Ocena samochodu: Volvo V40

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
2000-2002
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1948
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 T
rok produkcji:
2000
przebieg:
365000
ocenia:
Michalrs
kierowca od lat:
15
miał dotychczas:
6 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
10.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Nigdy, podczas calej eksploatacji mnie nie zawiódł, zawsze odpalał nie ważne czy była to zima czy lato
zaleta
Spalanie, jesli dla kogoś spalanie 10l po mieście i 7,6 w trasie do 90km/h boli to radze kupic jakiegoś niemieckiego diesla z problemami
zaleta
Folete przednie, brak zastrzeżeń po 1200 km w ciagu jednego przejazdu człowiek wysiada z auta dalej mogąc sie normalnie poruszać.
zaleta
Silnik, Przyspieszenie, a przede wszystkim elastyczność. Mnóstwo ludzi chwali diesle za elastyczność, natomiast w tym przypadku majac do dyspozycji 200 niutonow dostępnych od 2000 obrotów na minutę też nie trzeba za czesto sięgać w stronę lewarka
zaleta
Wygluszenie wnetrza, bez problemu przy 140 i 160 można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu. Zreszta ilość materiałów użytych do wygluszenia i izolacji kabiny jest duża. Spasowanie elementów jest na dobrym poziomie znacznie lepiej niż w wersji przed lifting iem
Wady:
zaleta
Bagażnik jest lekkim rozczarowaniem. Liczyłem sie z mniejszym bagażnikiem i nie mam zamiaru porównywać do v70, opla vectry b lub c, czy nawet do klasowego odpowiednika a4 b6 czy bmw e46 ale jest mniejszy i to widać. Jednak dalej 4 osoby ze średnim bagażem przy dobrym ułożeniu są w stanie się pomieścić.
zaleta
Tylne zawieszenie czasami słychać jednak jeśli sie do tego przyzwyczaić człowiek nie zwraca na to uwagi i cieszy sie komfortowa i bezawaryjną jazdą
zaleta
Ceny niektórych części dostępnych tylko w ASO są radykalnie wysokie ale z drugiej strony człowiek płaci, trochę marudzi i ma spokój na długi czas
Podsumowanie:

Pierwsze i nie ostatnie...

To pierwsze volvo w rodzinie. Przejechało do tej pory z nami 100 tyś. km. Zawsze sprawne i gotowe do drogi. Pomimo przebiegu z jakim zostawało kupowane, nigdy nas nie zawiodło i nie odmówiło chęci współpracy. Pomimo przebiefu i swoich lat nie ma oznak korozji a silnik zawsze odpala z ochotą do pracy. Przebiegi po 200 czy 300 tysiecy nie są wyczynem dla silnika. Sprężyny poddały sie przy 360 tysiącach km, to jest wynnik bardzo dobry. Większość rzeczy jest jeszcze oryginalna i samochód przechodzi badania techniczne bez problemu. Turbosprężarka od nowości ta sama a ostatnia wizyta na hamowni wykazała ubytek mocy 10KM a to bardziej za sprawa intercoolera niz turbiny. Komopresja na cylindrach w porzadku. Zasluga tego moze być a raczej na pewno jest serwis olejowy co 8000 km i to nie na olej po frytkach. Z racji powiekszenia rodziny następcą tego modelu bedzie xc90 2,5 turbo. Pozdrawiam i polecam kupcie, dbajcie a volvo odwdzięczy się bezawaryjnościa której czasami trudno szukać w innych, a także w nowych autach.