Oceny samochodów: opel

Oceny samochodów marki opel. Kierowcy oceniają samochody opel wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód marki opel - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz samochód tej marki - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.39
2601
czy warto kupić samochód tej marki?

TAK 90%
NIE 10%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.59
Silnik
Oceny silnik
4.36
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.37
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.25
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
11.0
7.6
9.2
średnie w trasie [l/100km]:
8.8
6.1
7.2

Zobacz oceny dla modeli samochodów marki opel:

Wybierz model marki opel aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać wersję nadwozia modelu, generację, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

filtruj:

opel Agila

liczba ocen samochodu 27
4.30

opel Antara

liczba ocen samochodu 11
4.32

opel Ascona

liczba ocen samochodu 7
4.79

opel Astra

liczba ocen samochodu 711
4.35

opel Calibra

liczba ocen samochodu 38
4.24

opel Combo

liczba ocen samochodu 32
4.24

opel Corsa

liczba ocen samochodu 267
4.29

opel Frontera

liczba ocen samochodu 34
4.06

opel GT

liczba ocen samochodu 6
4.21

opel Insignia

liczba ocen samochodu 222
4.31

opel Kadett

liczba ocen samochodu 64
4.32

opel Meriva

liczba ocen samochodu 70
4.27

opel Mokka

liczba ocen samochodu 1
4.75

opel Monterey

liczba ocen samochodu 12
4.06

opel Movano

liczba ocen samochodu 14
4.23

opel Omega

liczba ocen samochodu 175
4.61

opel Rekord

liczba ocen samochodu 1
3.75

opel Senator

liczba ocen samochodu 8
4.78

opel Signum

liczba ocen samochodu 85
4.78

opel Sintra

liczba ocen samochodu 12
4.33

opel Tigra

liczba ocen samochodu 35
4.22

opel Vectra

liczba ocen samochodu 562
4.47

opel Vivaro

liczba ocen samochodu 19
4.34

opel Zafira

liczba ocen samochodu 188
4.44


Wybrane opinie

5.00
Darek 11 lipiec 2012 opel Vectra, KOMBI C 2005-2008, diesel, 1910/150KM
Więc temat rzeka nawet nie wiem od czego zacząć, moja wersja to Cosmo OPC line (pełen zewnętrzny i wewnętrzny pakiet OPC), koła 18 cali 225/45/18, przesiadłem się na nią z Passata b5fl, i moje odczucie to jakbym z taczki przesiadł sie do sportowego combi tyle że z dieslem pod maską ;) prowadzenie w mieście i na trasie super wiadomo ze to nie audi S4 ale jak na rodzinnego opla to naprawdę bajka powiem tyle auto super sztywne na tych oponach i felgach wiadomo wiec po zakrętach jeździ aż miło zawieszenie fajnie pracuje kompromis miedzy komfortem a sportem fotele sportowe bajka super trzymają do tego nawet w długich trasach wygodne, przed kupnem rozważałem różne opcje takie jak VW B6 czy A4, i powiem tak jak kogoś stać na serwis aut tej grupy to czołem druga sprawa ze za koszt zakupu biednego A4 z przebiegiem minimum 200tys(jeśli jest mniejszy to na pewno jest kant, chyba że kupujemy od kolegi pierwszego właściciela i wiemy ile auto jeździło) kupiłem maksymalnie wypasioną Vectre z przebiegiem 100tys i do tego o 3 lata młodszą :) rozrząd i inne duperele o połowę tańsze w Oplu, także jeśli chodzi o koszty eksploatacji to nie ma co porównywać tylko opel, jedyny minus