Oceny samochodów: skoda octavia

Wszystkie oceny dla:  skoda octavia (467)    skoda (1238)    Wszystko o skoda octavia

Oceny samochodu skoda octavia KOMBI 5 drzwiowy. Kierowcy oceniają samochód skoda octavia wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód skoda octavia KOMBI 5 drzwiowy - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz ten model - oceń go!

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
ocena łączna / liczba ocen

4.50
148
czy warto kupić ten model?

TAK 93%
NIE 7%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.66
Silnik
Oceny silnik
4.59
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.36
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.41
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
10.6
6.7
9.3
średnie w trasie [l/100km]:
8.8
5.4
7.2

Zobacz oceny dla wersji samochodów skoda octavia KOMBI 5 drzwiowy:

Wybierz generację samochodu skoda octavia KOMBI 5 drzwiowy aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

Filtruj opinie kierowców o skoda octavia KOMBI 5 drzwiowy

silnik
wersja

Wybrane opinie

4.00

kierowca Octavii od 8 lat 28 luty 2011 skoda octavia, KOMBI 2000-2004, diesel, 1896/90KM

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - podkładki na resory, które unoszą przód o chyba 24 mm. Niezrozumiałe jest utrzymywanie w skodzie obrzydliwej tapicerki, czasem bardzo lichej - to chyba po to, żeby wersję obecnie Tour odróżnić marketingowo od Octavii II. (W celu poprawy sytuacji polecam pewną firmę z Rzeszowa). W II jest więcej miejsca niz w I - zwężono fotele i uzyskano ponoć 7 cm więcej. Przy długich jazdach daje się we znaki brak miejsca na siedzeniu pasażera (jeśli tył zajęty) i zbyt mało komfortowe siedzenia. Mam wrażenie, że więcej przestrzeni jest juz w Oplu Astra II (który z kolei zawieszenie ma fatalne, Corsa IV też) Co pada: - osłona spodnia silnika - miska olejowa - przepływomierz - wskażnik świateł awaryjnych (popularne) - amortyzatory - części zawieszenia - łożyska kół - zderzak przedni (za niskie zawieszenie - przycieranie) Mimo wszystkich ww niedoskonałości polecam tradycyjne TDi.
4.75

bartol 21 marzec 2010 skoda octavia, KOMBI Tour 2000-2010, diesel, 1896/101KM

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komputer wynosi 6.6 l/100 km. Gdy jeżdżę w mieście w weekend, kiedy jest mało aut, przy spokojnej jeździe uzyskuję spalanie około 6l/100 km, przy dynamicznej jeździe 7.4 l/100 km. W trasie w 5 osób przy normalnej jeździe komputer pokazywał wynik 5,4 l/100 km ( prędkość 100 km/h), przy dynamicznej jeździe około 6.2l/100 km ( prędkość 120-130 km/h). Ogólnie silnik jest na prawdę ekonomiczny, podczas codziennego użytkowania na 1 baku pokonuję około 700 km. Części są w przystępnych cenach, dużo zamienników dostępnych na rynku. Regularnie dokonuję przeglądów i jak na razie ( odpukać) auto spisuje się znakomicie pod względem niezawodności. Żarówki zmieniam co jakiś czas:)
4.50

Wojtek 19 styczeń 2013 skoda octavia, KOMBI II 2008-2013, benzynowy, 1595/102KM

Do wypowiedzi tutaj skłonił mnie zakup Kia sportage 2.0 z napęden 4x4. Miał to być kolejny krok w kierunku aut wyższej kalsy. Jeśli ktoś zamierza dokonać podobnego kroku - odradzam. Zastanawiałem się nad wypasioną octavią z silnikiem 1.8 TSI w wersji elegance i teraz wiem, że byłby to lepszy wybór. Przez cztery lata użytkowania Octavii, nie zawiodła mnie ani raz. Auto wyjątkowo praktyczne, pojemne, z trwałymi materiałami wykończeniowymi. Przy przebiegu 85 tys km, właściwie można mieć tylko zastrzeżenia do skrzypiących plastików. Nawet kierownica nie jest wytarta, co może być dla innych kupujących wskaźnikiem przebiegu. Jeśli chodzi o silnik, to nie jest to nowoczesna jednostka i daje znać o sobie wysokie spalanie, ale kupno auta z fabrycznym gazem załatwia ten problem. Jak na silnik 1.6, auto naprawdę nieźle jeździ. Czuć pod pedałem gazu każdego ze 102 koni mechanicznych. Auto nigdy nie zawiodło mnie, nigdy nie odmówiło posłuszeństwa, zjeździliśmy nim kawał europy, zawsze bezusterkowo. Kropelka dziegciu to palące się żarówki świateł mijania H7. Średnio raz na 2 miesiące trzeba wymienić spaloną żarówkę. Podsumowując, z czystym sumieniem polecam ten samochód !!! Jeśli środki pozwolą z silnikiem 1.8 TSI to auto to skarb !

