Ocena samochodu: Peugeot 605

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
1990-1995
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1998
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 SRI
rok produkcji:
1990
przebieg:
160000
ocenia:
Pakus
kierowca od lat:
1
miał dotychczas:
1 samochód
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
16.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
13.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
komfort jazdy jest nie z tej ziemi! do tego wygląda świetnie, klasyczny kanciasty kształt dodaje mu stylu i klasy
zaleta
jest szeroki i ciężki, więc dobrze trzyma się drogi
zaleta
zadbany silnik chodzi jak marzenie, nie zamula, dobrze się rozpędza i trzyma prędkość
zaleta
ma przestronne wnętrze, jest w nim dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu (wiozłem w nim z tyłu rower bez przedniego koła i było jeszcze luźno), analogicznie ma wielki kufer
zaleta
blacha jest b. dobrej jakości - 20 lat i brak rdzy (oczywiście trzeba konserwować progi)
Wady:
zaleta
są drobne problemy z częściami, nie wszystko można dostać od ręki, czasem trzeba coś ściągać z drugiego końca Polski (np. środkowa linka hamulca ręcznego w moim przypadku)
zaleta
części nie należą do najtańszych, ale kupując takie auto trzeba się z tym liczyć
zaleta
stary model to stary silnik, który sporo pali
zaleta
jest trochę niski, nawet na najniższym ustawieniu fotela jestem blisko sufitu, a mam 180 cm wzrostu
Podsumowanie:

Dobre, stare auto

Po pierwsze komfort jazdy jest wyjątkowy, prowadząc go odczuwa się niesamowitą przyjemność z jazdy. Wnętrze jest dobrze wyciszone i solidnie wykończone. Moja 605-tka ma 20 lat, ale bez oporów pojedzie 160 km/h (ale na sporych obrotach, 100-120km/h to dla niego optymalna prędkość). Jak się dba o to auto i naprawia wszystko na bieżąco nie ma z problemów. Jedyne co w nim wymieniałem do tej pory to części typowo eksploatacyjne (klocki, tarcze, linki ręcznego, łączniki w skrzyni itp.). Blacha jest bardzo dobrej jakości, mimo 20 lat auto nie rdzewieje (oczywiście konserwuję progi, tak na zaś). Auto ma ogólnie mało elektryki, więc nie ma co się tam posypać. Choć kształtami odbiega od obecnych modeli, wygląda szykownie. Kanciaste wykończenia nadają mu klasy. Krótko - dobre, stare bezawaryjne auto.