|
Ocena samochodu: Ford S-MAX
nadwozie:
VAN 5 drzwiowy
generacja:
VAN 2006-2010
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1997
rodzaj:
dostawczy
wersja:
2.0 TDCi DPF Titanium
rok produkcji:
2006
przebieg:
280000
ocenia:
tekal
kierowca od lat:
30
miał dotychczas:
14
samochodów
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
4.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
4.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
5.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
7.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.5 [l/100km]
Zalety:
praktycznie bezawaryjny, na przebieg 280
tys. km nigdy nie był wyłączony z
ruchu z powodu usterki
poza wymianą tarczy sprzęgła i
ksenonami po 200 tys., tylko materiały
eksploatacyjne,nie wymienianio nic w
zawieszeniu, oryginalny tłumik,silnik
"oryginał" bez zarzutu, żadnych
dolewek oleju czy napraw
bardzo wygodny i przyjazny kierowcy
szczególnie dla osoby, która sporo
jeździ
dobrze wyposażony seryjnie w zakresie
bezpieczenstwa biernego
układ jezdny może być wzorcem w
klasie, albo to tylko kwestia moich
upodobań,
dla mnie the best, żadnego wrażenia
tzw. efektu jazdy balią wypełnioną do
połowy wodą, co jest też zasługą
rozsądnego wspomagania i dobrych
hamulców (koła 17")
Wady:
drogi,przy dziwnej polityce cenowo-
wersjowej forda, np.
stalowe felgi w konfiguracji auta za 125
tys.!!!
mógłby być lepiej wyciszony(od 160
kmh na niemieckich autostardach) skok
lewarka skrzyni za długi
obłażący lakier z plastikowych
części atrapy,
przecierający się mieszek osłony
lewarka dzwigni zmiany biegów, to
wszystko bzdury z tym co rzeczywiście
"pokazał" w trakcie przebiegu 280 tys.
km - niezawodność!!!
Podsumowanie:
Naprawdę warto...
w swojej klasie, napewno bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o niezawodność i układ jezdny.Od miesiąca jeżdżę już nowym S-maxem(10tys. przebiegu) tylko ze skrzynią automatyczną (żadnych rozczarowań). Napewno godny polecenia 2,2l diesel jak będzie już oferowany ze skrzynią automat typu DSG. Przejechałemw sumie ponad 1,5 mln kilometrów ( ople, passaty,mondeo, audi, VW wiele modeli itd.)i nic niezawodniejszego nie spotkałem.
|
|