Oceny samochodów: Ford Escort

Wszystkie oceny dla:  Ford (2032)    Wszystko o Ford Escort

Oceny samochodu Ford Escort. Kierowcy oceniają samochód Ford Escort wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód Ford Escort - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz ten model - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.16
193
czy warto kupić ten model?

TAK 84%
NIE 16%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.42
Silnik
Oceny silnik
4.19
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.14
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.87
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
11.2
7.1
9.2
średnie w trasie [l/100km]:
8.8
5.6
7.1

Zobacz oceny dla wersji samochodów Ford Escort:

Wybierz rodzaj nadwozia samochodu Ford Escort aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać generację modelu, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

Filtruj opinie kierowców o Ford Escort

silnik
moc
wersja

Wybrane opinie

3.25

Duro 23 wrzesień 2012 Ford Escort, KOMBI 1995-2000, diesel, 1753/60KM

Jeśli ktoś ma możliwość tanio kupić, zadbany egzemplarz to mogę polecić, przy zakupie warto sprawdzić w szczególności stan tylnych podłużnic, konkretnie w miejscu mocowania tylnej belki do nadwozia. przy okazji warto zerknąć na stan przewodów hamulcowych zarówno sztywnych jak i elastycznych. Będąc pod samochodem obejrzeć też spód silnika czy nie ma nigdzie wycieków. Częstą przypadłością Escorta jest nieszczelność przekładni kierowniczej na co też warto zwrócić wagę. Objawia się ona grubą warstwą brudu w miejscu łączenia przekładni z kolumną kierowniczą. Samodzielna naprawa jest stosunkowo tania (nowy uszczelniacz w IC ok 10zł) za to bardzo pracochłonna. Będąc jeszcze pod samochodem warto obejrzeć osłony przegubów. Przy pomocy kawałka rury sprawdzić stan tulei wahacza. Typową bolączką Escorta są stuki i puki dochodzące z przedniego zawieszenia. Często pomaga wymiana łączników stabilizatora (polecam MOOG) wraz z tulejami drążka stabilizatora. Stan końcówek drążków kierowniczych i sworzni wahacza możemy ocenić szarpiąc za podniesione koło. Wyczuwalny luz przy szarpaniu góra-dół świadczy o wybiciu sworznia, zaś prawo-lewo końcówki drążka. Warto zerknąć też na stan bieżnika opon który powie nam sporo o zbieżności przednich kół. Przyglądając się przednim kołom zwrócić uwagę na stan klocków hamulcowych, jeśli jeden klocek będzie jak nowy zaś drugi skrajnie zużyty możemy spodziewać się ze zacisk hamulcowy wymaga regeneracji a elastyczny przewód hamulcowy wymiany. W tylnych kołach często pada samo regulator szczęk hamulcowych dlatego sprawdźmy działanie hamulca ręcznego. Jeśli chodzi o korodowanie karoserii, najczęściej rdza pojawia się w miejscach: maska - rant i okolice spryskiwaczy a także w odpryskach spowodowanych przez kamienie; błotniki - krawędź nadkola i przy łączeniu z progami; drzwi - rant, okolice listew ozdobnych i pod uszczelką szyby; błotniki tylne - rant nadkola, wlew paliwa okolice lamp tylnych; klapa bagażnika -rant, okolice szyby, w szczególności dół, mocowanie ramienia wycieraczki, pod tablicą rejestracyjną i pod ozdobną listwą nad nią. Zwrócić uwagę też na miejsca łączeń uszczelek drzwi, tam też lubi "gnić". Siedząc wewnątrz auta sprawdzić działanie dmuchawy czy wszystkie "biegi" chodzą. Problem stwarzają czasem: przełącznik świateł długich często po zmianie na światła mijania pozostaje na światłach długich, kierunkowskazy nie odbijają samoczynnie po odbiciu kierownicy. Ustawione zbyt wysoko obroty na biegu jałowym mogą świadczyć o kiepskiej pracy silnika (drgania) przy obrotach zalecanych. W skrzyni biegów często potrafi wyskakiwać wsteczny bieg i mogą być problemy ze światłami wstecznymi. Na koniec można jeszcze sprawdzić napięcie ładowania bo z nim eskorty też mają nie ciekawie (powinno być ok 14V->). Jeśli znajdziemy egzemplarz bez powyższych wad, śmiało możemy kupować. Escort jest stosunkowo prosty w budowie i mając podstawowe narzędzia wszystko możemy naprawić sami. W internecie można znaleźć dużo wskazówek i porad jak takie naprawy wykonać.
3.50

