Oceny samochodów: Opel Vectra

Wszystkie oceny dla:  Opel (2601)    Wszystko o Opel Vectra

Oceny samochodu Opel Vectra. Kierowcy oceniają samochód Opel Vectra wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód Opel Vectra - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz ten model - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.47
562
czy warto kupić ten model?

TAK 93%
NIE 7%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.65
Silnik
Oceny silnik
4.48
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.56
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.21
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
10.8
7.4
9.8
średnie w trasie [l/100km]:
8.7
5.9
7.4

Zobacz oceny dla wersji samochodów Opel Vectra:

Wybierz rodzaj nadwozia samochodu Opel Vectra aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać generację modelu, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

Filtruj opinie kierowców o Opel Vectra

silnik
moc
wersja
rok produkcji

Wybrane opinie

5.00

Darek 11 lipiec 2012 Opel Vectra, KOMBI C 2005-2008, diesel, 1910/150KM

Więc temat rzeka nawet nie wiem od czego zacząć, moja wersja to Cosmo OPC line (pełen zewnętrzny i wewnętrzny pakiet OPC), koła 18 cali 225/45/18, przesiadłem się na nią z Passata b5fl, i moje odczucie to jakbym z taczki przesiadł sie do sportowego combi tyle że z dieslem pod maską ;) prowadzenie w mieście i na trasie super wiadomo ze to nie audi S4 ale jak na rodzinnego opla to naprawdę bajka powiem tyle auto super sztywne na tych oponach i felgach wiadomo wiec po zakrętach jeździ aż miło zawieszenie fajnie pracuje kompromis miedzy komfortem a sportem fotele sportowe bajka super trzymają do tego nawet w długich trasach wygodne, przed kupnem rozważałem różne opcje takie jak VW B6 czy A4, i powiem tak jak kogoś stać na serwis aut tej grupy to czołem druga sprawa ze za koszt zakupu biednego A4 z przebiegiem minimum 200tys(jeśli jest mniejszy to na pewno jest kant, chyba że kupujemy od kolegi pierwszego właściciela i wiemy ile auto jeździło) kupiłem maksymalnie wypasioną Vectre z przebiegiem 100tys i do tego o 3 lata młodszą :) rozrząd i inne duperele o połowę tańsze w Oplu, także jeśli chodzi o koszty eksploatacji to nie ma co porównywać tylko opel, jedyny minus jak dla mnie to jakość użytych materiałów i wykonania w środku tutaj taje 7/10, bo jeśli chodzi o audi czy vw to jednak widać za co sie zapłaciło w oplu te plastiki taniochą zajeżdżają ale przy środku wersji OPC jakoś juz sie tak na to nie zwraca uwagi. Auto bardzo dynamiczne choć juz po 6 miesiącach