Ocena samochodu: Volkswagen Phaeton

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
2003-
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
4921
rodzaj:
osobowy
wersja:
5.0 V10 TDI 4Mot. (5 os.) aut.
rok produkcji:
2004
przebieg:
250000
ocenia:
Czarek
kierowca od lat:
11
miał dotychczas:
11 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
15.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
11.5 [l/100km]
Podsumowanie:

witajcie

kupilem Phaetona 5.0 TDI jakies pol roku temu, wczesniej przez rok jezdzil nim dobry znajomy. Pierwsze wrazenie: autko jest na prawde swietne, bezpieczne, jak na razie bezawaryjne. Wiem, ze ma przejechane okolo 250tys (na liczniku 150tys), sprawdzilem je bardzo dokladnie w VW i kompletnie nic mu nie dolega. Co do prowadzenia sie auta i komfortu jazdy, wczesniej mialem Audi A6 3.0 TDI Quattro z 2005r (nowy model) w full opcji wiec mam niezle porownanie komfortu. Generalnie Audi A6 i Phaeton do dwie rozne klasy auta - oczywiscie z korzyscia dla Phaetona. Jest nieporownywalnie wygodniejszy, cichszy, znacznie lepiej dopracowany, w ogole inny odbior samochodu przez kierowce (a ja robie 80-100tys km rocznie wiec sporo). Dwie uwagi: audi mialo moim zdaniem wygodniejszy system radia/nawigacji no i mimo wszystko uwazam, ze lepiej prowadzilo sie w zakretach (to jest chyba jak dotad jedyny zauwazalny przeze mnie maly minus Phaetona). Przy wiekszych predkosciach w zakretach czuc, ze to jest masywny pojazd i ma sie wrazenie, ze wyrzuca go z zakretu. Ja jezdze autem od zimy wiec nigdy nie sprawdzalem jak to sie ma do faktycznej przyczepnosci auta (jezdzilem raczej ostroznie w sniegu na autostradach) ale musze powiedziec, ze nawet przy duzych predkosciach w sniegu 4x4 robi swoje i auto praktycznie w ogole sie nie slizga wiec byc moze to wrazenie w zakretach nie jest powiazane z ewentualnym wyrzuceniem z zakretu. No i oczywiscie jeszcze jedna uwaga, pneumatyczne zawieszenie to prawdziwy luksus! W ogole bez porownania do Audi, o niebo wyzszy komfort. A przede wszystkim, w miescie podnosze go sobie i czuje sie jak w Jeepie, kompletnie zero odczuwania dolow w Polsce, natomiast przy okolo 140km/h auto samo sie opuszcza, a jesli jeszcze utwardzimy amortyzatory na sport, jest OGROMNA roznica w przyczepnosci i prowadzeniu sie auta (wiec moze to wyrzucanie w zakretach wiazalo sie ze zla konfiguracja zawieszenia). Poza tym mam problemy z klima, tzn trzeba sie do niech chyba po prostu przyzwyczaic. Potrzebuje troche czasu zeby dobrze chlodzic jak jest cieplo, ale jak juz dziala to jest na prawde swietna. System dzwiekowy o niebo lepszy od tez dobrego systemu Bose w Audi. Funkcjonalnosc auta, oswietlenie, oczujnikowanie, etc. najwyzszy standard, swietne!:) Trzeba oczywiscie zdawac sobie sprawe z tego, ze np filtry sa podwojne, klocki sa podwojne, etc. I NIGDY NIE SERWISUJCIE TEGO AUTA W AUTOVIVIE W WARSZAWIE! To partacze i oszusci! Zrobia wam wymiane za 1000zl, a potem w innym warsztacie sprawdzicie, ze nawet nie dotkneli sie do auta. Poza tym "przez pomylke" popsuli mi termometr w kabinie i dwukrotnie rozladowali, tez "przez pomylke", jeden z 2ch akumulatorow, ktore sa w Phaetonie, ten od elektroniki. Ogolem, auto jest super i zaluje, ze od razu nie kupilem Phaetona zamiast A6tki. Spalanie wcale nie jest wieksze niz w A6. Moze litr roznicy na setke, ale za to pod butem jest konkretna moc co na prawde daje przede wszystkim super bezpieczenstwo, szczegolnie na polskich jednopasmowkach gdzie trzeba wyprzedzac. Mam co prawda o 70km stuningowany silnik, na 380km, ale pewnie i bez tego byloby ok. No wiec jesli nie rozleci wam sie skrzynia i silnik i nie wylicza wam remontu za 90tys zl (byl taki przypadek niedawno) to na prawde jest to super autko! na prawde luksusowe. Ja na ostatnim przegladzie zrobilem pelna obsluge lacznie z wymiana wszystkich tarcz (tarcze dobre). Czesci kosztowaly ok 2.5tys. Ostatnio padla mi zmieniarka CD (nowa zalozylem za 500zl - w Autovivie 1.500zl) i mialem problem z przetwornica - lewy przod. Poza tym, zero problemow u poprzedniego uzytkownika i u mnie tez. Pozdrawiam.