jak dla mnie to jakość użytych materiałów i wykonania w środku tutaj taje 7/10, bo jeśli chodzi o audi czy vw to jednak widać za co sie zapłaciło w oplu te plastiki taniochą zajeżdżają ale przy środku wersji OPC jakoś juz sie tak na to nie zwraca uwagi. Auto bardzo dynamiczne choć juz po 6 miesiącach marzy mi sie chip, zrobiłem autem 25tys z ma aktualnie 125tys, produkcja 11.2008r. Jak na razie wymieniłem tylko jedną rzecz parownik klimatyzacji który znajduję sie pod deska rozdzielcza koszt z wymiana 800zł wiec trochę bolało ale niestety za wygodę sie płaci tyle ze w 3 letnim aucie taka rzecz to nawet w warsztacie się dziwili, ale co tu ukrywać teraz auta robi się na 5 lat żeby wymieniać cześć i napędzać gospodarkę, ja mogę z czystym sercem polecić te auto, dla mnie jedyny jego minus jak na razie to tylko jakość plastyków, druga sprawa jak czytam te płacze co to się nie popsuło i czego nie wymienili Panowie auto przy pewnym przebiegu się psuje części się zużywają normalna kolej rzeczy !!!! Trzeba wziąć również poprawkę na to ze trafiają się egzemplarze awaryjne !!! a to ze w 6 letnim aucie z przebiegiem ponad 220tys dwu-mas czy wtrysk poleci to jest normalna rzecz!!!! te cześć są na tyle produkowane chciałem zauważyć ze przy normalnej eksploatacji auta TDI cz CDTI sprzęgło i dwu-masa pada po przekroczeniu 200tys przebiegu a i to zależy od stylu jazdy i tego jak sie dba o auto więc bądźmy realistami :) Jesli chodzi o spalanie bo to też z reguły czytających te opinie interesuje to nie ma sie co oszukiwać auto waży 1.5 tony wiec w mieście to jest smok jak na silnik 1.9 ale nie oszukujmy sie tą masę trzeba ruszyć wiec w mieście nie realne aby zejść poniżej 8l, sprawdzałem nie da sie. na trasie przy tempomacie pali fajnie 5l-6l, ale to powiedzmy sobie tak jadąc po autostradzie, ja mieszkam na mazurach kto był wie jakie mamy drogi :/ wiec mi nie schodzi poniżej 6.5-7l. na trasie a jak sie chce powyprzedzać i wciskamy w podłogę to lekko ponad 7l. wiec powiem tak auto do jakiś super oszczędnych nie należy ale jest dynamiczne i naprawdę daje przyjemność z jazdy wiec rekompensuje tym swoje spalanie wiec niech ludzie nie wypisują 5.5-6l spalanie bo chyba jak dwa osły sobie upchają pod maskę jeszcze... Co do DPF to jak na razie wszystko ok, dwa silnik wypala dpf po jeździe w mieście jak staniemy pod domem to czuć ze silnik inaczej pracuje wystarczy się wsłuchać i trzy ze widać to po spalaniu chwilowym bo skacze z 1,2 do 4-5, należy wtedy zaczekać i dać mu dokończyć wypalanie to trwa do 5 min, a wtedy przedłużymy żywotność filtra DPF myśle ze warto a szklanka ropy nikogo nie zbawi a wydać 2 kafle na wymianę filtra to raczej boląca sprawa. A i nie warto interesować sie słabszymi odmianami silnika 1.9CDTI, 150km idealnie prowadzi te auto kupując słabszą 120 konną jednostkę przy 4 osobach i bagażu auto już nie będzie jechało.
5.00
ghetto.pimp 24 czerwiec 2012 opel Vectra, SEDAN C 2002-2005, benzynowy, 2198/147KM
