Ocena samochodu: Subaru Forester

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2008-2013
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1998
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0D 147 KM Active
rok produkcji:
2011
przebieg:
105000
ocenia:
Jerzy
kierowca od lat:
45
miał dotychczas:
8 samochodów
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
8.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
przyklejony do drogi jak ślimak
zaleta
dobra widoczność
zaleta
ergonomiczny i cichy
zaleta
dużo przestrzeni w bagażniku
zaleta
stały napęd na 4 koła
Wady:
zaleta
Złe zabezpieczenie przed korozją tłoków hamulca tylnej osi.
zaleta
mało skuteczne hamowanie silnikiem.
zaleta
wyjątkowe upodobanie do "samoochlapania" drzwi po najechaniu na wiejskie nieczystości.
zaleta
niskiej jakości oryginalne gumy chodnika kierowcy. Wytrzymują jedynie jeden sezon i się przecierają. Kupione zamienniki polskie mają trzykrotnie wydłużony żywot.
Podsumowanie:

Czy następny też będzie Forester?

Zdziwiłem się, gdy po roku siadł przedni amortyzator. Po trzech latach zatarł się kompresor od klimatyzatora i trzeba było również wymienić chłodnicę (opiłki). Rok później gasł silnik przy podjazdach, a to z powodu korozji na tłoku hamulca w tylnym kole. Ostatnio podjazdy pod wzniesienia stały się nerwowe gdyż gasł mi silnik. Przyczyną była ponowna korozja obu tłoków hamulca tylnej osi. Trochę słabo jak na Forestera. Czy następny też będzie Forester? To dobre pytanie. Jak na razie po wymianie świec żarowych kolejne kilometry mam przed sobą.