Ocena samochodu: Suzuki Swift

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2005-2010
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1328
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.3 GLX
rok produkcji:
2008
przebieg:
5000
ocenia:
Ali
kierowca od lat:
12
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
7.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Najlepiej prowadzace sie auto w klasie B - poza superdrogim Mini. Fun for driving to jest to!!!
zaleta
Wspanialy silnik z wielkim kopem i motocyklowym klangiem.
zaleta
Sporo miejsca i wygody jak na takie malenstwo, szczegolnie na przednich siedzeniach.
zaleta
Niesamowita zwrotnosc w miescie.
zaleta
Superprzyjemna skorzana kierownica, na poziomie tuningowych za spore pieniadze.
Wady:
zaleta
Maly bagaznik - tylko jako drugie auto w rodzinie lub dla bezdzietnych.
zaleta
Wnetrze mogloby byc wykonane z nieco wiekszym polotem.
zaleta
Jak zwykle - seryjne audio tylko przecietne, ale w tej klasie aut nawet moze byc.
Podsumowanie:

Najlepsze auto klasy B pod warunkiem ze nie udajemy ze auto tej klasy nadaje sie na rodzinne...

Po przejechaniu kilku pierwszych zakretow i przyspieszen i hamowan trudno nie zrozumiec dlaczego to jest auto fun for driving no.2 zaraz za Mini. Nie jechalem Mini, ale jak dotad tylko Focus i Civic prowadzily mi sie tak dobrze. Po prostu usmiech od ucha do ucha. Super stabilne, z szalonym motocyklowym silnikiem - wiecej przyjemnosci niz kiedykolwiek myslelem ze mozna doswiadczyc w tak malym autku i to z podstawowym silnikiem i zawieszeniem (w przeciwienstwie do malych GTi w ktorych czuc kazdy kamien na drodze i kosztuja prawie 2x tyle i 1,5x tyle pala a przyjemnosci w sumie niewiele wiecej - czasem mniej jak tylek boli i przez tory kolejowe jedziesz 5km/h zeby na nich podwozia nie zostawic...). Bardzo latwe w prowadzeniu, moja żona bardzo sobie to chwali - idealne auto miejskie. Jakosciowo niezle wykonczone (np. w porownaniu z Yarisem), wygodne i ogolnie bardzo przyjemne. Fantastycznie wyciszone, oczywiscie silnik jest glosny na wysokich obrotach, ale w takim maluchu ktory nie jest? Przynajmniej brzmi wtedy lepiej niz trzycylindrowe kosiarki innych autek. Wystarczy spojrzec do bagaznika ze nie moze to byc auto rodzinne, z reszta uwazam osobiscie ze tej klasy auto nigdy nie moze nim byc, bo nawet jak to jest wersja "z plecakiem" (sedan) to pomijajac brzydote takiego rozwiazania (Thalia, City) jazda czyms takim zaladowanym to tez meczarnia. Pali tyle ile powinien i zaleznie od stylu jazdy. Nie oszukujmy sie, jak pocisniemy po miescie superoszczedny Yaris 1.0 tez spala 7,5 litra (a trudno tam jechac bez cisniecia, bo nie ma czym, szczegolnie w ciezszym Yarisie II), Corsa 1.2 10 litrow a Punto 1.2 wtedy spalalo nawet 11; to jak ten bierze max. 8 przy super frajdzie z jazdy to uwazam ze to uczciwa cena. Z reszta mamy komputer pokladowy, mozemy sie pouczyc oszczednej jazdy. No i przede wszystkim - auto ma wspaniale wyposazenie jak za te pieniadze juz od podstawowej wersji - przy probie skonfigurowania podobnie jakiegokolwiek innego malucha jestesmy na dzien dobry 7-15 tys. do przodu na Swifcie, a wydaje mi sie jak ktos kupuje nowe auto za kilkadziesiat tysiecy bez takich podstaw jak klimatyzacja czy radyjka to troszke mija sie to z celem - chyba ze jest masochista. Ostatecznie - bardzo udane autko w bardzo uczciwej cenie.