Oceny samochodów: skoda octavia

Wszystkie oceny dla:  skoda (1235)    Wszystko o skoda octavia

Oceny samochodu skoda octavia. Kierowcy oceniają samochód skoda octavia wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód skoda octavia - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz ten model - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.56
467
czy warto kupić ten model?

TAK 94%
NIE 6%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.70
Silnik
Oceny silnik
4.62
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.41
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.50
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
9.7
6.5
8.8
średnie w trasie [l/100km]:
8.1
5.2
6.8

Zobacz oceny dla wersji samochodów skoda octavia:

Wybierz rodzaj nadwozia samochodu skoda octavia aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać generację modelu, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

Filtruj opinie kierowców o skoda octavia

silnik
moc
wersja
rok produkcji

Wybrane opinie

4.00

kierowca Octavii od 8 lat 28 luty 2011 skoda octavia, KOMBI 2000-2004, diesel, 1896/90KM

Skoda Octavia I TDi, obecnie Octavia Tour - kombi. Silnik, który uważam za najlepszą część tego samochodu, nigdy nie zawiódł - nawet jak przez pomyłkę wlałem tyle benzyny, że z początku miałem stężenie 50%. Dolewałem ropy i oleju, i przejeździł. Gdyby to było CR, to musiałbym wzywać holownik. Starszy model, skonstruowany pewnie około 1995/6 r, bez bajerów. Dzięki temu jest prostszy, bardziej niezawodny i tańszy w naprawach. Nieczipowany, niepodkręcany - naturalna wydajność. CR jest cichsze i wydajniejsze (średnio podobno litr). Silnik rozgrzewa się stosunkowo wolno, dlatego pożądana jest osłona na grilla - koszt 40-70 zł. Przy trasach bardzo długich silnik się z kolei przegrzewa (może to nie to, ale coś się tam dzieje). Przyśpieszenie jak na TDi jest OK. Swego czasu - z 80 000 km temu - spalanie było niższe, ale podniosło się średnio o litr, chociaż i do tej pory zdarza się na 50l przejechać 1000 km; tylko coraz rzadziej (5.7 pod obciążeniem 350 kg). Od wieloletniego przepychania się przez korki zaczynają się problemy ze skrzynią - strasznie dostaje w tyłek. Przy 170 tys. wymieniłem amortyzatory - żałuję, że nie na Kayabę, tylko na polcara. Niemniej dobrze jest zmienić amortyzatory przy 120 - 130 tys, ponieważ w tym czasie naraża sie na uszkodzenie zbyt nisko osadzoną miskę olejową (przy tym przebiegu amortyzator już mocno osiada). Pewnym przyznaniem się do wady konstrukcji jest skodowski "pakiet na bezdroża": oprócz stalowej osłony są jeszcze tulejki - podkładki na resory, które unoszą przód o chyba 24 mm. Niezrozumiałe jest utrzymywanie w skodzie obrzydliwej tapicerki, czasem bardzo lichej - to chyba po to, żeby wersję obecnie Tour odróżnić marketingowo od Octavii II. (W celu poprawy sytuacji polecam pewną firmę z Rzeszowa). W II jest więcej miejsca niz w I - zwężono fotele i uzyskano ponoć 7 cm więcej. Przy długich jazdach daje się we znaki brak miejsca na siedzeniu pasażera (jeśli tył zajęty) i zbyt mało komfortowe siedzenia. Mam wrażenie, że więcej przestrzeni jest juz w Oplu Astra II (który z kolei zawieszenie ma fatalne, Corsa IV też) Co pada: - osłona spodnia silnika - miska olejowa - przepływomierz - wskażnik świateł awaryjnych (popularne) - amortyzatory - części zawieszenia - łożyska kół - zderzak przedni (za niskie zawieszenie - przycieranie) Mimo wszystkich ww niedoskonałości polecam tradycyjne TDi.
4.75

