Ocena samochodu: Toyota Auris

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
VAN 2012-2014
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1598
rodzaj:
dostawczy
wersja:
1.6 Valvematic 130KM Premium z Pakietami Comfort i Skyview oraz nawigacją Toyota Touch&Go VAN
rok produkcji:
2013
przebieg:
30000
ocenia:
Coach64
kierowca od lat:
24
miał dotychczas:
8 samochodów
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
6.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Samochód z wygodnymi siedzeniami i regulacją w obrębie lędźwi, co przy mojej przypadłości robi różnicę
zaleta
Przy stosunkowo delikatnym posługiwaniem się cięgnem gazu, można się pozytywnie zaskoczyć i zejść w ruchu miejskim do 6,2 TO NIE ŚCIEMA, tylko trzeba jeździć w butach do biegania , a nie w NARCIARSKICH
zaleta
Dobra wentylacja, czytelne zegary
zaleta
W poprzednim modelu, lewarek skrzyni biegów, jak dla mnie był GENIALNIE usytuowany i miałem lekką obawę, ale pozytywnie się zaskoczyłem, gdyż łokieć opiera się na schowku, co daje pełen komfort
Wady:
zaleta
Samochód został obniżony, co wiąże się z dość niewygodnym wsiadaniem i wysiadaniem. Nie jest to Van, ani SUV, ale jednak obniżenie auta o 6 cm robi różnicę.
zaleta
Widoczność z tyłu, w porównaniu z poprzednim modelem została nieco ograniczona, przez mniejszą szybę. Co do lusterek, styliści zrobili nieco bardziej kanciaste, przez co również mniej widać, ale trzeba się do tego przyzwyczaić
zaleta
Trochę toporna, kwadratowa deska rozdzielcza
Podsumowanie:

Toyota to nie samochód... to stan umysłu

Jeżeli chodzi o w/w model Toyoty, to jak na początek mojej przygody z tą jednostką napędową, pełen szacunek. W Toyocie przerobiłem w zasadzie wszystkie modele oprócz SUV i mam co do nich pełen obraz, jak zmieniała się generacja każdego z modeli. W związku z normą Euro 6, zdecydowaliśmy się na AURISA 1,6 w benzynie, pozbywając się AURISA 1,4 D4D, który poza brakiem mocy, spełnił nasze oczekiwania. Krótki odcinki, pokonywane rano, wykluczyły diesla, a kupno benzynowego brat, uważam jak na razie za dobrą zmianę .Z jednostek benzynowych na europejskim rynku, nie ma i powtórzę nie ma lepszych. Technologia DOWN SIZE, która weszła, wchodzi do Toyoty, to bardzo ryzykowne rozwiązania. Te jednostki siedzą już w Nissanie , VW i po 120 tysiącach zaczynają się kłopoty, a koszty przekraczają naprawy w silnikach diesla, więc przed zakupem proponuje głęboko się zastanowić, czy warto kupić skompensowaną jednostkę, o sercu dziecka w dorosłym człowieku.