Posiadam wersję elegance 100% pewny przebieg 110000 km, ma wszystko co mi potrzeba i co się dla mnie liczyło: klimatyzację (ręczną), tempomat, automat, 4x el. szyby, czujniki parkowania przód-tył, fajne felgi 17", jasne welurowe wnętrze. Moje pierwsze auto jakie miałem a zarazem jakie uważam za najlepsze jakim jechałem to '97 lincoln town car i do niego odnoszę i porównuje inne auta. Po krótce- PROWADZENIE Układ kierowniczy: pewnie się prowadzi, wspomaganie mogłoby chodzić trochę lżej, ale nie jest źle; Hamulce: 4x tarcze b. dobrze; Skrzynia: automat pięć biegów, zmienia niewyczuwalnie, szybki kick-down, ręcznej selekcji nigdy nie próbowałem; Widoczność: Nie narzekam, w końcu do każdego auta idzie się przyzwyczaić, plus czujniki tył i przód załatwiają resztę. SILNIK Moc: 2.2l 147 KM, stary silnik z vectry b, ale daje rade, osiągi zbliżone do wspomnianego lincolna 4.6 v8; Osiągi: 140 max jechałem, nie łamię przepisów; Przyspieszenie/Elastyczność: Do 50 w mieście rozpędza się bardzo szybko, katalogowe do setki to chyba 9.2s. Jadąc za gościem ok 95 km/h przy wyprzedzaniu będąc z nim na równi jadę już 130; Głośność: bardzo cicho w środku, coś zaczyna szumieć przy ok 3500 rpm ale skrzynia zazwyczaj szybko zmienia bieg i w dół do 2000rpm i znowu cisza Niezawodność: Nigdy w silniku nic nie było robione. ERGONOMIA Z przodu miejsca wystarczająco, z tyłu nie jechałem ale chyba nie jest źle, nikt nigdy nie nażekał. Fotele jak fotele, kochałem kanapy w lincolnie, tu się po prostu dobrze siedzi. Wyciszenie bardzo dobre, szumią głównie opony i czasami wiatr. W cztery osoby bardzo wszystkim wygodnie, po dłuższej niż godzina jeździe wszyscy pasażerowie zazwyczaj śpią. Co do ergonomii to ciągle nie moge się przyzwyczaić do konsoli środkowej choć na oko wszystko wydaje się ok, to muszę odrywać oczy od jezdni any zmienić np temperature. Ludzie narzekaja na gałke kierunkowskazów ale po chwili jak się do niej przyzwyczaiłem do jestem nią zachwycony. Wspomnę jeszcze o uchwytach na kubki które są po prostu płytkimi wgłębieniami i nie trzymają nic co ma średnicę mniejszą choćby o milimetr oraz o równie płytkim gnieździe zapalniczki z której co chwila wypada wtyczka 12v (wpycham tam zawsze kawałek kartonu i jakoś się trzyma). Klimatyzacja dmucha mocno i zimno, ciepłe powietrze leci po 5 minutach, w dodatku są nawiewy na tył za podłokietnikiem. JAKOŚĆ/AWARYJNOŚĆ Jakość materiałów i montarzu oceniam b. dobrze choć zdaję sobie sprawę że są lepsze (duuuużo lepsze) auta pod tym względem, ale za te pieniądze (10000 zł) nie mogę prosić o nic więcej. Mimo auto ma aż (tylko) 110000 na swój wiek wygląda super i na zewnątrz i w środku mimo jasnej tapicerki (ale to też zasługa poprzedniego właściciela). Czasami zdarzy się zaskrzypieć na nierównościach, ale od czego radio ;) Właściciel pozbył się auta ze względu na przebieg 100000km, kluczowy dla wielu poważniejszych napraw, czego byłem w pełni świadomy: zrobiłem pompe paliwa i hamulce z tarczami. Pewnie czeka mnie rozrząd i zawieszenie, ale z moimi 3000-4000 tyś km rocznie jeszcze chyba pojeżdżę. Poza pompą która zawiodła w trasie wszystko inne działa perfekcyjnie. Mówiąc o kosztach trzeba wspomnieć o spalaniu, także porównywalnym z 4.6 v8 lincolna: ponad trzynaście litrów w mieście to niemało jak za czterocylindrową kosiarkę. lincoln był trochę szybszy i trochę więcej palił ok 14l, ale jak mówię z moimi przebiegami spalanie to małe piwo, bardziej chodziło mi o ubezpieczenie
3.00
