Ocena samochodu: Subaru Forester

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2005-2007
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
2457
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.5 XT 000
rok produkcji:
2007
przebieg:
95000
ocenia:
Jarek
kierowca od lat:
15
miał dotychczas:
7 samochodów
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
13.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
15.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Szybki start i przyspieszenie - stały napęd 4x4 robi swoje :)
zaleta
Świetna trakcja. Nie ma sytemu ESR ani ESP czy innych temu podobnych. Zaprojektowane zawieszenie działa świetnie w każdych warunkach jezdnych
zaleta
Nie jest to auto terenowe ale jak na SUVa to prawdopodobnie najlepsze auto z takimi możliwościami. Potrafi wjeżdżać na naprawdę strome zbocza!
zaleta
Nie ma zbędnych bajerów w środku. Ktoś komu nie podoba się elegancja i surowość tego auta powinien przesiąść się do BMW i ubrać dres. W nim jest wszystko to co niezbędne. Japońska praktyczna elegancja.
zaleta
Krawężnik, dziury, spowalniacze nie odczuwalne dla zawieszenia przy normalnej prędkości.
Wady:
zaleta
spalanie przy szybkiej jeździe - ale kto kupując takie auto zwraca na to uwagę? Przy trwałym uszkodzeniu opony trzeba się liczyć z wymianą minimum 2 a przy starszych oponach nawet całego kompletu
zaleta
Chyba największa wadą tego modelu a może nawet całej marki jest jego krakowskie ASO. Wydajesz 140 tys na samochód a to co potem przechodzisz w tym serwisie nawet przy przeglądach lub drobnych usterkach powoduje że zastanawiasz się nad sensem kupowania drogich aut. Na szczęście w Krakowie jest kilku dobrych fachowców poza ASO..
zaleta
Fabryczne amortyzatory tylne samopoziomujące to nieporozumienie tak cenowe jak i funkcjonalne. Warto je zmienić na zwykłe plus sprężyna.
zaleta
schowek z trzymakami w tyle zlokalizowany na dole niezłożony może zostać łatwo uszkodzony przez dzieci. Jest akurat pod nogami.
zaleta
Przy przesiadce z aut typu Renault Megane odczuwa się dyskomfort. Siedzenia są zupełnie inne, nie trzymają boków i pierwsze wrażenie jest takie że autem buja. Ale to wrażenie. Wystarczy pojeździć nim przez 2 dni i człowiek nie chce z niego wysiąść.
Podsumowanie:

Auto życia

Samochodu z takimi możliwościami i za takie pieniądze jakie jest oferowane nie uświadczysz. Kiedyś przeczytałem w jakiejś gazecie że to auto jest jak frytki do kawioru. Trafne porównanie. Świetne możliwości jezdne, przyspieszenie, jazda w każdych warunkach...można jechać po zaoranym polu, rzece a potem na drodze szybko przyspieszać. Ogromne składane lusterka jak w ciężarówce, wysokie zawieszenie a mimo to w miare opływowy kształt. Nie ma ono linii BMW ani AUDI i bynajmniej nie nadaje sie dla ludzi z takim gustem. Niewątpliwie jest to auto dla ludzi praktycznych , którzy lubią dynamikę jazdy, brzmienie boxera, cenią sobie komfort jazdy po bezdrożach, łatwość prowadzenia i niezawodność w każdych warunkach. Kilkakrotnie bez szwanku udało się mi się wyjść z nie lada opresji drogowych, głupot innych kierowców i niespodzianek drogowców dlatego uważam że w pewnym sensie to auto życia. Zwłaszcza że nowsze modele od 2008 to już zupełnie inna bajka. Jeżeli chodzi o awaryjność to jeżdżąc powściągliwie i dbając o nie jest bezawaryjne. Jeżeli jednak zużywasz je tak jak na to zasługuje to oczywistą rzeczą jest że części się zużywają. Bardzo ważna uwaga dla wszystkich którzy marzą o takim samochodzie. Nawet w instrukcji obsługi jest napisane że trzeba sprawdzać olej , najlepiej co 1000 km. Turbina potrafi go spalać a od "stylu jazdy" zależy czy spali go więcej czy mniej ale zawsze. Brak kontroli nad olejem może spowodować nawet zatarcie silnika.