Ocena samochodu: Saab 9-3

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
Sport 2002-2007
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1988
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.8t Linear Sport
rok produkcji:
2007
przebieg:
115000
ocenia:
stig
kierowca od lat:
8
miał dotychczas:
8 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
11.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Dynamika silnika
zaleta
Sportowe zawieszenie
Wady:
zaleta
trzeszczące plastiki
zaleta
ciasne wnętrze
Podsumowanie:

Miłe zaskoczenie

Miał być Passat, jednak pojawił się Saab 9-3. Prwdę mówiąc kiedy dowiedziałem sie, że kolejnym autem służbowym bedzie Saab, zmartwiłem się dosć mocno. Po pierwsze pojawił mi się w głowie obraz Saaba 900, którym kiedyś sto lat temu jeżdził mój ojciec. Miał kolor rozwodnionej kupki noworodka a zamiast przedniego zderzaka coś na kształt szyny kolejowej a pozatym był po prostu strasznie brzydki. Po drugie pomimo iż jestem pasjonatem motoryzacyjnym, nigdy nie interesowałem sie tą marką i wstyd sie przyznać nie wiedziałem nawet, że to takie porządne auta. Zmieniłem zdanie już po pierwszej jeździe, kiedy ku mojemu zaskoczeniu okazało sie, że samochód ma turbodoładowany silnik, który pracuje jak pięciocylindrówka i do tego przyspiesza znakomicie już przy 2000 obrotów. Turbo jest całkiem mocne a do tego bardzo fajnie brzmi. Auto na 3-cim biegu rozpędza się swobodnie już od 40kmh do UWAGA 170! Wyprzedzanie kolejki nawet 5 TIR-ów nie stanowi żadnego problemu. Predkość maksymalna pomimo deklarowanej w instrukcji obsługi 210kmh w rzeczywistosci jest o 20kmh wyższa. Jazda niemiecka autostradą jest więc całkiem przyjemna, rzadko zjeżdża sie z lewego pasa. Zawieszenie jest dość twarde i dobrze sprawdza się przy sportowej jeździe. Saab lubi zakręty i pomimo przedniego napedu mozna je pokonywać całkiem ostro. Ważne są oczywiscie dobre opony. Mój jeździ na Michelin Premacy HP 225/45R17. Poprzednim autem którym jeździłem była Laguna w wersji kombi i tu niestety Saab znacznie ustępuje pod względem miejsca we wnetrzu. Przy moim wzroscie za mną może usiąść już tylko torba z laptopem. Najczęściej jeżdżę jednak sam a wiec nie jest to dla mnie bardzo istotne. Jeżeli chodzi o ekonomię, to oczywiscie nie jest to diesel wiec uwazam, że 11 litrów przy turbodoładowanym silniku i dynamicznej jeździe to całkiem rozsądny wynik. Podsumowując - bardzo fajne auto, daje dużo frajdy z jazdy. Wersja z silnikiem 1.8t to w rzeczywistości auto z tym samym silnikiem co 2.0t i 2.0T. Wystarczy drobna korekta elektroniki sterującej i osiagamy ponad 20o koni mechanicznych. Taki zabieg to koszt ok 3000 PLN a więc nie przewraca, a wtedy frajda z jazdy będzie jeszcze wieksza. Polecam Saaba!!!