Ocena samochodu: Daewoo-FSO Lanos

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
1997-2004
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1498
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.5 S
rok produkcji:
2000
przebieg:
265000
ocenia:
ireneusz Szczecin
kierowca od lat:
12
miał dotychczas:
6 samochodów
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
9.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Całkowity brak korozji nadwozia!
zaleta
Jeżdżę b.dużo i jeśli chodzi o komfort to nie mam wygórowanych wymagań.
zaleta
Zdaniem Policji jeżdżą nimi emeryci, więc nie warto ich zatrzymywać:-)
zaleta
Za tą cenę absolutny lider spośród aut dostępnych w tej klasie.
zaleta
Prostota konstrukcji - czasami aż do przesady.
Wady:
zaleta
Kiepska jakość elementów gumowych podwozia - góra 40 tyś. km
zaleta
Głośna praca zawieszenia przedniego.
zaleta
Przy 160km/h masz wrażenie, że za chwilę przeniesiesz się w czasie:-)
Podsumowanie:

Lanos 1,5 16V w skali od 1 do 10 daję 8,5.

Jeżdżę nim od 2004r. Jednym z głównych powodów zakupu była wysoka cena benzyny i zamontowana w nim alternatywna instalacja LPG. Przy zakupie miał 43000km przebiegu. Na dzień dzisiejszy ma przejechane prawie 270 tysięcy kilometrów i wcale (ku mojemu zdziwieniu) nie sprawia wrażenia auta "zmęczonego". Jak na swoją klasę zrywny, oszczędny, a przede wszystkim wytrzymały i tani w utrzymaniu. Ceny części są niższe niż do Poloneza! Jedyny mankament to bardzo duże zużycie benzyny w cyklu miejskim - coś pomiędzy 9,5 a 10,2 litra na 100km, ale model 1,4 mojego kolegi nie wysilając silnika przy dwojgu pasażerów na pokładzie zadowala się w mieście rozsądnym zużyciem 7,2 litra benzyny. Wewnątrz plastiki nie trzeszczą bo są całkiem przyzwoicie wykonane i spasowane. Za to odgłos zamykania drzwi przypomina paździerzową szafę. Na obronę dodam że uszczelki są tak wysokiej jakości, że drzwi można bez wysiłku zamknąć dopychając je bez trzasku jednym palcem! To auto w przeciwieństwie do Renault z silnikiem wysokoprężnym i dwu litrowym benzynowym 16V Ford-em z tego samego okresu produkcji nigdy mnie nie zawiodło. W zimie odpala bez problemów, za to długo się rozgrzewa. Pomimo jego przebiegu nie obawiam się o jego stan techniczny nawet jeśli stoi przede mną potrzeba dalszego wyjazdu. Ocena 8,5 nie dla auta, lecz dla producenta. Gdyby go ulepszał, modernizował i unowocześniał to mógłby być w przyszłości pierwszym kultowym autem RP.