Ocena samochodu: Renault Laguna

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
II 2001-2005
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1998
rodzaj:
osobowy
wersja:
II 2.0 16V Expression
rok produkcji:
2002
przebieg:
135000
ocenia:
maic
kierowca od lat:
22
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
8.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bogate wyposażenie
zaleta
wysoki komfort jazdy i prowadzenia
zaleta
duża gama silników
zaleta
odporna na korozję
zaleta
niska cena
Wady:
zaleta
niedoceniany za błędy przeszłości
zaleta
trzeszczące siedzenia przednie
Podsumowanie:

wbrew opiniom to jest na prawde dobre auto za rozsądne pieniądze

Jak na swoją pojemność jest raczej oszczędny średnie zużycie paliwa przy ekonomicznej jeździe to około 8 litrów na 100 nie jest wybredny jeżeli chodzi o jakość paliwa. Wiele usterek elektrycznych i mechanicznych z wersji z 2000 roku zostało poprawionych. Pionierskie rozwiązania zapłonu na kartę chipową stało się hitem na rynku motoryzacyjnym (ci co wykpiwali to rozwiązanie teraz je stosują). komfort jazdy i prowadzenia idealny, auto jest stabilne, dobrze wybiera nierówności a układy wspomagające takie jak esp czy ebd z abs działają bez zarzutu. Można by się czepiać poszczególnych podzespołów układu kierowniczego połączeń metalowo-gumowych końcówek drążków czy też cięgien stabilizatorów,jednak gdy już zdarzy nam się usterka nie żałujmy na to pieniędzy zakup lepszych części z górnej półki daje naprawde długi okres satysfakcji z bezawaryjnej jazdy jeżdżę moją laguną od 6 lat jestem jej drugim właścicielem podczas zakupu miała przejechane 55tyś km teraz ma 137 tyś.i Mogę tu oświadczyć iż nigdy ale to nigdy mnie nie zawiodła nie wróciła na lawecie ani sznurku nie powiem że nie pogrzebałem sobie przy niej trochę, klocki, amortyzatory tylne, przednie zawieszenie nie są to jednak wydatki rzędu tysięcy złotych tak jak ma się to w niektórych modelach niemieckich czy japońskich z awarii elektrycznych to padła mi tylko cewka zapłonowa. Oświetlenie czy też poszczególne elementy instalacji tak wyróżniane przez co niektórych kierowców (może i posiadaczy opisywanego modelu) nigdy mnie nie zawiodły. Bardzo bogate wyposażenie seryjne już stawia ten model w czołówce producentów europejskich samochodów. Eksploatacja nie należy do najdroższych wymiana oleju filtrów to wydatek rzędu 370 zł jednak robi się to co 30 000 lub dwa lata. Samochód godny polecenia trochę niedoceniany (w latach 80-90 drogi w utrzymaniu i awaryjny) jednak ze względu na dość niski koszt zakupu nasi kierowcy coraz częściej na nie spoglądają. Sylwetka, wygoda, bogate wyposażenie i to wszystko w cenie wv golfa.