bartol 21 marzec 2010 skoda octavia, KOMBI Tour 2000-2010, diesel, 1896/101KM

Posiadam auto z silnikiem 1.9 Tdi 101 KM, ale z napędem tylko na przednia oś. Silnik dobrze radzi sobie z autem, wystarczająco sprawnie można się przemieszczać po mieście i poza miastem i nic poza tym ( jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, to nie w tym przypadku) Biegi wchodzą bez problemu, czasami tylko są problemy z wrzuceniem 1 biegu. Gabaryty auta i dość miękki układ jezdny sprawiają ze nie poszalejemy sobie na zakrętach, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo trzeba uważać na niskie zawieszenie przednie, a co się z tym wiąże bardzo łatwo przytrzeć np o krawężnik zderzakiem, lub osłoną pod silnikiem podczas jazdy po nierównej drodze Widoczność przeciętna, z powodu wysokiej linii bocznej nadwozia, dość grube słupki przednie ograniczają widoczność przy skręcaniu, widoczność do tyłu słaba ( czujniki parkowania jak najbardziej wskazane :) Wszystkie przyciski umiejscowione są pod ręką, materiały wykończeniowe po 4 latach dają radę :) Miejsca w tym aucie jest dostatek, bagażnik jest na prawdę duży i sporo może zmieścić, kiedy na tylnej kanapie podróżują 3 dorosłe osoby dużych gabarytów może być im troszkę ciasno. wyciszenie auta jest dobre, prze prędkościach 120 - 130 km/h do kabiny dochodzi tylko delikatny szum, Użytkuję auto w warszawie, codziennie pokonuję dystans około 23 km żeby dojechać do pracy ( z podwarszawskiej miejscowości), trochę po warszawie i do domu ( w godzinach szczytu). średnie spalanie ogólne (długodystansowe) które pokazuje komputer wynosi 6.6 l/100 km. Gdy jeżdżę w mieście w weekend, kiedy jest mało aut, przy spokojnej jeździe uzyskuję spalanie około 6l/100 km, przy dynamicznej jeździe 7.4 l/100 km. W trasie w 5 osób przy normalnej jeździe komputer pokazywał wynik 5,4 l/100 km ( prędkość 100 km/h), przy dynamicznej jeździe około 6.2l/100 km ( prędkość 120-130 km/h). Ogólnie silnik jest na prawdę ekonomiczny, podczas codziennego użytkowania na 1 baku pokonuję około 700 km. Części są w przystępnych cenach, dużo zamienników dostępnych na rynku. Regularnie dokonuję przeglądów i jak na razie ( odpukać) auto spisuje się znakomicie pod względem niezawodności. Żarówki zmieniam co jakiś czas:)
3.75

Andrzej 1 listopad 2010 skoda octavia, HATCHBACK II 2004-2008, diesel, 1896/105KM

Samochód nabyłem jesienią 2008 roku. Przez 2 lata jeździłem bardzo niewiele , ponieważ w okresie pogwarancyjnym - czyli na zakończenie okresu gwarancyjnego na liczniku było nieco ponad 18 tys. km przebiegu . O ile można by miec wrażenie że ten samochód jest jakościowo dobry , to z tej opinii należy wyłączyc wnętrze samochodu ; tapicerke, wszystkie elementy plastikowe, klamki są wykonane z tandetnych materiałów , tapicerka w moim egzemplarzu była tak poniszczona jakby ten samochód przejechał co najmniej 100 tys. km , zarówno z siedzeń jak i z tapicerek bocznych wyciągały się nitki , supły , urwane klamki , porysowana deska rozdzielcza od strony pasażera najprawdopodobniej damska torebką. Wszystkie te usterki reklamowałem i tu się zaczyna problem; już w serwisie Skody dział serwisu nie był nawet zainteresowany obejrzeniem tych rzeczy. Oświadczono mi tylko ,że mechanicznych uszkodzeń Skoda nie uznaje a w tym przypadku wszystko na to wskazuje. Po krótkiej konsultacji oświadczyłem w tym serwisie , że nikt mnie nie uprzedził aby wsiadając do samochodu zdejmowac pierścionki , nie zabierac torebek. Oświadczono mi również wtedy aby zwrócic się z powyższymi usterkami do centrali Skody w Poznaniu - co też uczyniłem. Skoda odpowiedziała podobnie jak serwis , że uszkodzeń mechanicznych gwarancja nie obejmuje . Próbowałem używac różnych argumentów aby przekonac o zmianie stanowiska przez Skode, niestety bezskutecznie . W związku z tym apeluje do przyszłych użytkowników aby zastanowili się nad reklama Skody " przemyślane rozwiązania " i zastanowili się nad zakupem tego pojazdu.

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
maly
19 czerwiec 2017
skoda octavia, KOMBI
II 2005-2008,
diesel, 1896/105KM
4.00
polecam

jak na Polskie drogi rewelacja , a zima to mistrzostwo swiata - przeswit 16cm - naped 4x4, naprawde sie sprawdza czy ciagne przyczepke po blocie czy jade po sniegu pod gore - anonimowosc kazdy Kowalski ma Skode , nikt nie widzi ile masz kasy Brak prestizu - nawet lepiej , wole jak mnie oceniaja kim jestem a nie czym jezdze
Kazimierz Zgliczyńs ki
18 maj 2017
skoda octavia, HATCHBACK
Tour 2000-2010,
benzynowy, 1595/102KM
4.00
Samochód o średniej wartości

Kupiłem ze względu na gaz salonowy założony w serwisie Skody ""Landi Renzo"" skody oraz dużą ekonomię i mniejsze koszta jazdy i tani gaz.
max68
14 maj 2015
skoda octavia, HATCHBACK
III 2013-,
benzynowy, 1395/140KM
4.50
Ciekawe autko

