Oceny samochodów: Ford Mondeo

Wszystkie oceny dla:  Ford (1982)    Wszystko o Ford Mondeo

Oceny samochodu Ford Mondeo. Kierowcy oceniają samochód Ford Mondeo wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód Ford Mondeo - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz ten model - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.57

474

czy warto kupić ten model?

TAK 91%
NIE 9%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.81
Silnik
Oceny silnik
4.47
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.76
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.24
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
12.4
7.6
10.3
średnie w trasie [l/100km]:
9.4
6.1
7.8

Zobacz oceny dla wersji samochodów Ford Mondeo:

Wybierz rodzaj nadwozia samochodu Ford Mondeo aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać generację modelu, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

Filtruj opinie kierowców o Ford Mondeo

silnik
pojemność

4.52

moc
wersja
rok produkcji

Wybrane opinie

4.25

Zicher 14 wrzesień 2012 Ford Mondeo, SEDAN 1996-2001, benzynowy, 1795/116KM
Jestem 3 właścicielem w Polsce. Przesiadłem się ze scorpiona mkI. Gabarytami zewnętrznymi dużo nie odbiega od poczciwej scorupy ale pojemnością znacznie(szczególnie miejscem dla pasażerów z tyłu). Jak na masę własną i ceny zamienników dość tanie w eksploatacji. Ale za to jakość zamienników +2, a ceny oryginalnych lub markowych części dość duże.Koszt wzrasta gdy nie przypilnujemy konserwacji podwozia, bo rudy tylko czeka żeby się wgryźć (a jak zacznie to leci bagażnik nadkola i progi. Elektronika to zaleta i wada tego auta bo nic w takiej cenie nie znajdziemy z taka ilością elektroniki ale za to jakość zastosowanych surowców marna(mowa o przekroju kabli i jakości ich izolacji ale nie tylko. Auto z 96' kupiłem w 2010r z wymienionym rozrządem(odleciał dodatkowy koszt przy kupnie), zawieszenie nie zmęczone i oczywiście sprawna klima(zrobiony pełny przegląd). Zrobiłem nim 50tyś przez 2 lata. Czeka mnie wymiana kompletnego sprzęgła Luk + wysprzęglik Ford ok.700zł, zawieszenie przód+tył ok.1000zł(części tylko ford, lemforder i trw-->w sumie te same ceny i jakość ale w innych pudełkach) oraz kompletny rozrząd z pompą wody ok.500zł. Ceny samych części mam zdarte od kolegi który trafił gorzej niż ja i w/w wymianami jest krok przede mną. Wymianę sprzęgła i rozrządu proponuję dać komuś naprawdę kumatemu a nie żadnemu paprochowi. Aaa zapomniałbym o silniku ze srebrna pokrywa, jak zalejecie inny olej niż syntetyczny szybko zacierają się gniazda zaworów i klekocze jak diesel. Nawet jak przeskoczycie tak jak ja spowrotem na pół albo pełny syntetyk dalej będzie klekotał nawet po przejechaniu 200km(czy zimny czy ciepły chodzi jak diesel przynajmniej mój). Aha i nie prawdą jest z wraz ze wzrostem przebiegu zmieniamy gradację oleju a jak już zmieniliśmy to proponuję wrócić spowrotem do syntetyku jak każe instrukcja obsługi silnika najlepiej ford formuła F 5W30(nie słuchajcie starych mechaników polonezów którzy wlewali gęstszy olej jak zaczynał ciec) I ostatnie to smiało można przejść z mineralnego oleju na pół syntetyk lub nawet pełny(tak jak ja) i nie rozszczelni to silnika. Tylko przy wyborze oleju patrzeć na właściwości płuczące. Ja przeszedłem z mobila 15W40 najpierw na valvoline max life 10W40 i później na FFF 5W30(wszystkie te oleje maja właściwości płuczące w granicach 10koh/g. Nie mówię ze nic się nie stanie jak olej który był zalany do silnika o wł 8koh/g wymienicie na pełny o liczbie 18koh/g. Poczytajcie o liczbie TBN. Przy każdej wymianie płukanie środkiem do usuwania resztek zużytego oleju i nowy filtr. Pewnie wielu pomyśli że mam 22 lata i jestem jakiś mądrala, ale ja wam chciałem przekazać info których jestem pewien.