marzy mi sie chip, zrobiłem autem 25tys z ma aktualnie 125tys, produkcja 11.2008r. Jak na razie wymieniłem tylko jedną rzecz parownik klimatyzacji który znajduję sie pod deska rozdzielcza koszt z wymiana 800zł wiec trochę bolało ale niestety za wygodę sie płaci tyle ze w 3 letnim aucie taka rzecz to nawet w warsztacie się dziwili, ale co tu ukrywać teraz auta robi się na 5 lat żeby wymieniać cześć i napędzać gospodarkę, ja mogę z czystym sercem polecić te auto, dla mnie jedyny jego minus jak na razie to tylko jakość plastyków, druga sprawa jak czytam te płacze co to się nie popsuło i czego nie wymienili Panowie auto przy pewnym przebiegu się psuje części się zużywają normalna kolej rzeczy !!!! Trzeba wziąć również poprawkę na to ze trafiają się egzemplarze awaryjne !!! a to ze w 6 letnim aucie z przebiegiem ponad 220tys dwu-mas czy wtrysk poleci to jest normalna rzecz!!!! te cześć są na tyle produkowane chciałem zauważyć ze przy normalnej eksploatacji auta TDI cz CDTI sprzęgło i dwu-masa pada po przekroczeniu 200tys przebiegu a i to zależy od stylu jazdy i tego jak sie dba o auto więc bądźmy realistami :) Jesli chodzi o spalanie bo to też z reguły czytających te opinie interesuje to nie ma sie co oszukiwać auto waży 1.5 tony wiec w mieście to jest smok jak na silnik 1.9 ale nie oszukujmy sie tą masę trzeba ruszyć wiec w mieście nie realne aby zejść poniżej 8l, sprawdzałem nie da sie. na trasie przy tempomacie pali fajnie 5l-6l, ale to powiedzmy sobie tak jadąc po autostradzie, ja mieszkam na mazurach kto był wie jakie mamy drogi :/ wiec mi nie schodzi poniżej 6.5-7l. na trasie a jak sie chce powyprzedzać i wciskamy w podłogę to lekko ponad 7l. wiec powiem tak auto do jakiś super oszczędnych nie należy ale jest dynamiczne i naprawdę daje przyjemność z jazdy wiec rekompensuje tym swoje spalanie wiec niech ludzie nie wypisują 5.5-6l spalanie bo chyba jak dwa osły sobie upchają pod maskę jeszcze... Co do DPF to jak na razie wszystko ok, dwa silnik wypala dpf po jeździe w mieście jak staniemy pod domem to czuć ze silnik inaczej pracuje wystarczy się wsłuchać i trzy ze widać to po spalaniu chwilowym bo skacze z 1,2 do 4-5, należy wtedy zaczekać i dać mu dokończyć wypalanie to trwa do 5 min, a wtedy przedłużymy żywotność filtra DPF myśle ze warto a szklanka ropy nikogo nie zbawi a wydać 2 kafle na wymianę filtra to raczej boląca sprawa. A i nie warto interesować sie słabszymi odmianami silnika 1.9CDTI, 150km idealnie prowadzi te auto kupując słabszą 120 konną jednostkę przy 4 osobach i bagażu auto już nie będzie jechało.
5.00