yogi 20 sierpień 2011 opel Insignia, HATCHBACK 2008-, diesel, 1956/160KM
Jak ja mogłem dać się tak nabrać - CDTI Cosmo, 4x4, automat. Flex-Ride. Skusił mnie super wygląd, (teoretycznie) bogate wyposażenie i bardzo dużo dodatkowych (bajerów) funkcji za stosunkowo konkurencyjną cenę. Choć porównywalną do np. Acorda czy Avensisa. Zaznaczam ,że autem przejechałem dopiero ok.5 tyś i (jeszcze) absolutnie nic się w nim nie zepsuło ale..! Do kiepskiej widoczności, mikroskopijnych lusterek, małej szyby tylnej, ciasnej tylnej kanapy, fatalnych i niewygodnych (zwłaszcza w trasie) foteli przednich - czyli wszystkiego tego co wynika z kształtu auta (i można było sobie sprawdzić przed decyzją o zakupie) nie ma sensu się czepiać bo "widziały gały co brały". Za to wszystko to co "wychodzi w praniu" ,to już inna bajka. Automatyczne wycieraczki włączają się kiedy chcą i jak chcą, nawet przy pięknej pogodzie. Jaka jest zasada działania automatycznych świateł, nie wiem do dzisiaj bo też żyją własnym życiem. Wejście dynamicznie w ostry zakręt sprawia wrażenie jakby się miało wylecieć z drogi. Silnik diesla warczy tak głośno jakby był z piły do ciecia drzew. Te 160KM jest chyba tylko w marzeniach ,a podczas wyprzedzania w trasie można się zdziwić bo nagle (przy ok. 5tyś obr.) auto przestaje przyspieszać. Automatyczna skrzynia szarpie niemiłosiernie, a nawet od czasu do czasu potrafi wcale nie zmieni biegu na wyższy!!! Zdarza się czasami ,że przy parkowaniu i kilkakrotnej zmianie biegu na wsteczny i z powrotem potrafi walnąć tak ,że ma się wrażenie jakby skrzynia właśnie wybuchła. Zawieszenie strasznie twarde i dźwiękowo sprawia wrażenie jakby miało wybite wszystkie końcówki. Tryb jazdy SPORT nie różni się prawie niczym poza zmianą koloru podświetlania zegarów i tym ,że biegi zmieniają się na obrotach takich kiedy generalnie silnik już nie przyspiesza ,a raczej zaczyna wyskakiwać spod maski - bardzo nieprzyjemna funkcja. Uwaga! przy parkowaniu w/g czujników trzeba najpierw się zatrzymać, zmienić bieg, wrzucić go raz jeszcze i dop. wtedy parkować. W innym przypadku (np. z tzw. rozpędu) czujniki po prostu nie działają i można przywalić. O (różnie działających) przyciskach do opuszczania szyb, przyciemniającym się lusterku i podobnych drobiazgach już nie będę wspominał bo działają jak chcą lub wcale. Na koniec zostawiłem sobie SPALANIE!!! Katastrofa! Rozumiem ,że to 4x4 i ,że automat ale są jakieś granice.. Znajome BMW 530XD z 3 litrowym 220KM silnikiem pali o połowę mniej! Nie chcę myśleć co będzie zimą. Reasumując jak się człowiek przesiadł z Avensisa który te wszystkie "bajery" miał już w 2003r i oczekiwał ,że w nowej (8lat młodszej) Insigni będzie miał to samo, niestety bardzo mocno się zdziwi. Opel musi się jeszcze dużo nauczyć bo samo posiadanie jakiejś funkcji w samochodzie to nie wszystko - jeszcze to wszystko powinno właściwie i niezawodnie działać :/ Przypomnę ,że moje odczucia są gdy auto (teoretycznie) póki co się nie psuje. Jak zacznie to jakiś auto-złom się ucieszy z prezentu ,a ja wrócę do marek (wcale nie dużo droższych) w których po przekręceniu kluczyka spodziewam się uruchomienia silnika ,a nie zastanawiania nad tym co dzisiaj dla odmiany się stanie :/