4.25

AC 21 sierpień 2012 Ford Mondeo, KOMBI 2007-2010, diesel, 1997/140KM
Mondeo z 2010 roku ktorym jezdze od dwoch lat jest samochodem sluzbowym. Serwisowane w autoryzowanej stacji Forda w Warszawie. Samochod bardzo udany. Silnik 2.0 140KM jest bezawaryjny przy 100 000km. Spalanianie niezle 6,7, przyspieszenie ok. Dla kazdego kierowcy, dla ktorego liczy sie przyjemonsc z prowadzenia, mondeo bedzie idealnym wyborem. Uklad kierowniczy reaguje szybko i sprawnie. Przy duzych predkosciach auto jest bardzo przewidywalne. Hamulce dzialaja bardzo dobrze, tylko sugeruje sprawdzenie stanu tarcz przedniej osi. U mnie nie wytrzymaly do serwisu przy 100 000km. Auto jest wrazliwe na jakos paliwa. Raz zatankowalem na Wegrzech i po 100 km DPF zapchal sie. Podsumowujac : auto duze, w miare komfortowe, ale powinni popracowac nad jakoscia i wykonaniem wnetrza, ktore po 2 latach skrzypi. Mondeo z 2010 jest swietna alternatywa dla mocno " oklepanych " VW Pasattow ze " swietnym silnikiem 2.0 TDI;) Kto jest wtemacie ten wie co mam na mysli. Silnik PSA jest tani w serwisowaniu, kompletny rozrzad z pompa wody , napinaczami i paskiem renomowanej firmy kosztuje ok 700zl ( oczywiscie poza ASO ) l Istnieje duza lista zamiennikow dla innych czesci. W Polsce mamy duzy wybor aut z polskich salonow, serwisowanych i jezdzacych we flotach. Sam prywatnie polecam forda mondeo z 2010. ( proponuje poszukac wersji z tempomatem ) .

4.00

Paw 29 listopad 2012 Ford Mondeo, HATCHBACK 2000-2003, diesel, 1998/130KM
....Trochę to moja wina. Po regeneracji wtrysku przy gwałtownym przyspieszeniu (przed światłami) urwał się korbowód i zrobił dziurę w bloku. Niestey... Ale zanim zaczęły się kłopoty z wtryskami przez 2 lata byłem zachwycony. Teraz, choć czuje do niego sentyment, nie odważyłbym się go kupić. Ogólnie układ paliwowy wymaga dużo uwagi i dopieszczania, począwszy od odpowietrzników zbiornika, poprzez pompy paliwowe i wtryski. Raz na pół roku wymiany gumek stabilizatora. Jednak jak ktoś ma szansę kupić zadbany model to może zaryzykować. Osiągi na trasie niesamowite: śr. spalania trasa w zakresie prędkości 140 - 200 km/h - 7,5 l; śr. spalanie przy 120 km/h 5,5 - 6,0; śr. spalanie przy 90 - 100 km/h (na trasie Lublin - Wrocław - Lublin) poniżej 4 l - jeden zbiornik! I to przyśpieszenie (od 2000 obr/min)! Żadnymproblemów z wyprzedzaniem nawet na zakorkowanej trasie. Miałem okazję jeździć modelem po FL przez jakiś czas z 6-cio biegową skrzynią. Osiągi już nie te, zarówno dynamika jak i ekonomia. Różnice niewielkie, ale do odczucia. Wtryski bardziej wytrzymałe, ale już problemy się zaczynały po przebiegu 220 000 km (oryginalny - salon-polska 1-szy właściciel). MAM NADZIEJĘ, ŻE POMOGŁAMOJA OPINIA. POZDRAWIAM

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
pfx
2 lipiec 2014
Ford Mondeo, KOMBI
2010-,
diesel, 1997/140KM

5.00

Wspaniałe i wielkie auto

Same zalety, srsly!
Waldek
1 lipiec 2014
Ford Mondeo, KOMBI
2003-2005,
diesel, 1998/115KM

5.00

Ford Mondeo Kombi

Bezawaryjny, duży bagażnik, dość głośny silnik, automat dość toporny ale bezawaryjny. Małe spalanie w trasie. Dość duże w mieście (automat).
Adam SZCZECIN
4 maj 2014
Ford Mondeo, KOMBI
2003-2005,
benzynowy, 1798/125KM

4.50

SAMOCHÓD WART ZAINTERESOWANIA

Jeżeli samochód jest wiadomego pochodzenia i jego stan techniczny jest dobry - samochód jest wart zainteresowania. Za podobną kwotę nie kupi się samochodu z tak obszernym wnętrzem, wygodnym, prostym w budowie, tanim w eksploatacji na dodatek z miarę bogatym wyposażeniem. Mój egzemplarz pochodził w polskiego salonu, od początku wiem co się z nim działo, co było robione i co w przyszłości będzie do naprawy. Obecnie mam przebieg 243 tyś km, mam go od ponad roku i w tym czasie zrobiłem około 15 tyś km. Awarie? Były dwie: zabrudzony zawór EGR (czyszczenie nie pomogło, trzeba było kupić nowy zawór)oraz rozszczelniła się pompa wspomagania układu kierowniczego (zamontowałem regenerowaną). Prócz tego tylko sama obsługa, naturalne zużycie się części eksploatacyjnych (oleje, filtry, tarcze, klocki). Ważne jest aby wszystkie materiały eksploatacyjne stosować dobrej jakości - oryginały (MOTORCRAFT) albo podchodzące pod oryginały (NGK, LEMFORDER, ATE, FILTRON itd.). Prawda jest taka, że ten kto bierze tanio to bierze dwa/trzy razy, prędzej czy później taniość zawsze się zemści. A tak poza tym tylko lać paliwo i jeździć. Polecam auto.
tom285
7 kwiecień 2014
Ford Mondeo, KOMBI
2003-2005,
diesel, 1998/115KM