ghetto.pimp 24 czerwiec 2012 Opel Vectra, SEDAN C 2002-2005, benzynowy, 2198/147KM

Posiadam wersję elegance 100% pewny przebieg 110000 km, ma wszystko co mi potrzeba i co się dla mnie liczyło: klimatyzację (ręczną), tempomat, automat, 4x el. szyby, czujniki parkowania przód-tył, fajne felgi 17", jasne welurowe wnętrze. Moje pierwsze auto jakie miałem a zarazem jakie uważam za najlepsze jakim jechałem to '97 lincoln town car i do niego odnoszę i porównuje inne auta. Po krótce- PROWADZENIE Układ kierowniczy: pewnie się prowadzi, wspomaganie mogłoby chodzić trochę lżej, ale nie jest źle; Hamulce: 4x tarcze b. dobrze; Skrzynia: automat pięć biegów, zmienia niewyczuwalnie, szybki kick-down, ręcznej selekcji nigdy nie próbowałem; Widoczność: Nie narzekam, w końcu do każdego auta idzie się przyzwyczaić, plus czujniki tył i przód załatwiają resztę. SILNIK Moc: 2.2l 147 KM, stary silnik z vectry b, ale daje rade, osiągi zbliżone do wspomnianego lincolna 4.6 v8; Osiągi: 140 max jechałem, nie łamię przepisów; Przyspieszenie/Elastyczność: Do 50 w mieście rozpędza się bardzo szybko, katalogowe do setki to chyba 9.2s. Jadąc za gościem ok 95 km/h przy wyprzedzaniu będąc z nim na równi jadę już 130; Głośność: bardzo cicho w środku, coś zaczyna szumieć przy ok 3500 rpm ale skrzynia zazwyczaj szybko zmienia bieg i w dół do 2000rpm i znowu cisza Niezawodność: Nigdy w silniku nic nie było robione. ERGONOMIA Z przodu miejsca wystarczająco, z tyłu nie jechałem ale chyba nie jest źle, nikt nigdy nie nażekał. Fotele jak fotele, kochałem kanapy w lincolnie, tu się po prostu dobrze siedzi. Wyciszenie bardzo dobre, szumią głównie opony i czasami wiatr. W cztery osoby bardzo wszystkim wygodnie, po dłuższej niż godzina jeździe wszyscy pasażerowie zazwyczaj śpią. Co do ergonomii to ciągle nie moge się przyzwyczaić do konsoli środkowej choć na oko wszystko wydaje się ok, to muszę odrywać oczy od jezdni any zmienić np temperature. Ludzie narzekaja na gałke kierunkowskazów ale po chwili jak się do niej przyzwyczaiłem do jestem nią zachwycony. Wspomnę jeszcze o uchwytach na kubki które są po prostu płytkimi wgłębieniami i nie trzymają nic co ma średnicę mniejszą choćby o milimetr oraz o równie płytkim gnieździe zapalniczki z której co chwila wypada wtyczka 12v (wpycham tam zawsze kawałek kartonu i jakoś się trzyma). Klimatyzacja dmucha mocno i zimno, ciepłe powietrze leci po 5 minutach, w dodatku są nawiewy na tył za podłokietnikiem. JAKOŚĆ/AWARYJNOŚĆ Jakość materiałów i montarzu oceniam b. dobrze choć zdaję sobie sprawę że są lepsze (duuuużo lepsze) auta pod tym względem, ale za te pieniądze (10000 zł) nie mogę prosić o nic więcej. Mimo auto ma aż (tylko) 110000 na swój wiek wygląda super i na zewnątrz i w środku mimo jasnej tapicerki (ale to też zasługa poprzedniego właściciela). Czasami zdarzy się zaskrzypieć na nierównościach, ale od czego radio ;) Właściciel pozbył się auta ze względu na przebieg 100000km, kluczowy dla wielu poważniejszych napraw, czego byłem w pełni świadomy: zrobiłem pompe paliwa i hamulce z tarczami. Pewnie czeka mnie rozrząd i zawieszenie, ale z moimi 3000-4000 tyś km rocznie jeszcze chyba pojeżdżę. Poza pompą która zawiodła w trasie wszystko inne działa perfekcyjnie. Mówiąc o kosztach trzeba wspomnieć o spalaniu, także porównywalnym z 4.6 v8 lincolna: ponad trzynaście litrów w mieście to niemało jak za czterocylindrową kosiarkę. lincoln był trochę szybszy i trochę więcej palił ok 14l, ale jak mówię z moimi przebiegami spalanie to małe piwo, bardziej chodziło mi o ubezpieczenie
4.00

