Ocena samochodu: Toyota Corolla

nadwozie:
HATCHBACK 3 drzwiowy
generacja:
1992-1997
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1587
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 Si
rok produkcji:
1993
przebieg:
225000
ocenia:
Marcin
kierowca od lat:
5
miał dotychczas:
1 samochód
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
9.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
ładna linia nadwozia:)
zaleta
bezawaryjność!!
zaleta
żwawy i ekonomiczny silnik, wyprzedzanie nawet przy 140km/h to dla niego pestka
zaleta
całkiem zwrotny
zaleta
trzyma wartość rynkową
Wady:
zaleta
nieduży bagażnik
zaleta
pozycja za kierownicą mogłaby być lepsza, przy wzroście 1.9m mam albo prawidłową odległość do pedałów, albo do kierownicy (jest ona po prostu za daleko jak dla mnie)
zaleta
przez osiągi można zarobić mandat..
zaleta
markowe części mogłyby być odrobinę tańsze.. (na szczęście bardzo rzadko się je kupuje)
zaleta
trzeba uważać na delikatne blachy
Podsumowanie:

moje zdanie o corolli

corolla jest moim pierwszym autem. mam ją od 8miesięcy, przejechałem prawie 20tys km. jedyna "awaria" to pęknięta osłona gumowa przegubu.musiałem tez wymienić sprzęgło (okazało się, że było jeszcze oryginalne..) i chłodnicę (ta z kolei wyglądała niepewnie, gdyż poprzedni właściciel zaliczył stłuczkę i postanowiłem ją na wszelki wypadek wymienić przed sezonem letnim). szykuję się również do wymiany łączników stabilizatora z tyłu bo już trochę stukają (bolączka tego modelu - koszt ok100zl). corollą przejechałem na urlopie 2500km w3tyg w okół Polski oczywiście bez najmniejszej awarii.mimo jej wieku wiem, że mogę w każdej chwili pojechać w długą podróż i nie spotka mnie żadna niemiła przygoda. o auto oczywiście należycie dbam, nie oszczędzam na oleju i na częściach. w zamian pozwalam sobie czasem utrzeć nosa jakiemuś dresikowi na światłach:) 114KM całkiem żwawo odpycha się od asfaltu. jedyny warunek - wysokie obroty. max moment obrotowy jest dopiero przy 4800obr/min a max moc przy 6300 (odcięcie 6700obr/min)- w tym właśnie zakresie można liczyć na pełne osiągi (0-100km/h 10s; v max: 1bieg ok50km/h, 2bieg ok100km/h, 3bieg ok140km/h, 4bieg ok185km/h, 5bieg przeszlo200km/h). mimo dobrych osiągów spalanie jest moim zdaniem dość niskie. w mieście 8.5-10 litrów latem (korki, częste rozruchy, dynamiczne ruszanie), w zimie ok litr więcej; na trasie przy ok100-120 km/h moja toyota pali ok 6,5litra (bez rezygnacji z przyjemności przy wyprzedzaniu;D ) auto jest naprawdę godne polecenia. nieźle się prowadzi. potrafi dać odrobinę przyjemności z jazdy a do tego w codziennej normalnej eksploatacji jest tanie i absolutnie bezawaryjne.należy jedynie trochę baczniej przyglądać się blacharce (tylne nadkola) i w razie potrzeby szybko reagować, żeby nie zaskoczyła nas rdza. naprawdę można zaprzyjaźnić się z tym autem na lata, a przy wersjach benzynowych (najlepiej w nadwoziu 3drzwiowym w czarnym metalizowanym lakierze) mit corolli dla emerytów i rencistów wydaje się nie na miejscu... pozdrawiam i polecam wszystkim przygodę z corolla:)