4.25

nie tak całkiem g..wort

auto ma 10lat ja jeżdżę 6-sty rok, poza wymianą oleju i filtrów oraz klocków cham. nic więcej u mechaników nie robiłem. pierdułki typu pstryczek podnoszenia szyby a nawet słynną "sprężynkę" w rok po kupnie (wystarczyło czyszczenie przepływomierza) naprawiłem sam. co prawda ma zaskoki od święta że "sprężynka" wyskoczy ale nie jest to aż tak uciążliwe żeby naciągaczom mechanikom płacić parę tysi. tej wiosny czeka mnie szpachlowanie dołu drzwi bo ruda wyłazi. zawieszenie o dziwo jeszcze trzyma się dobrze, ale pewnie za rok amortyzatory do wymiany. apetyt na dieselka zadowalający, pomiar spalania metodą "pod korek" śr 5,8lit/100 a według komputera(kłamczuch czy optymista?) 4,5 lit/100. dodam że zawsze tankuję pod korek i zeruje licznik tak więc dane rzetelne i prawdziwe. odsprzedawać się nie opłaca więc będę się kulać nim ile się da, następne autko jakie kupie to już nie kombi tylko van. jeśli nie rozumie ktoś "sprężynka"+tdci wpisz w gogle.
marcopolo
2 kwiecień 2014
Ford Mondeo, HATCHBACK
2000-2003,
diesel, 1998/115KM

4.50

warto kupić

za rozsądne pieniądze można nabyć bardzo udany egzemplarz który sprawi wiele radości
Jasiek
25 marzec 2014
Ford Mondeo, SEDAN
2005-2007,
diesel, 1998/130KM

4.50

Dobry wóź

Jak każdy można zarżnąć. Jak dbasz tak masz. Co lejesz jest też ważne na polskim paliwie trzeba dodatków do paliwa i na wtryski i jest ok. Poza polską chodzi jak złoto. Planuję zrobić przynajmniej jeszcze 100 tys. km. Auto użytkowało w rodzinie 5-ciu kierowców (nie debili) dlatego jeźdi świetnie do dziś....
bubi bubas
23 marzec 2014
Ford Mondeo, SEDAN
2000-2003,
benzynowy, 1999/145KM

5.00

bardzo udany model w tym segmencie

aby być zadowolonym ze swojego auta trzeba o niego dbać a nie tylko doić,co roczne przeglądy,zauważalne usterki usuwać od razu a nie czekać aż odpadnie,nie ma dziś samochodu którego nie łapie korozja i inne usterki,pozdrawiam wszystkich użytkowników mondeo i nie tylko życząc szerokości
oldboy
22 luty 2014
Ford Mondeo, KOMBI
1996-2001,
benzynowy, 1988/131KM

4.75

Warto kupić

obecnie jeżdżę takim samym tylko 8 lat młodszym.Ważne aby kupić zadbane auto i regularnie wykonywać wszystkie czynności serwisowe.
Kaz
30 styczeń 2014
Ford Mondeo, KOMBI
2000-2003,
diesel, 1998/90KM

4.25

można go polubić

Auto pomimo kilku niedomagań ,które miały miejsce w trakcie 13 letniej eksploatacji , spisuje się nadal całkiem dobrze. Należy dopilnowywać corocznych przeglądów karoserii- naprawy i wymiana drzwi na gwarancji. W aucie nic nie trzeszczy w zawieszeniu oprócz jednokrotnej wymiany amortyzatorów , gałek układu kierowniczego ( 2-ch), plus kilkukrotna wymiana łączników stabilizatorów zawieszenie sprawuje się bardzo przyzwoicie.
Sol
19 grudzień 2013
Ford Mondeo, KOMBI
1996-2001,
benzynowy, 1988/131KM

5.00

Dobry

Mam go 6 lat. Nigdy mnie nie zawiódł. Żałuję, że nie założyłem gazu. Gdyby nie korozja jeszcze długo bym nim jeździł. Robiłem nadkola. Ładowność jak ciężarówka. Wiozłem grzejnik 2,20 m przy zamkniętej klapie bagażnika. Udany model zwłaszcza z tym silnikiem, ponoć niezniszczalny. Niestety,następny samochód to już nie będzie mondeo.Nowsze modele są dużo gorsze. Nawet benzyniaki mają koła dwumasowe, chyba po to, żeby doić klientów. I te klapki w kolektorze dolotowym - porażka. Brak hydrosztosów!
1   2   3   ...   48   Następna strona