Ocena samochodu: Volvo V60

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
2010-
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1984
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 D3 163 KM Summum
rok produkcji:
2012
przebieg:
5000
ocenia:
StanIK
kierowca od lat:
16
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
6.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, doskonały kompromis między sztywnością a komfortem.
zaleta
Bardzo precyzyjny układ kierowniczy, dzięki któremu samochód natychmiast reaguje na ruch kierownicy, co pozwala ominąć każdy kamyk na drodze lub dziurę.
zaleta
Doskonałe wyciszenie kabiny: nie słychać ani silnika, ani wiatru, ani hałasu od opon. Uwaga: posiadam wersję z laminowanymi/ wzmocnionymi szybami, które tłumią zewnętrzne hałasy lepiej od normalnych szyb.
zaleta
Szalenie wygodne fotele, pokryte skórą wyoskiej jakości - przy czym brak wrażenia zimna w kontakcie ciała ze skórzanymi obiciami.
zaleta
Mały apetyt na paliwo i duży zasięg samochodu: do 1000 km w mieście i ponad 1300 km w trasie, przy stosowaniu ekologicznego stylu jazdy i chwilowym wykorzystywaniu pełnej mocy silnika.
Wady:
zaleta
Brak możliwości wydawania komend głosowych nawigacji lub telefonowi, po wybraniu j. polskiego w menu obsługi samochodu - pozostaje wydawanie komend w jednym z europejskich j. obcych. Wstydź się, Volvo, że jawnie rozgraniczasz klientów europejskich na lepszych i gorszych!
zaleta
Mały bagażnik, a na domiar złego część przestrzeni na zasadniczy bagaż przepada na rzecz schowka pod klapą podłogi (na pocieszenie: zasadnicza powierzchnia podłogi bagażnika jest równa z progiem bagażnika).
zaleta
Brak możliwości regulacji kąta pochylenia oparcia tylnej kanapy ani przesuwania jej do przodu lub do tyłu - kanapa osadzona na stałe w jednym położeniu (na pocieszenie: oparcie fotela pasażera można położyć do przodu na płasko).
zaleta
Reakcja silnika na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu jest przytłumiona, mało dynamiczna, choć samochód ochoczo rozpędza się do pierwszej setki, a nawet dużo dalej.
zaleta
Brak koła zapasowego, a jedynie zestaw naprawczy.
Podsumowanie:

Satysfakcja gwarantowana!

Przyzwyczajony i zepsuty przez luksus takich marek jak Land Rover czy Mercedes (jeżdżę nimi codziennie, jako samochodami służbowymi), zdecydowanie postawiłem na Volvo, którym 5 lat temu miałem okazję pokonać zaledwie kilkadziesiąt kilometrów, by zasmakować tej pewności prowadzenia, komfortu jazdy i jakości wykonania. Przed zakupem dokonałem przeglądu i odbyłem ewentualnie jazdy próbne samochodami takich marek jak: Mercedes, BMW, Toyota, Mitsubishi, Peugeot, Kia - często różne modele. Wybór był wypadkową: ceny, jakości, trwałości, utraty wartości, bezpieczeństwa. Co do bezpieczeństwa właśnie: proszę wziąć w ręce tylne drzwi danego samochodu i przerzucić sobie kilkakrotnie skrzydło drzwi z jednej ręki do drugiej i na odwrót, wahlując się niejako drzwiami. Łatwo wówczas zdać sobie sprawę z masy takiego skrzydła drzwi: w takim Peugeocie cięższymi, przednimi drzwiami można się powahlować z większą łatwością niż tylnymi drzwiami, a więc lżejszymi od przednich, w przypadku BMW, Mercedesa czy wreszcie Volvo. O trwałości czy awaryjności swego egzemplarza Volvo wypowiedzieć się nie mogę, ponieważ - jak niektórzy by rzekli - autko jest jeszcze przeze mnie docierane po opuszczeniu fabryki. Mogę jedynie powtórzyć legendy krążące o tej marce lub przytoczyć przypadek mego przyjaciela, który jeździ kilkunastoletnim Volvo i bardzo sobie chwali koszty jego utrzymania.