Ocena samochodu: Renault Captur

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2013-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
898
rodzaj:
osobowy
wersja:
0.9 TCe 90KM eco2 Energy Zen
rok produkcji:
2013
przebieg:
10000
ocenia:
WESLEY
kierowca od lat:
40
miał dotychczas:
8 samochodów
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
6.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
bezpieczeństwo - 5 gwiazdek
zaleta
ekonomika, niskie spalanie
zaleta
doskonałe prowadzenie, szczególnie na szybkich zakrętach
zaleta
nowoczesny, niebanalny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny
zaleta
wymienna tapicerka
Wady:
zaleta
trudna do opanowania nawigacja
zaleta
łatwo brudzi się, koła napędowe na brudnej nawierzchni rzucają błotem aż do klamek, tylna klapa momentalnie brudzi się
zaleta
trudny do mycia ze względu na wiele zakamarków, które należy ręcznie wyczyścić
zaleta
dywaniki (szczególnie kierowcy) to jakieś nieporozumienie
zaleta
wymiana żarówek w lusterkach zewnętrznych i oświetleniu wewnętrznym możliwa tylko w serwisie
Podsumowanie:

Czy warto kupić Renault Captur?

Warto kupić Captura. Jest to bardzo przyjemny i wdzięczny samochód. Wiele osób "na mieście" pyta mnie o opinię, widać są zainteresowani. Jeśli ktoś nie ma zamiaru oczekiwać, że jest to rajdówka lub terenówka, to się nie zawiedzie. Auto ma bardzo niskie spalanie, porównywalne z osiągami diesli. Komputer nauczył mnie - w końcu - jazdy ekonomicznej.Świetnie nadaje się do jazdy miejskiej, ale i na autostradzie radzi sobie dzielnie (kosztem zwiększonego apatytu na paliwo). Doskonale prowadzi się, na zakrętach trzyma się jak przyklejony, a system kontroli świetnie reaguje przy uślizgu na zbyt szybko pokonywanym zakręcie. Wspomaganie dobrze dobrane, hamulce rewelacyjne!!! Wnętrze bardzo przyjemne, dobrze wyciszone, można radia słuchać po cichu. Trochę te plastiki są zbyt "plastikowe". Bagażnik z możliwością powiększania, to dobre rozwiązanie.Zobaczymy jak będzie z trwałością trzycylindrowego silnika TCe 90, który jest klasycznym przykładem down sizeing'u. Myślę, że Renault nie strzeliło sobie w stopę tym silnikiem, bo stosuje go już w innych modelach (Clio, Dacia). Przyspieszenie 12 sek. do setki jest wystarczające. Doskonała jest regulacja kierownicy i siedzenia kierowcy, co daje świetną widoczność we wszystkich kierunkach. Bogate jest wyposażenie. Cena też nie jest duża. Mankamentem jest łatwe brudzenie się na naszych nieczyszczonych ulicach. Niektóre przyciski wolałbym mieć w kierownicy zamiast np. nieużywanego ogranicznika prędkości. Funkcja start-stop jest mało przydatna w naszych krakowskich korkach - więc wyłączam, bo i oszczędność na paliwie jest żadna. Szkoda,że wyłączenie jej na stałe jest możliwe tylko za opłatą w serwisie. Panel multimedialny jest OK, chociaż mam uwagi do nawigacji (trudna obsługa, słaba mapa). Jeżdżę od czerwca 2013 r. i nie miałem awarii poza zerwaną linką oparcia tylnej kanapy. Dziwne, że do dzisiaj - styczeń 2014 r. - nie spotkałem innego Captura w Krakowie. Szkoda.