Ocena samochodu: Suzuki SX4

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2009-2014
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1586
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 2WD Premium
rok produkcji:
2009
przebieg:
75000
ocenia:
Marcos
kierowca od lat:
25
miał dotychczas:
10 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Prosta konstrukcja, dobre spasowanie - solidny i bezawaryjny!!!
zaleta
Wygodna, wysoka pozycja za kierownicą
zaleta
Bogate wyposażenie wersji Premium
zaleta
Dobre zawieszenie do lekkiego terenu, krawężników i dziur na polskich drogach
zaleta
Umiarkowane spalanie jak na benzynę
Wady:
zaleta
Brak szóstego biegu, głośny i paliwożerny pow. 120km/h
zaleta
Ograniczone pole widzenia do tyłu
zaleta
Mały bagażnik
zaleta
Trudności z wrzucaniem wstecznego biegu
Podsumowanie:

Typowy japończyk - spartański i niepozorny ale solidny i bezawaryjny

Właśnie mija pięć lat eksploatacji auta kupionego jako nowe w salonie i żadnych rozczarowań. Miało być proste, niewyszukane, "dziuroodporne" i bezawaryjne. I SX4 taki właśnie jest. Jeśli nie potrzebujesz francuskich bajerów, które zaczynają się psuć po roku, pluszowych wykładzin i setek "przydatnych wyświetlaczy" - to samochód dla ciebie. W nowym aucie to nie ma znaczenia ale dostęp do silnika, reflektorów i reszty podzespołów jest rodem z lat dziewięćdziesiątych. To zaleta przy ew. zakupie paroletniego używanego samochodu. SX4 dobrze się prowadzi, pozycja za kierownicą jest wysoka, jak w prawdziwym SUVie, lusterka wsteczne wielkie jak w ciężarówce. W pakiecie Premium nieoceniony pakiet otwierania i uruchamiania bez kluczyka + skórznana kierownica ze sterowaniem i bardzo ładne alu felgi - bez nich SX nie byłby tym SXem. Główna i jedyna wada - benzynowy silnik bez szóstego biegu nie nadaje sie na autostrady. Przy większej prędkości samochód jest głośny a silnik wyraźnie "szóstkuje" i zaczyna dużo palić. Silnik, jak każda benzyna Suzuki czy Hondy lubi wysokie obrody co przy normalnej jeździe czyni go ospałym. Ale to nie wyścigówka więc trudno to uznać za wadę. Taka charakterystyka. I na koniec. Przez pięć lat nie zepsuło się NIC. Ani jeden guziczek, żaden podzespół mechaniczny, nic!!! Nawet nie przepaliła się żarówka. Elementy wnętrza i zawieszenia pracują nadal cicho, bez trzasków, pisków i skrzypienia. Uznaję to za największą zaletę samochodu uchodzącego za ascetyczny, nudny i niewyszukany. Właśnie w tym tkwi jego siła. Japończyk wyprodukowany w Japonii.