Ocena samochodu: Audi A4

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
Avant [8E] 2001-2005
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
2496
rodzaj:
osobowy
wersja:
Avant 2.5 TDI Quattro
rok produkcji:
2002
przebieg:
315000
ocenia:
zbyszek
kierowca od lat:
22
miał dotychczas:
7 samochodów
   ocena łączna:

2.75

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
1.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
2.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
11.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.0 [l/100km]
Zalety:
Wady:
zaleta
silnik to lipa (zresztą jak wszystkie silniki audi oprócz dwóch: 1,9tdi i 2,7 benzyna)
zaleta
cena cześći
zaleta
cena samochodu
zaleta
słabe skrzynie biegów
zaleta
na rynku wtrórnym ceny duże ceny i większość powypadkowa (nie pokolizyjna). W tej cenie można kupić dużo lepszy samochód innej marki.
Podsumowanie:

Lipa ! następny na pewno nie będzie audi (chyba że z silnikiem z innego auta)

2.5tdi to kolejna nieudana jednostka wypuszczona przez audi (tylko dwa typy silników im się udało w przeszłości - 1.9tdi oraz 2.7benzyna). W przypadku 2.5tdi to czy kupisz auto z początkowej fazy produkcji czy też z 2004r. to i tak będziesz miał koszty ! Te pierwsze to oczywiście wałki, pompa i coś tam było jeszcze ale nie pamiętam. W 2004r. zostały tylk wałki (rzekomo naprawione w połowie 2003r. ale i tak szrot bo wycierały się nadal krzywki. Wadą istotną jest też koszt samej wymiany rozrządu (bo jest on w końcu na pasku), a jest to koszt od 3,5 - 4,5kzł (zależy czy chcesz za 40kkm sprzedać czy pojeździć więcej. Reszta silników to szrot bo albo w przypadku benzyniaków żre oleju ile wlezie, syfi sie układ powietrza i pare innych też drogich w naprawie. W dieslach to albo wałki albo łańcuchy rozrządu, wtryskiwacze. W każdym z wyprodukowanych silników istnieje problem, ktory kosztuje bardzo słono (nie pisze o koszcie 2kzł a o kosztach powyżej 5kzł). Tyle byłoby o silnikach, ale to nie wszystko bo przecież dochodzi jeszcze skrzynia biegów, która w naprawie też nie jest tania a jest awaryjna ;( Kilka aut sprawdzanych przeze mnie miała uszkodzoną skrzynię manualną (zgrzyty), automat to jeszcze lepsza historia - multitronic to syf i to wiadomo, ale kto bogatemu zabroni wydawać pieniądze na remonty co 30kkm. Tiptronic to jak bym siedział w starym mercedesie - między zmianą biegów można napić się kawy lub wypalić papierosa... Ceny w aso to KOSMOS do czegokolwiek z audi. Reasumując nie kupię już tego przecenionego badziewia. Istotną wadą jest też rynek wtórny - na 10 samochodów sprawdzanych 8 było powypadkowych (nie piszę o kolizjach)