Ocena samochodu: Toyota Auris

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2012-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1598
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 Valvematic 130KM Premium z Pakietami Comfort, Tech i Skyview oraz nawigacją Toyota Touch&Go
rok produkcji:
2014
przebieg:
10000
ocenia:
Piotr
kierowca od lat:
28
miał dotychczas:
12 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
8.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Cena auta nowego
zaleta
Wyposażenie
zaleta
Wyciszenie
zaleta
skrzynia biegów
zaleta
Niska awaryjność
Wady:
zaleta
Mały bagażnik
zaleta
Przeciętne spalanie
zaleta
słaba widoczność do tyłu bez kamery cofania
zaleta
schowki mało funkcjonalne
zaleta
Mało miejsca na tylnej kanapie dla wysokich
Podsumowanie:

Toyota Auris rozsądny kompromis

Kupiłem Toyote Auris dlatego ,że miałem już dość VW. Jeździłem golfami, ostatnio Jettą 2011r. Toyota może nie powala na kolana, auto raczej przeciętne ale solidne i nie traci na wartości przy odsprzedaży podobnie jak VW. Auris fajne zawieszenie u VW raczej twarde. Auto dobrze wyciszone na niskich obrotach do 100 km. powyżej bywa już gorzej. Skrzynia biegów bardzo lekko pracuje i precyzyjnie -chyba najlepszy punkt Aurisa. Fajny wygląd , nie jest tak nudny jak Golf czy Jetta. Świetny system multimedialny- Wersja Premium z pakietami. Widok do tyłu poprawia kamera cofania z czujnikami jest ok.bez tych gadżetów widok byłby fatalny. Kierownica chodzi baaardzo leciutko nawet trochę za lekko. Spalanie bardzo przeciętne. Generalnie dużym plusem toyoty jest bezawaryjność, brak tej nieszczęsnej turbiny silnik jest wolnossący (niestety trzeba trochę kręcić, ale jest lepiej niż w Hondzie). Ostrzegam przed silnikami TSI VW niewypał!!, jeśli się nie dba można narazić się na poważne koszty naprawy. Środek może nie aż tak świeży ale jest wszystko na swoim miejscu bardzo intuicyjnie i poprawnie. Podsumowując Autko za te pieniądze do 80 tyś po rabatach Premium z dachem i pakietami naprawdę warte zainteresowania , solidne, o atrakcyjnym wyglądzie dobrze wyciszone. Wady Aurisa to : mały bagażnik-konkurencja jest lepsza , dość duże spalanie jak na tej klasy auto i tyle. Ponadto autko postawione obok golfa, civica czy hyundaya i30 moim zdaniem jest najlepszym wyborem pod względem ceny ! wyposażenia, bezawaryjności i wyglądu zewnętrznego. Środek dyskusyjny.