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
maly
19 czerwiec 2017
skoda octavia, KOMBI
II 2005-2008,
diesel, 1896/105KM
4.00
polecam

jak na Polskie drogi rewelacja , a zima to mistrzostwo swiata - przeswit 16cm - naped 4x4, naprawde sie sprawdza czy ciagne przyczepke po blocie czy jade po sniegu pod gore - anonimowosc kazdy Kowalski ma Skode , nikt nie widzi ile masz kasy Brak prestizu - nawet lepiej , wole jak mnie oceniaja kim jestem a nie czym jezdze
Piotr
1 luty 2015
skoda octavia, KOMBI
III 2013-,
diesel, 1968/150KM
5.00
POLECAM

Bardzo dobrze się prowadzi, super układ kierowniczy i dynamiczny silnik, precyzyjna 6 biegowa skrzynia biegów. Wykonanie z materiałów dobrej jakości. Jak na auto tej wielkości i dynamikę jazdy małe spalania. A to wszystko za stosunkowo niewielkie pieniądza.
slawek
10 styczeń 2015
skoda octavia, KOMBI
Tour 2000-2010,
diesel, 1896/90KM
4.75
Warty był swej ceny

Super samochodzik od nowości mnie nie zawiódł, co rok Włochy ,Chorwacja z przyczepą campingową 1200kg. na haku i zawsze całą rodzinkę bez żadnych problemów Szczęśliwie i bez awaryjnie dostarczył do domu i nigdy nie było z nim najmniejszych problemów. Pompo wtryskiwacze nie ruszane oraz turbina orginalna nic nie ruszane tylko sprzęgło wymiana kpl. przy 160 tys. Korki w górach Chorwackich się do tego przyczyniły ale do domu dojechał,teraz ma już 302000 i śmiga dalej... Oczywiście od nowości wszystkie wymiany co 15 tyś.km i zero problemów Polecam.
kierowca
12 maj 2014
skoda octavia, KOMBI
2000-2004,
diesel, 1896/110KM
4.50
Auto godne polecenia

Może nie jest zbyt komfortowym autkiem, ale za to nadrabia niskimi kosztami eksploatacji i trwałością.
Piotrunio
6 marzec 2014
skoda octavia, KOMBI
II 2008-2013,
diesel, 1896/105KM
5.00
Rewelacja

"przerobiłem" 2 Octavie służbowo 330 tys przejechałem pierwszą 270 tyś drugą.Trzecią (opisywaną ) zakupiłem.Chyba wszystko w temacie.Chociaż nie,pamiętam swoją reakcje kiedy zakomunikowano nam iż korporacja zmienia auta,przesiadamy się na SKODY.Jak to z solidnego niemieckiego Opla na czeskie dziadostwo po pierwszych 500 km już wiedziałem jakim autem będę jeździł...
marian
3 marzec 2014
skoda octavia, KOMBI
II 2008-2013,
benzynowy, 1595/102KM
4.25
niezniszczalne

mamy w firmie 5 octavia 1,6 mpi gaz każda kolo 100tys przebieg jeżdżą sami przedstawiciele więc nietrzeba pisać ze lekko nie mają ;). Samochody do organia w polu niezniszalne! Ładne samochody po lift, przyjemny środek i na zewnątrz
marko
14 wrzesień 2013
skoda octavia, KOMBI
2000-2004,
benzynowy, 1595/102KM
3.00
nie polecam

nie wiem chyba ze muj egzemplaz jest jakis do bani
kierowca36
6 sierpień 2013
skoda octavia, KOMBI
II 2008-2013,
diesel, 1896/105KM
5.00
warto

polecam
kromkruak
3 lipiec 2013
skoda octavia, KOMBI
1998-2000,
diesel, 1896/110KM
2.25
ogólnie nijak

auto dla ludzi cierpliwych i nie przejmujących się gdy ciągle coś nie działa -wszystko to rekompensuje bardzo ale to bardzo małe spalanie
s.j.
10 czerwiec 2013
skoda octavia, KOMBI
II 2004-2008,
diesel, 1896/105KM
4.50
ok.

Dobre na wypady za miasto zwłaszcza zimą dzięki napędowi 4x4 haldex IV generacji.
1   2   3   ...   15   Następna strona