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
Przemek
8 maj 2017
opel Astra, HATCHBACK
III 2004-2007,
benzynowy, 1796/125KM
3.75
Ciekawy kompakt

Dobry samochód za nieduże pieniądze. Polecam wybrać trochę mocniejszy silnik i bogatsze wyposażenie, a samochód na pewno nie będzie nudny jak niektórzy uważają. W czarnym kolorze z chromowanymi dodatkami i alufelgami prezentuje się bardzo dobrze.
wojtas
20 marzec 2017
opel Omega, KOMBI
B 1999-2003,
benzynowy, 2198/147KM
5.00
mega komfort za małą kasę

To moja trzecia Omega (każda w wersji kombi), z każdej byłem zadowolony, stosunek ceny do komfortu bombowy. W moim przypadku na wybór największy wpływ miała przestronność wnętrza, zwłaszcza przestrzeń bagażowa rewelacyjna. Dużo pali ale to duże auto, coś za coś. POLECAM!!
Bartosz
4 marzec 2017
opel Zafira, VAN
2005-2008,
benzynowy, 1598/105KM
4.25
Ok

Samochód godny polecenia pod względem niezawodności.w tej chwili na liczniku około 170000 kilometrów. Bez awarii. Auto widziało warsztat tylko na przeglądach i przy wymianie oleju tarcz i klocków.
Qwert
28 luty 2017
opel Antara, SUV
2007-2010,
diesel, 1991/150KM
5.00
Antara, fajne autko

Samochód prezentuje się dobrze, przykuwa uwagę innych kierowców. Jest bezpieczny dla pasażerów oraz kierowcy. Duży komfort jazdy, wszystko jest pod ręką, w kierownicy umieszczone główne przyciski. Co prawda bagażnik jest troszeczkę za mały, szczególnie przy czteroosobowej rodzinie, na dłuższe wypady w kilka osób, ale dzięki temu żona nie zabiera wszystkich swoich rzeczy :)Większym minusem Antary jest spalanie, ale nie patrzę na to, gdyż psuje to przyjemność z jazdy tym autkiem :) Szerokiej drogi!
ScriptPL
19 luty 2017
opel Vectra, SEDAN
A 1992-1995,
benzynowy, 1796/90KM
4.00
Ocena pojazdu Opel Vectra A 1993 r 1,8i CAT

