|
Ocena samochodu: Daewoo-FSO Lanos
nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
1997-2004
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1498
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.5 S
rok produkcji:
2000
przebieg:
265000
ocenia:
ireneusz Szczecin
kierowca od lat:
12
miał dotychczas:
6
samochodów
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
4.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
4.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
5.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
9.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
Całkowity brak korozji nadwozia!
Jeżdżę b.dużo i jeśli chodzi o
komfort to nie mam wygórowanych
wymagań.
Zdaniem Policji jeżdżą nimi emeryci,
więc nie warto ich zatrzymywać:-)
Za tą cenę absolutny lider spośród
aut dostępnych w tej klasie.
Prostota konstrukcji - czasami aż do
przesady.
Wady:
Kiepska jakość elementów gumowych
podwozia - góra 40 tyś. km
Głośna praca zawieszenia przedniego.
Przy 160km/h masz wrażenie, że za
chwilę przeniesiesz się w czasie:-)
Podsumowanie:
Lanos 1,5 16V w skali od 1 do 10 daję 8,5.
Jeżdżę nim od 2004r. Jednym z głównych powodów zakupu była wysoka cena benzyny i zamontowana w nim alternatywna instalacja LPG. Przy zakupie miał 43000km przebiegu. Na dzień dzisiejszy ma przejechane prawie 270 tysięcy kilometrów i wcale (ku mojemu zdziwieniu) nie sprawia wrażenia auta "zmęczonego". Jak na swoją klasę zrywny, oszczędny, a przede wszystkim wytrzymały i tani w utrzymaniu. Ceny części są niższe niż do Poloneza! Jedyny mankament to bardzo duże zużycie benzyny w cyklu miejskim - coś pomiędzy 9,5 a 10,2 litra na 100km, ale model 1,4 mojego kolegi nie wysilając silnika przy dwojgu pasażerów na pokładzie zadowala się w mieście rozsądnym zużyciem 7,2 litra benzyny. Wewnątrz plastiki nie trzeszczą bo są całkiem przyzwoicie wykonane i spasowane. Za to odgłos zamykania drzwi przypomina paździerzową szafę. Na obronę dodam że uszczelki są tak wysokiej jakości, że drzwi można bez wysiłku zamknąć dopychając je bez trzasku jednym palcem! To auto w przeciwieństwie do Renault z silnikiem wysokoprężnym i dwu litrowym benzynowym 16V Ford-em z tego samego okresu produkcji nigdy mnie nie zawiodło. W zimie odpala bez problemów, za to długo się rozgrzewa. Pomimo jego przebiegu nie obawiam się o jego stan techniczny nawet jeśli stoi przede mną potrzeba dalszego wyjazdu. Ocena 8,5 nie dla auta, lecz dla producenta. Gdyby go ulepszał, modernizował i unowocześniał to mógłby być w przyszłości pierwszym kultowym autem RP.
|
|