Ocena samochodu: Volkswagen Touareg

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2003-2007
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
4921
rodzaj:
osobowy
wersja:
5.0 V10 TDI Tiptr. aut.
rok produkcji:
2006
przebieg:
265000
ocenia:
Kamilkov
kierowca od lat:
8
miał dotychczas:
5 samochodów
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
21.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
12.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Silnik o wysokim momencie obrotowym i wystarczającej mocy
zaleta
Pneumatyczne zawieszenie z regulacją prześwitu
zaleta
Bogate wyposażenie
zaleta
Masywność auta
Wady:
zaleta
Awaryjne skrzynie biegów (tr60 sn)
zaleta
Szybkie zużycie opon i hamulców
zaleta
Kłopotliwy w serwisowaniu oraz wysoki koszt części zamiennych
Podsumowanie:

To auto kupujesz sercem nie rozumem

Touareg to świetne auto nadajace się do powolnego krążenia po mieście, pędzenia po autostradzie, oraz brodzenia w delikatnym terenie pneumatyczne zawieszenie poprawnie radzi sobie z gorszymi nawierzchniami przez co jazda jest w zadowalajacym stopniu komfortowa, dodajac do tego moc jaką dysponuje wersja v10 wydawać by się mogło że nic więcej do szczęścia nie potrzeba. Niestety mina rzednie gdy uświadomimy sobie że z pracownikami na naszej zaprzyjaźnionej stacji paliw widujemy się częściej niż ze swoją kochanką, niestety coś za coś takie stado trzeba czymś napoić ale jeśli Twój Touareg nie sprawia Ci dodatkowych kłopotów typu fochy elektroniki tudzież kończący sie sterownik skrzyni biegów będziesz w stanie wybaczyć jego apetyt na paliwo uśmiechając się za każdym razem gdy depniesz gaz "do dechy" :) a teraz kilka rad dla przyszłych nabywców wersji v10 po pierwsze te silniki są praktycznie niezniszczalne o ile na czas były wykonywane czynności eksploatacyjne mam tu na myśli wymiany oleju rozrząd jest na kołach zębatych więc można rzec bezobsługowy jeśli chodzi o pompowtryski beda one sprawowac sie jak nalezy o ile nie wlejemy do zbiornika jakiegos syfu z "oszczednosci" kierowcy mietka. Ważna rzecz przy oględzinach to stan turbin jeśli auto wydala siwy dym to lepiej sobie takowe odpuscic jesli turbiny swiszcza ze az slychac je w srodku przy normalnej jezdzie to tez zly znak ogolnie warto obejrzec na miarce oleju czy nie jest zbyt przepracowany tj czarny smolisty bez lepkosci jesli ktos oszczedzal na wymianach oleju i przeciagał wymiany to turbiny dlugo nie pozyja a teraz najwazniejsze to praca automatu jesli przy zmianie biegow na postoju czuc dotkliwe szarpniecia to dobra rada aby przy jezdzie probnej auto porzadnie rozgrzac tak zeby temperatura oleju w skrzyni rowniez znacznie podskoczyla wtedy wyjda na jaw jej najdrobniejsze niedoskonalosci a scislej mowiac najczesciej winowajca jest hydrauliczny sterownik skrzyni ktory po prostu po pewnym przebiegu siada .... Typowe objawy to mocne szarpniecia na biegu 2-3 oraz 4-5 szarpanie przy redukcji a w skrajnych przypadkach nawet rozpinanie biegow w czasie jazdy warto wtedy pamietac ze koszt samego sterownika w serwisie to ok 3.5 tys zl .... Uff trochę się rozpisalem ale mysle ze warto przekazywac sobie takie info zwlaszcza jesli bierze sie auto od handlarza ktory zachwalal by pod niebiosa nawet wlasna tesciowa :p poza tym pamietajcie ze Touareg to niezwykle uniwersalne auto do wielu zadan specjalnych ale rowniez swietny towarzysz na banalna wycieczke po zakupy kto kupi zadbany egzemplarz z pewnoscia nie bedzie zalowac swojego wyboru Pozdrawiam i zycze wielu bezawaryjnych kilometrow w aucie naszych marzen :)