Jeśli będzie mało awaryjne to będę bardzo zadowolony z tej wersji i tej marki
Witek
14 luty 2015
skoda octavia, HATCHBACK
1997-2000,
benzynowy, 1595/100KM
4.25
Auto godne uwagi

Dla mnie ok.
Piotr
1 luty 2015
skoda octavia, KOMBI
III 2013-,
diesel, 1968/150KM
5.00
POLECAM

Bardzo dobrze się prowadzi, super układ kierowniczy i dynamiczny silnik, precyzyjna 6 biegowa skrzynia biegów. Wykonanie z materiałów dobrej jakości. Jak na auto tej wielkości i dynamikę jazdy małe spalania. A to wszystko za stosunkowo niewielkie pieniądza.
Patryk
25 styczeń 2015
skoda octavia, HATCHBACK
III 2013-,
benzynowy, 1395/140KM
5.00
Warto

Samochód kupiłem 7 miesięcy temu. W ostatecznej rozgrywce zostały dwa samochody: octavia i astra. Astra wizulnie dużo bardziej mi się podobała zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Myślę, że cenowo wtedy przy podobnym wyposażeniu Astra wygrywała, ale zdecydowałem się na octavię, bo przy tym samym silniku ma dużo lepsze przyspieszenie i dużo więcej miejsca w środku i w bagażniku, co przy dwójce dzieci ma znaczenie (zrobiliśmy test wózka dziecięcego w bagażniku). Samochód spisuje się nieźle, ale spalanie w mieście mogłoby być niższe (Poznań, powyżej 8L), na autostradzie (trasa P-ń - W-wa przy tempomacie na ok. 148 km/h spala 7L, na trasie P-ń - Kołobrzeg 6L. Po tych 7 miesiącach uważam, że był to dobry zakup i zdecydowałbym się ponownie. Poprzednio kupiłem nowego z salonu fiata punto i 4 razy byłem z nim w serwisie po niespełna roku (może trafiłem na tak felerny model)hit the hay
slawek
10 styczeń 2015
skoda octavia, KOMBI
Tour 2000-2010,
diesel, 1896/90KM
4.75
Warty był swej ceny

Super samochodzik od nowości mnie nie zawiódł, co rok Włochy ,Chorwacja z przyczepą campingową 1200kg. na haku i zawsze całą rodzinkę bez żadnych problemów Szczęśliwie i bez awaryjnie dostarczył do domu i nigdy nie było z nim najmniejszych problemów. Pompo wtryskiwacze nie ruszane oraz turbina orginalna nic nie ruszane tylko sprzęgło wymiana kpl. przy 160 tys. Korki w górach Chorwackich się do tego przyczyniły ale do domu dojechał,teraz ma już 302000 i śmiga dalej... Oczywiście od nowości wszystkie wymiany co 15 tyś.km i zero problemów Polecam.
SW
22 grudzień 2014
skoda octavia, HATCHBACK
Tour II 2004-2012,
benzynowy, 1595/102KM
5.00
bardzo dobry stosunek ceny do jakości

kolejne auto też octavia ; a może superb (ten zupełnie nowy)
kierowca
12 maj 2014
skoda octavia, KOMBI
2000-2004,
diesel, 1896/110KM
4.50
Auto godne polecenia

Może nie jest zbyt komfortowym autkiem, ale za to nadrabia niskimi kosztami eksploatacji i trwałością.
dan
6 maj 2014
skoda octavia, HATCHBACK
1997-2000,
benzynowy, 1598/75KM
3.50
awaryjnosc na poziomie tico

samochod swoimi duzymi gabarytami, ładownoscią i niskim spalaniem robi wrażenie. Dobre zawieszenie jak na polskie drogi za wyjątkiem przekładni kierowniczej, która pada szybko np po przebiegu 200 kkm mam juz trzecią przekładnię wliczając fabrycznie nową. To koniec zalet. Męczy ogromna masa małych awarii, praktycznie nie da sie uniknac miesiąca bez awarii np pada linka w drzwiach, centralny zamek wariuje, wycieki z silnika, wciaganie oleju, wycieki z ukł chłodzenia, alternator itp itd. Układ zapłonowy szczególnie wrażliwy. Aby działal bez zarzutu trzeba go w całosci wymienic: aku, świece, kopułka i palec, kable i przede wszystkim CEWKA ZAPŁONOWA. Woda spływająca z przedniej szyby potrafi przeciekac podszybiem i nagle zalać cewkę - efekt to calkowite unieruchomienie samochodu. Usterka bardzo trudna do zdiagnozowania występująca też w innych modelach skody.
1   2   3   ...   47   Następna strona