Ocena samochodu: Volkswagen Golf

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
VI 2008-2012
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1595
rodzaj:
osobowy
wersja:
VI 1.6 Trendline
rok produkcji:
2009
przebieg:
5000
ocenia:
Atki
kierowca od lat:
30
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
9.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
dobrze wyciszony-cichutko przy małych,prędkościach, czyli np: jazda po mieście. Przy wyższych prędkościach, np: 100.120.140km/godz.jest głośno.Nie słychać różnicy na korzyść w porównaniu z konkurentami innych marek.
zaleta
bardzo dobre prowadzenie
zaleta
precyzyjny układ kierowniczy
zaleta
bardzo dobre hamulce
Wady:
zaleta
Mało schowków, które są bardzo niepraktyczne, np: okulary nie mieszczą się w schowku-trzeba je wciskać, a szkła ochronić szmatką przed zarysowaniem. Schowek po stronie kierowcy ma głęboko wklęsłe do jego wnętrza otwarcie, które ogranicza jego wymiary ifunkcjonalność.Schowek po stronie pasażera - posiada półkę na instrukcję obsługi.Półka jest za mała. Aby włożyć tam instrukcję trzeba ją mocno wcisnąć, a to powoduje zarysowania skórzanej okładki. Oświetlenie tego schowka umieszczono z jednego boku za elementem półki na instrukcję co wyrażnie ogranicza światło. Schowki w przednich drzwiach - w tylnej części tych schowków ( w kierunku do tyłu)są bardzo wąskie szczeliny,w które nie można włożyć ręki. Gdy tam coś wpadnie z szerszej części schowka to mamy kłopot. Nie można też tych szczelin wyczyścić.
zaleta
Radio - brak funkcji wyciszenia. Gdy chcemy nagle porozmawiać, to należy radio wyłączyć lub całkowicie ściszyć. Regulacja podświetlenia wskażników i zegarów ściemnia lub rozjaśnia jednocześnie wyświetlacz radia. Funkcja repeat nie pozwala powtarzać pojedyńczych lub kilku utworów a tylko całe katalogi lub całą płytę.
zaleta
Swiatła do jazdy dziennej świecą tylko z przodu, a zgodnie z kodeksem powinny też świecić tylne postojowe.
zaleta
Brak schowka lub zaczepu do zamocowania gaśnicy. Nie można jej położyć np.pod przednimi siedzeniami, bo podłoga jest płaska i podczas hamowania gaśnica wylatuje.
zaleta
Instrukcja ogsługi - bardzo obszerna, duża objętość a mało treści. Brak wielu podstawowych informacji, np: niektórych danych technicznych, jaka jest różnica między wyświetlaczem MFA a MFA Plus( nawet w serwisie nie potrafią jej jednoznacznie określić). Bardzo dużo jest zbędnych uwag i ostrzeżeń.
Podsumowanie:

Przereklamowany

Przed kupnem Golfa oglądałem pojazdy innych producentów jak Toyota Auris, Mazda 3, Skoda Octawia, Opel Astra III, Mitsubishi Lancer Sportback, Fiat Bravo, Hyundai i30 i z następujących powodów wybrałem Golfa: 1.Ostateczna cena zakupu wraz z ubezpieczeniem (dobry upust) 2.Najnowszy model (5* w testach NCAP, EURO 5) 3.Jedne z najtańszych elementy wyposażenia dodatkowego ( ESP-800zł., alufelgi15-990zł., lakier metalik- 1320zł., klima pólaut. i czujniki parkow. przód i tył w pakiecie-990zł.) 4.Podoba mi się w środku i od zewnątrz 5.Prestiż marki Chociaż jestem zadowolony z samochodu, to drugi raz bym go nie kupił. Uważam, że Golf jest niesłusznie przereklamowany. W wielu opisach i testach, które przeczytałem dziennikarze piszą wiele bzdur i są nieobiektywni. Wytykają wady innym producentom, a nie zauważają ich w golfie. Piszą tak samo jak inni, którzy oprócz niemieckich samochodów nie chcą nawet słyszeć o innych markach. Jednoznacznie stwierdzam, że Golf nie zasługuje na określanie go wzorem w tej klasie aut i napewno tym modelem nie podniósł poprzeczki. A wymienione przeze mnie wady, choć niezbyt istotne jednoznacznie świadczą o tym, że inżynierowie i projektanci volkswagena muszą się uczyć od innych producentów jak powinny wyglądać funkcjonalne elementy wewnątrz samochodu. No bo jak można było sp...ć tak proste rzeczy.