Ocena samochodu: Porsche 968

nadwozie:
COUPE 2 drzwiowy
generacja:
1991-1995
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
2990
rodzaj:
osobowy
wersja:
3.0 CS
rok produkcji:
1993
przebieg:
90000
ocenia:
Joker Teneryfa
kierowca od lat:
19
miał dotychczas:
21 samochodów
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
16.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
13.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
geometria podwozia, zawieszenie, nie trzeba nic zmieniac zeby bylo dobrze:)Naprawde trzeba sie postarac zeby "wyprowadzic go z rownowagi"-przynajmniej na suchym asfalcie, w poslizgu zachowuje zachowuje sie neutralnie i jest latwiejszy do opanowania niz 911, doskonale sie nadaje na pierwsze Porsche
zaleta
skrzynia biegow (manual) dobrze dostrojone biegi, wytrzymuje duza wieksza moc, ponoc taka sama jak w suprze
zaleta
silnik, fajnie chodzi od 4tys. do 6tys obr.wtedy naprawde pokazuje na co go stac, efekt taki jak w turbo jednym slowem prawdziwa jazda jest od 4 kola:)
zaleta
latwy do tuningu, ponoc nie jest duzy problem wsadzic do niego turbo i wykrecic ok. 400kucy. tym bardziej ze skrzynia i sprzeglo to wytrzyma
zaleta
Z wygladu to troche taki "dziwolag" lecz ciagle przykuwa wzrok malolatek:) szczegolnie wyglada dobrze w czerwonym:) a taki mam:)
Wady:
zaleta
maly promien skretu, mam bmw 5 i lepiej mi sie nim manewruje na parkingu niz 968, raz mnie obrucilo na rondzie bo zabraklo mi kontry, uklad kierowniczy nie nadaje sie do ostrego driftu,wydech trzeba "dostrojic" bo orginalnie nie ma dobrego brzmienia( 4-garki)ale idzie polepszyc:) orginalne naglosnienie tez kicha
zaleta
wyprodukowano ich w sumie ok. 11245 sztuk ,wiec z czesciami krucho, brak dostepu do czesci uzywanych
zaleta
znalezienie zdrowego, niebitego i niewyeksplatowanego egzemplaza za dobra cene graniczy z cudem
zaleta
nie wiem co tu jeszcze dodac bo tak naprawde 968 nie ma wad:)Drobne usterki ktore mi sie przydazyly to- awaria tylniej wycieraczki i nieszczelnosc klimy, to wszystko:)
zaleta
Auto jest b. niskie wiec wsiadanie i wysiadanie z niego nie jest latwe:) pomimo tego ze mam tylko 172cm wzrostu czesto przy wysiadaniu walne sie w lep, czeste wsiadanie i wysiadanie jest b. meczace, czesto sie przecieraja dywaniki i dolna boczna czesc tapicerki, uszczelka drzwi tez, nie zdziwcie sie jak zobaczycie wyrabana dziure w dywaniku nawet po niewielkim stosunkowo przebiegu alñe wsadzic giry do srodka naprawde nie jest latwo:) tylnia roleta bagaznika to zwyczajna szmata, bagaznik b. plytki co najwyzej pomiesci dwa male nesseserki, tylnie siedzienia sa tylko zeby byly a jesli ktos sie odwazy jechac w cztery osoby to proponuje zeby to zglosil do rekordu Ginesa:)Nie wiem dlaczego pisze to w wadach bo 968 to przeciez nie auto transportowe tylko dwuosobowy gokard przystosowany do tego zeby dostawac caly czas w p...:)
Podsumowanie:

ogolne wrazenia

968 jest trzecim autem w mojej stajni i dodam ze najslabszym.Mam jeszcze Bmw e39 535(245 koni) i Mercedesa ML 55 AMG (oba wiadomo, automaty) ale 968 to zupelnie inna bajka i nie ma nic z nimi wspolnego.To poprostu gokard ktory najlepiej nadaje sie na tor.Prowadzi sie b. pewnie a uczucie na zakretach jest typu "king of the world" Do uzytku codziennego szczegolnie w ruchu miejskim gdzie sie czesto stoi lub wsiada i wysiada nie polecam.Polecic go moge natomiast doswiadczonym kierowcom, maniakom ktorzy maja benzyne zamiast krwi:) ktorzy szukaja auta typu hobby,szukaja adrenalinki i lubia ostra jazde.Tak szczerze do niego doszedlem przez przypadek a raczej samo do mnie przyszlo(zwiolem go w rozliczeniu od dziadka co mial go jako 5-ta fure i blokowalo mu miejsce w garazu)Wczesniej nawet bym nie pomyslal o takim "dziwolongu" i bardzo sie zaskoczylem, oczywiscie pozytywnie.Pomimo swojego wieku ciagle jest atrakcyjny a jego osiagi a przede wszystkim geometria i wywazenie pozwalaja czerpac nieopisane wrazenia z jazdy.Wprawia w zaklopotanie wlascicieli sportowych "tuningow" Doswiadczony kierowca moze "lapac" sie ze wszystkim co jezdzi bez wyjadkow, osobiscie lubie lykac M3 na sniadanie:) a o pierdziochach nie wspomne.Nie nadaje sie na snieg, to oczywiste a po deszczu moze byc gwozdziem do trumny.Jezeli ktos znalazl "dobry" egzemplaz i sie zastanawia, szuka opinii w necie na ten temat to mysle ze moja opinia pomogla.Dodam ze mam 37 latek:( kupe kilometrow przejechanych i przez ostatnie 10 lat nie mialem auta ponizej 200 koni:) ale te Porsche to naprawde rewelka...naprawde polecam...