ScriptPL 19 luty 2017 Opel Vectra, SEDAN A 1992-1995, benzynowy, 1796/90KM

Auto godne uwagi dla młodego kierowcy. Mała awaryjność powoduje, że kupując ten samochód zwyczajnie tankujemy i przejeżdżamy kolejne kilometry. Z powodu licznej korozji musimy przede wszystkim sprawdzić stan: 1. Tylnych kielichów (w bagażniku pod wykładziną boczną) 2. Stan gniazd sprężyn na podłużnicy 3. Podłużnic tylnych 4. Progów 5. Nadkoli przednich oraz tylnych 6. Sprawdzić musimy czy auto nie ma wilgoci, parująca lub zamarzająca od środka przednia szyba w zimie jest objawem rdzewiejących miejsc pod uszczelką przedniej szyby lub łączeń podłogi pod nogami kierowcy/pasażera z przodu oraz z tyłu. Kiedy na pierwszy rzut widzimy, że tylne koła lekko rozchodzą się na boki może to być objawem tego, że gniazda sprężyn zaczynają wgniatać się w podłużnice co w końcowym efekcie może być przebicie sprężyny do środka przez zardzewiałą podłużnicę oraz kielich. Koszt naprawy blacharskiej wiąże się z demontażem tylnej belki a koszt naprawy może wiązać się w granicach 500-700 zł w zależności od stanu korozji. Z wad można zaliczyć jeszcze układ hamulcowy tego auta (tarcze przód/bębny tył). Siła hamowania jest zbyt mała przy niezbyt mocnym wciśnięciu pedału hamulca, co w innych autach z podobnego rocznika. Również do najlepszych i dobrze skutecznych hamulców nie można zaliczyć tylnych bębnów hamulcowych, siła hamowania hamulca nożnego na tylną oś również nie jest duży, tak samo dotyczy to hamulca postojowego. Hamulec nie jest w stanie zatrzymać koła do 0, jest to zwykły zwalniacz, przy większych wzniesieniach ruszanie może być utrudnione i wymagane będzie szybkie puszczenie pedału sprzęgła gdyż hamulec postojowy nie będzie dobrze trzymać pojazdu. Skuteczność hamulców tylnych hamulca nożnego to granice 0,50 kN, postojowego bardzo podobnie.) Zaś przednich około 1,10 kN - sprawdzane na stacji diagnostycznej przy nowych hamulcach, mechanicy bezskutecznie regulują hamulce, czego objawem jest słaba skuteczność hamowania. Koszt utrzymania jest bardzo mały, zawieszenie ma swoją trwałość, jak większość innych aut, z powodu słabych nawierzchni polskich dróg każda część zużywa się tak samo jak w większości aut, z powodu na bardzo dużą ilość części zamiennych oraz na wiek samochodu koszt części jest bardzo niski. Auto z roku na rok zyskuje pomału na wartości, bo jest to już Youngtimer. Auto te jest jak kobieta - musi być pielęgnowane aby dobrze wyglądało, gdyż grubość blach nadwozia/elementów nośnych jest cienka i każdy odprysk nie należy ignorować. Czy kupiłbym osobiście drugi raz ten samochód? W zupełności tak ALE z silnikiem diesla ISUZU - trwały jak kamień, nie do zajechania, praktycznie bezawaryjny ze względu na brak turbosprężarki oraz elektroniki. Spalanie bardzo małe, przy ekonomicznej jeździe jesteśmy w stanie osiągnąć wynik 5l w mieście co jest mega dużym zaskoczeniem jak na duże auto ważące 1100 kg.

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
Artur75
17 lipiec 2016
Opel Vectra, HATCHBACK
GTS 2002-2005,
benzynowy, 1796/122KM
5.00
Polecam

Auto godne polecenia
daror1981
1 luty 2015
Opel Vectra, KOMBI
C 2003-2005,
diesel, 1910/120KM
5.00
warto

auto duze, wygodne w sam raz dla duzej rodziny
antek
27 sierpień 2014
Opel Vectra, SEDAN
C 2002-2005,
diesel, 1994/100KM
4.25
raczej polecam

Auto dobre, ale zawieszenie w tym modelu to tragedia. Dużo pieniędzy wydane na wymianę elementów zawieszenia a po wymianie znów szybko się zużywają. Niekończące się koszty. Elektronika też pozostawia sporo do życzenia. Komfort jazdy i prowadzenie auta bez zastrzeżeń. Jak komuś zależy na eleganckim aucie za rozsądne pieniądze to polecam.
rewast
2 sierpień 2014
Opel Vectra, KOMBI
C 2005-2008,
diesel, 1910/120KM
5.00
bezawaryjny

Pierwszy praktycznie bezawaryjny, z moich ponad 50 aut . Warunek : wyprogramowany DPF i EGR. Naprawdę 0 problemów.
jacekka
3 marzec 2014
Opel Vectra, KOMBI
B 1999-2002,
benzynowy, 1598/100KM
3.50
za tą cenę fajne

samochód za cenę w okolicach 6-8 tys. całkiem przyzwoity, spalanie spore ale to duże auto no i benzyna. wolno się rozpędza, trochę mały silnik 1,6 lepszy podobno 1,8. Bagażnik spory, pakowny. niestety zaczyna trochę rdzewieć. klima też często się psuje. na razie na szczęście mało dokładam do niego. generalnie polecam. uwaga na komputer pokładowy.
OVC
24 styczeń 2014
Opel Vectra, HATCHBACK
GTS 2002-2005,
benzynowy, 2198/147KM
4.00
OK

OK
Lukas
27 grudzień 2013
Opel Vectra, HATCHBACK
GTS 2002-2005,
benzynowy, 2198/147KM
4.50
przyzwoite auto za nieduże pieniądze, Łatwe w naprawach, dostępne i niedrogie części.

