Ocena samochodu: Skoda Fabia

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2000-2004
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1397
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.4 Classic
rok produkcji:
2000
przebieg:
180000
ocenia:
Krzysiek0072
kierowca od lat:
25
miał dotychczas:
5 samochodów
   ocena łączna:

3.25

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
3.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
3.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
6.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
sprytny na miasto w trasę tez przeleci przez Europę bez wstydu
zaleta
funkcjonalny bardzo pakowny jak na swoje gabaryty, przewieziesz więcej niż niejednym drogowym mastodontem
zaleta
dobre zabezpieczenie antykorozyjne
zaleta
prosta opanowana przez mechaników i domowych majsterkowiczów technika
zaleta
rozległa sieć przyzwoicie prowadzonych serwisów
Wady:
zaleta
niska jakość użytych materiałów powoduje zbytnią awaryjność mimo dbania o auto
zaleta
wydmuchana uszczelka pod głowicą po półtora roku od zakupu, zapieczony zawór
zaleta
gnijąca wiązka elektryczna, szalejące czujniki i kontrolki, wymiana żarówek w prawym reflektorze tylko dla ludzi o zręczności Szopena lub magika Chudiniego,
zaleta
łączniki belki stabilizatora wymieniane seryjnie ( polskie drogi) temat poprawiony w II wersji
zaleta
słaby rozrząd, u mnie już trzeci, wyłącznik swiateł stop juz piąty, ceny poważniejszych części wcale nie takie tanie w stosunku do ceny samochodu
Podsumowanie:

Kocham ten samochód ale nigdy więcej Skody

Mam dwa odczucia. Pierwsze: Brawo za pomysł samochodu i jego funkcjonalność i walory trakcyjne. Czeski prosty silnik 1,4 osiem zaworów bije na głowę niby nowoczesniejsze ale usterkowe wynalazki no i nadaje się do gazu jak ktoś chce. Drugie: Ten samochód oraz ja padliśmy ofiarą kalkulacji księgowych oraz tego ze za wczesnie go kupiłem, stając się jego testerem. Przeszedłem wszystkie fazy błędów i usterek wieku dziecięcego, a potem niskiej jakości części w wieku późniejszym. Część rzeczy została poprawiona w nowszych modelach, ale doszły nowe błędy więc nie mam gwarancji, że jak kupie nowy to będzie pozbawiony wad. Nadmieniam, że regularnie serwisuje i dbam o samochód. Kwota 37 tys. to wstęp do morza kosztów jakie generuje ten samochód, a przyjaźń w serwisie zapewniona. Małym pocieszeniem są te tanie zastępniki. Obecnie szykuje się do padnięcia przepustnicy ( przy 180 tys. przebiegu), oryginał 2,200, zastępnik 1,000, przy wartości samochodu 7,500. Może polscy kierowcy kochają fabię, ale to droga miłość. pozdrawiam Krzysiek