Salat 10 styczeń 2011 Ford Escort, KOMBI 1995-2000, benzynowy, 1597/90KM

Auto godne polecenia, jeśli komuś nie przeszkadza fakt, że na drogach o jakości niższej niż dobra strasznie czuć wszystkie, nawet najmniejsze dziurki, oraz słychać istną symfonię, którą gra deska rozdzielcza przy dzielnej asyście bagażnika. Przejeżdżanie przez progi zwalniające bywa udręką, choć nie jest to tylko wina auta - cóż bowiem poradzić można na fakt, że w Polsce zazwyczaj instaluje się półokrągłe krawężniki bądź przecięte rury zamiast profesjonalnych spowalniaczy? Z wad warto także wymienić skłonność Escorta do drobnych awarii i usterek - a to padnie cewka zapłonowa, a to zeświruje wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, a to tylna wycieraczka odmówi posłuszeństwa, a to cieknie z pompy układu chłodzenia, a to centralny zamek ma fochy. Ok, auto nie należy do młodzieniaszków, ale takie pierdoły potrafią uprzykrzyć życie kierowcy. Z drugiej strony mamy niezłą precyzję prowadzenia, która potrafi dać sporo frajdy z jazdy, duży bagażnik oraz fajny silnik z nisko położonym maksymalnym momentem obrotowym (już przy 3000 obr./min), co nie jest typowe dla konstrukcji szesnastozaworowych. Podane spalanie to wersja ekonomiczna, tj. jazda z niskimi prędkościami obrotowymi silnika, utrzymywanie stałej prędkości przez możliwie długi czas, a także, w miarę możliwości, hamowanie silnikiem. Osoby preferujące dynamiczną jazdę spokojnie mogą dodać 2l do podanego przeze mnie spalania. Podsumowując: naprawdę warto poszukać zadbanego egzemplarza, gdyż wszelkie zaniedbania mogą potem nam wyjść bokiem (rada ta dotyczy właściwie każdego pojazdu, lecz przy Escorcie nabiera dodatkowej mocy).
4.75

max 22 wrzesień 2010 Ford Escort, KOMBI 1995-2000, diesel, 1753/90KM

Mam fordzika 1.8 TD 90 KM 2 lata i jestem z niego bardzo zadowolony ,sprowadziłem sobie z niemiec ,więc nie było katowane po NASZYCH PIĘKNYCH SZOSACH :).Jak każde autko ,a to moje jest z 1995 r. wymaga jakiś kosztów no niestety latka lecą. Są to silniki japonskie od ISUZU ,lubią dobre paliwo typu VERVA lub V-Power droższe paliwo ale okupi mniejszym spalaniem ,ścierwa nie radzę tankować ja mu w gaz a on zgasł.Jeśli będziecie o niego dbali (wymiana oleju na czas ''CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40'' taki leję ,filtry ect.)naprawdę odwdzieńczy się długoletnią bezproblemową eksploatacją.Mój stoi pod chmurką i wieżcie mi zima z 2009/2010 była sroga to nie miałem problemów z odpalaniem (LAĆ DOBRE PALIWO I OLEJ) na dwa razy zagrzać świece żarowe i pali jak złotko.Pozdrawiam fordowiczów.

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
scooter
27 listopad 2014
Ford Escort, KOMBI
1995-2000,
diesel, 1753/90KM
5.00
Escort

dla mnie super wózek
toś
10 grudzień 2013
Ford Escort, KOMBI
1995-2000,
benzynowy, 1297/60KM
5.00
super auto

jestem zadowolony z niego
darek
12 październik 2013
Ford Escort, KOMBI
1995-2000,
benzynowy, 1597/90KM
3.50
Nigdy więcej

Wygląd miły dla oka. Ekonomia (zużycie paliwa) jak najbardziej do przyjęcia. Komfort też. Dlaczego nigdy więcej? Niejeden raz mnie zawiódł wtedy kiedy go najbardziej potrzebowałem. Rdzewieje na potęgę a w szczególności nr VIN który jakiś "geniusz" kazał nabijać na podłodze. A rdzawa plama pod lakierem na środku nigdy nie bitych drzwi to kropka nad i. W porównaniu z Audi 80 który niegdyś miałem (a zagazowaną benzyną 1,8 dojeździłem do 500 tys km) Escort to totalna porażka. NIGDY WIĘCEJ FORDA !!!
matt
22 wrzesień 2013
Ford Escort, HATCHBACK
1995-2000,
benzynowy, 1597/90KM
5.00
t

Mój pierwszy samochód i nie narzekam spisuje się dobrze chodź trochę dużo pali ale mimo to polecam
Edi
28 maj 2013
Ford Escort, HATCHBACK
1995-2000,
benzynowy, 1597/90KM
4.00
?

?
Aśka
8 maj 2013
Ford Escort, KOMBI
USA 1990-1996,
benzynowy, 1859/88KM
5.00
tłuk

tłuk roboczy, pali (i to zawsze, nie narzeka) jeździ skrzynia automat to fajna rzecz polecam
Piotr
1 maj 2013
Ford Escort, KOMBI
1995-2000,
diesel, 1753/90KM
5.00
w zestawieniu cena-jakość samochód godny uwagi

Bardzo dobry samochód dla każdego, kto chce mieć tanie, oszczędne, dynamiczne i wygodne auto. Ceny za części tanie jak barszcz (większość można dostać za parę groszy na złomie). W zadbanym technicznie modelu rzadko występują poważne awarie. Spalanie rewelacja - 6 l po mieście i około 5,5 l w trasie (prędkość do 110 kmh). 90 koni mechanicznych w zupełności wystarczy. Prędkość maksymalna z jaką jechałem to 175 kmh. Auto godne polecenia szczególnie młodym osobom. Pozdrawiam.
Horche
27 kwiecień 2013
Ford Escort, HATCHBACK
1995-2000,
diesel, 1753/90KM
4.75
Ogólna ocena

SZkoda, że nie ma już aut w handlu. Gdyby były natychmiast bym kupił.
ello
8 kwiecień 2013
Ford Escort, KOMBI
1990-1995,
benzynowy, 1796/105KM
4.75
ok

sake
7 kwiecień 2013
Ford Escort, KOMBI
1995-2000,
benzynowy, 1391/75KM
3.75
bardzo zly samochud

dobry samochud jesli jest silnik w ON a w bez. nie oplacalny
1   2   3   ...   19   Następna strona