Ocena samochodu: Saab 9-3

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
Sport 2002-2007
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1910
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.9TiD PF 120 KM SportSedan Vector
rok produkcji:
2005
przebieg:
125000
ocenia:
wodzunio
kierowca od lat:
8
miał dotychczas:
2 samochody
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo wygodny i ergonomiczny, mimo całej masy przycisków na konsoli (jak to w SAABie). 10 poduszek i poziom bezpieczeństwa najlepszy w klasie w testach 2008-2009
zaleta
Spalanie w trasie 5,5 - 6,5 z klimą. W mieście ok. 8
zaleta
Nietuzinkowy, linia tego samochodu urzeka nie tylko amatorów marki
zaleta
Elastyczny silnik, przy 120 KM rozpedziłem go do 210 km/h (raz i tylko po to, by sprawdzić jego możliwości)
zaleta
Zdecydowana większość części jest standaryzowana do Vectry C więc można na nich oszczędzać.
Wady:
zaleta
Nisko zawieszony, więc trzeba uważać na krawężniki.
zaleta
Wymiana koła dwumasowego po 115 tysiącach (razem ze sprzęgłem koszt ok 3 tysiące zł)
zaleta
Trochę szerokie słupki nieznacznie ograniczają widoczność
zaleta
Trochę twarde plastiki i permanentnie obłążące z nadruku logo Saaba. Niby nic ważnego ale trochę wstyd
zaleta
DPF - potencjalna wymiana 4 tysiące zł, ale jak dotychczas mój spisuje się bez zarzutu.
Podsumowanie:

Samochód dla indywidualistów

Zważywszy, że model salonowy to jakieś 120 tyś, zakup pięciolatka za 35 tysięcy uważam za bardzo trafiony. Samochód cieszy wizualnie ale i użytkowo. Gdyby nie ceny paliwa byłby optymalny. Zwłaszcza dobrze utrzymana wersja Vector. Cofanie byłoby trudniejsze w tym samochodzie gdyby nie czujniki parkowania. Mimo, że to tylko 120 KM a masa własna to prawie 1,5 tony zadziwi każdego osiągami. W wersji z silnikiem 150 konnym z 16 zaworami pojawiają się wycieki a u mnie po dwóch latach suchutko. Zalecam pilnowanie terminów wymiany oleju, bo DPF przy intensywnym wypalaniu potrafi trochę ropy dolać do silnika. Ogólnie marzenie - ten zachwyt nie mija od dwóch lat, stąd też ten głupi uśmiech na mojej twarzy :D