Auto godne uwagi dla młodego kierowcy. Mała awaryjność powoduje, że kupując ten samochód zwyczajnie tankujemy i przejeżdżamy kolejne kilometry. Z powodu licznej korozji musimy przede wszystkim sprawdzić stan: 1. Tylnych kielichów (w bagażniku pod wykładziną boczną) 2. Stan gniazd sprężyn na podłużnicy 3. Podłużnic tylnych 4. Progów 5. Nadkoli przednich oraz tylnych 6. Sprawdzić musimy czy auto nie ma wilgoci, parująca lub zamarzająca od środka przednia szyba w zimie jest objawem rdzewiejących miejsc pod uszczelką przedniej szyby lub łączeń podłogi pod nogami kierowcy/pasażera z przodu oraz z tyłu. Kiedy na pierwszy rzut widzimy, że tylne koła lekko rozchodzą się na boki może to być objawem tego, że gniazda sprężyn zaczynają wgniatać się w podłużnice co w końcowym efekcie może być przebicie sprężyny do środka przez zardzewiałą podłużnicę oraz kielich. Koszt naprawy blacharskiej wiąże się z demontażem tylnej belki a koszt naprawy może wiązać się w granicach 500-700 zł w zależności od stanu korozji. Z wad można zaliczyć jeszcze układ hamulcowy tego auta (tarcze przód/bębny tył). Siła hamowania jest zbyt mała przy niezbyt mocnym wciśnięciu pedału hamulca, co w innych autach z podobnego rocznika. Również do najlepszych i dobrze skutecznych hamulców nie można zaliczyć tylnych bębnów hamulcowych, siła hamowania hamulca nożnego na tylną oś również nie jest duży, tak samo dotyczy to hamulca postojowego. Hamulec nie jest w stanie zatrzymać koła do 0, jest to zwykły zwalniacz, przy większych wzniesieniach ruszanie może być utrudnione i wymagane będzie szybkie puszczenie pedału sprzęgła gdyż hamulec postojowy nie będzie dobrze trzymać pojazdu. Skuteczność hamulców tylnych hamulca nożnego to granice 0,50 kN, postojowego bardzo podobnie.) Zaś przednich około 1,10 kN - sprawdzane na stacji diagnostycznej przy nowych hamulcach, mechanicy bezskutecznie regulują hamulce, czego objawem jest słaba skuteczność hamowania. Koszt utrzymania jest bardzo mały, zawieszenie ma swoją trwałość, jak większość innych aut, z powodu słabych nawierzchni polskich dróg każda część zużywa się tak samo jak w większości aut, z powodu na bardzo dużą ilość części zamiennych oraz na wiek samochodu koszt części jest bardzo niski. Auto z roku na rok zyskuje pomału na wartości, bo jest to już Youngtimer. Auto te jest jak kobieta - musi być pielęgnowane aby dobrze wyglądało, gdyż grubość blach nadwozia/elementów nośnych jest cienka i każdy odprysk nie należy ignorować. Czy kupiłbym osobiście drugi raz ten samochód? W zupełności tak ALE z silnikiem diesla ISUZU - trwały jak kamień, nie do zajechania, praktycznie bezawaryjny ze względu na brak turbosprężarki oraz elektroniki. Spalanie bardzo małe, przy ekonomicznej jeździe jesteśmy w stanie osiągnąć wynik 5l w mieście co jest mega dużym zaskoczeniem jak na duże auto ważące 1100 kg.
sławomir
1 grudzień 2016
opel Vivaro, MINIBUS
CDTI 2006-2014,
diesel, 1995/90KM
3.50
komfort

fajny
artur034
14 listopad 2016
opel Meriva, VAN
2006-2010,
diesel, 1686/100KM
4.25
polecam

po prawie 3 latach uzytkowania i zrobieniu 100000 km spokojnie moge polecic to auto pod warunkiem ze robisz dziennie kilkadziesiat kilometrow , inaczej zarzniesz motor , a bardziej filtr czasteczek stałych, to jedyna wiekrza naprawa której musiałem dokonac , plus pare drobnych , lutowanie kabelków w lacznikach drzwi bo sie przetarły , regeneracja mechanizmu wycieraczek no i oczywiscie zarówki
mmpasi
18 lipiec 2016
opel Insignia, KOMBI
Sports Tourer ST 2009-,
diesel, 1956/160KM
3.75
kup przenośny komputer wtedy warto

samochód bardzo ładny niestety awaryjny
Artur75
17 lipiec 2016
opel Vectra, HATCHBACK
GTS 2002-2005,
benzynowy, 1796/122KM
5.00
Polecam

Auto godne polecenia
Jerzy
19 kwiecień 2016
opel Meriva, VAN
2010-,
benzynowy, 1398/100KM
4.50
Pomysłowy samochodzik ale nieekonomiczny.

Na razie uwagi j.w. zobaczymy na usterkowośc po większym przebiegu. B. duże zużycie paliwa jak na silnik 1.4 100KM. Brak mocy mam też drugi samochód 115 KM Ford Mondeo który przyspiesza jak rakieta a tylko ma więcej o 15 KM.
1   2   3   ...   260   Następna strona