą 320 w benzynie rzekomo ekonomiczną przyznają mi rację, spalanie minimalne w s-typie można osiągnąć do 40% mniejsze niż spalanie minimalne w s-klasie. Usterkowość w obu modelach wygląda podobnie jak minimalne spalanie mimo iż są to samochody bezawaryjne i nie mówimy tutaj o poważnych inwestycjach tylko drobnych usterkach które w s-klasie pojawiają sie jak grzyby po deszczu, powód? s-klasa jest o wiele bardziej zaawansowana elektronicznie, pneumatyczne zawieszenie... 'Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym' mimo iż xf jest następcą s-typa to jest to xf a s-type zostanie zaliczony do klasyki motoryzacji i dla osób chcących nabyć jaguara dam rade aby lepiej dołożyć i kupić egzemplarz w stanie bdb gdyż kiedyś tylko taki będzie miał jakąś wartość. Na dzien dzisiejszy jest to samochód gdzie jakość, komfort, zadowolenie i prestiż przewyższa cenę, znacznie przewyższa. Pozdrawiam 'miłośnik motoryzacji"
|
|