|
Ocena samochodu: BMW X1
nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
[E84] 2009-2015
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1995
rodzaj:
osobowy
wersja:
xDrive 20d Automat
rok produkcji:
2010
przebieg:
15000
ocenia:
Michal
kierowca od lat:
14
miał dotychczas:
4
samochody
czy warto kupic ten model:
TAK
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Prowadzenie – układ kierowniczy, hamulcowy, skrzynie biegów, widoczność
5.00
Silnik
Silnik – moc, osiągi, przyspieszenie, elastyczność, głośność, niezawodność
5.00
Komfort jazdy
Komfort jazdy – przestrzeń z tyłu i z przodu pojazdu, fotele kierowcy i pasażerów, wyciszenie pojazdu, wygodę podróżowania, ergonomię, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie
4.00
Jakość i awaryjność
Jakość i awaryjność – jakość wykończenia wnętrza i karoserii, jakość użytych materiałów, niezawodność urządzeń, częstość drobnych i poważnych usterek, koszty napraw w stosunku do kosztów bieżącej eksploatacji
4.00
Zużycie paliwa:
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
Bardzo dobry silnik, bardzo oszczędny,
wogóle nieodczuwa się pracy
klimatyzacji
Bardzo dobra, automatyczna skrzynia
biegów, elastyczna zmiana biegów,
jednakowa dawka mocy przy każdych
obrotach i w każdych warunkach.
Zawieszenie o niebo lepsze niż w modelu
X3. Bardziej komfortowe i sprężyste.
Jednakże nadal nastawione na sportową
jazdę. Auto trzyma sie asfaltu w
każdych warunkach jak przyklejone.
Wnętrze dosyć przestronne, dobrze
wyciszone, komfortowa pozycja zarówno
na fotelach jak i tylnej kanapie. Radzę
zamówić sportowe fotele z przodu,
ponieważ mają one bardzo dużo
możliwości regulacji. Fotele
standartowe mają znacznie mniej.
Obsługa deski rozdzielczej bez zarzutu.
Opcjonalna, dwustrefowa klimatyzacja
działa fenomenalnie (warto za nią
dopłacić), tak samo jak radio BMW
professional i złącze USB. Warto
zamówić beżowe wykończenie wnętrza,
ponieważ tworzy się interesująca
kombinacja elementów z czarnego
tworzywa sztucznego z beżowymi.
Napęd x-drive jest bezdyskusyjnie
świetny. Dzięki niemu w każdych
warunkach jest się królem szos. BMW X1
bez napędu x-drive traci sens.
Wady:
przy niskich obrotach i gdy silnik jest
zimny, bywa dosyć głośny - zwłaszcza
na zewnątrz. Jednak gdy silnik jest
rozgrzany, zaczyna brzmieć przyjemnie.
Brzy bardzo dużych nierównościach na
drodze (zwłaszcza poprzecznych
zapadliskach) pasażerowie tylnych
siedzeń mogą odczuwać dyskomfort z
racji sportowego zawieszenia - dlatego
radze zamówić do auta felgi
maksymalnie w rozmiarze 17 cali z
oponami 225/45 R. Felgi 18 calowe z
oponami o niższym profilu typu runflat
powodują sporą utratę komfortu. Poza
tym felgi 18 - stki łatwiej uszkodzić,
o co przy naszym stanie dróg nietrudno.
Jakość wykończenia wnętrza nie jest
do konca dopracowana. Jak na auto klasy
premium, spasowanie niektorych elementow
rozczarowuje. aby być z auta naprawde
zadowolonym, trzeba zamówić bardzo
duzo elementów z listy wyposażenia
dodatkowego. Wersja podstawowa bardzo
rozczarowuje swą ubogością.
Podsumowanie:
Auto godne polecenia
Podsumowując auto jest godne zakupu i sprawdza sie w każdych warunkach. Polecam go zwłaszcza ludziom młodym, ponieważ stylistyka auta jest właśnie młodzieżowa. Serwis, części zamienne i niektóre dodatki są nieco tańsze niż do innych modeli z serii X.
Auto jest oszczędne, ma rewelacyjny napęd x-drive i dobre zawieszenie, którego komfort jest do zaakceptowania.
Auto jest dobrze wyciszone i dzięki temu długie podróże nie są męczące.
Jeżeli firma BMW popracuje troszkę nad jakością wykończenia wnętrza i nad bardziej atrakcyjnym wyposażeniem podstawowym , to auto będzie bezkonkurencyjne w swojej klasie.
|
|