Auto jest twarde , sztywne i dobrze sie prowadzi. Samochód idealny na autostrady. Do miasta troche słabo... (pali 12l)Wcześniej miałem audi A4 B5 zarówno w benzynie 1.8(paliło tyle samo) oraz 1.9 TDI 116KM (spalanie ok 8 l) i zawieszenie było bardziej komfortowe... (dużo lepsze do miasta). Tutaj wyrażnie czuć że zaciecie jest sportowe i jego przeznaczenie to trasa. Polecam silnik 147KM gdyz mozna go zagazować i cieszyc sie z ekonomicznej jazdy (tak tez mam zamiar zrobić). Poki co nie moge za wiele powiedziec gdz auto uzytkuje kilka miesiecy i pokonalem zaledwie 10tys km w tym czasie wymienilem tylko olej i płyny... aha raz zaswiecila sie kontrola CHECK ENGINE ale usterka została szybko naprawiona poprzez przeczyszczenie przepływomierza oraz przepustnicy. Co do silnika to zauważyłem ze bierze olej (jak kazdy opel) mi bieze ok 1l na 5000tys km. Co do jakości materiałow to niestety są gorsze niz w A4 B5 ( moze dlatego ze porownuje do wersji ze skórą i full opcją jaka mialem w Audi) ale niestety jakoś foteli oraz tworzyw plastikowych we wnetrzu opla jest nieporównywalnie gorsza niz w A4 B5. Poza tym auto całkiem fajne- dobrze wygląda- mam nadzieje ze se nie zawiode i za jakis czas napisze kolejny komentarz bardziej obiektywny.
Soros
27 wrzesień 2013
Opel Vectra, KOMBI
C 2005-2008,
diesel, 1910/120KM
5.00
Godny polecenia

Jak to ktoś powiedział mercedes dla trochę mniej zamożnych.
Zeu$
18 wrzesień 2013
Opel Vectra, KOMBI
C 2005-2008,
diesel, 1910/150KM
5.00
Polecam każdemu Vectrę C Kombi model 2007-2008.

Szukałem, aż znalazłem. Jestem ogromnie zadowolony. Auto rodzinne, przestronne, wygodne, bardzo eleganckie nawet jak na kombi, łatwe w utrzymaniu czystości, nigdy nie byłem zwolennikiem skurzanej tapicerki bo w każdym aucie po kilku latach po prostu szpeciła całe wnętrze pojazdu. W oplu Vectra 2008r to po prostu rewelacja, elegancja mistrzostwo wykonania, ta tapicerka wyglada jak nowa- jest zadbana-śliczna. Auto w srodku wygląda jak z salonu. Dopiero jak dokładnie się przyglądnie to widać małe zadrapania na plastikach- drobne ale jednak -jak producent by się postarał to z pewnością można byłoby tego uniknąć. Ogladałem przed zakupem wiele aut i uważam, że mój wybór na to auto rodzinne był naprawdę trafnym wyborem. Auto ponadczasowe, jego sylwetka nie zestarzeje sie nawet za kilka lat. To mój drugi opel, wczesniej jeździłem Astra II, również rewelacja, bezawaryjny, zero rdzy, standardowa eksploatacja. Podsumowując POLECAM kazdemu Vectrę 1,9 diesel, kombi, Cosmo 150KM !!! 100 procent satysfakcji z jazdy.
KOALA
27 lipiec 2013
Opel Vectra, HATCHBACK
C 2004-2005,
benzynowy, 2198/155KM
3.50
porażka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SPALANIE I KOSZTY SERWISU SĄ KOSMICZNE AUTO ŚREDNIE ALE ZA TE PIENIĄDZE MAM WYBÓR A OPLA W NIM NIEMA >???? BO JEST PRZESTARZAŁY I STYLISTYCZNIE I MECHANICZNIE DLATEGO GO SPRZEDAŁEM !!!! ZADOWOLONY !!! I SZCZĘŚLIWY !!!
1   2   3   ...   56   Następna strona