Ocena samochodu: Peugeot 508

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
2011-
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1997
rodzaj:
osobowy
wersja:
FL 2.0 BlueHDi 180KM RXH S&S EAT6
rok produkcji:
2016
przebieg:
15000
ocenia:
Mario
kierowca od lat:
43
miał dotychczas:
15 samochodów
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
1.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
9.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
komfort, wygodne siedzenia, znakomite prowadzenie, podwyższone zawieszenie
Wady:
zaleta
fatalna automatyczna skrzynia biegów, beznadziejne multimedia, wysokie spalanie
Podsumowanie:

Rozczarowany

Przejechałem tym samochodem raptem 12 tys km i już pierwsza poważna awaria, która unieruchomiła go na ponad 2 tygodnie (brak dostępności uszkodzonej części !!). Różnymi autami przejechałem w sumie ok. 1 mln kilometrów, ale żadne nie "padło" po 12 tys. Poprzednio miałem Fiata Cromę, którego sprzedałem po 170 tys km bez ani jednej awarii. Auto ma kilka plusów: znakomity układ jezdny - prowadzi się jak gdyby było "przyklejone" do drogi, bardzo wygodne fotele, efektowny szklany dach, świetne światła LED. I to by było na tyle tych plusów. A minusów jest cała masa: - bardzo mało schowków - nawet telefonu nie ma gdzie położyć - żeby wyłączyć START/STOP trzeba otworzyć klapkę umieszczoną w trudno dostępnym miejscu i po omacku szukać wyłącznika - automat na biegach od 4 do 6 jest super, natomiast od 1 do 3 to porażka - bardzo wolny i nieprecyzyjny (szarpie przy zmianie biegów) - idiotyczny układ skrzyni biegów: żeby ruszyć do przodu, to dźwignię zmiany biegów należy przesunąć do tyłu! Konsekwentnie, żeby ruszyć do tyłu, to trzeba ją przesunąć do przodu! - trzeba być mistrzem logiki, żeby takie coś wymyślić. - radio odtwarza tylko niektóre pliki mp3 (próbkowanie musi być 44 kHz) - najtańszy smartfon odtwarza każdy - multimedia są kompletnie nieintuicyjne - polski student 1 roku informatyki lepiej by to napisał - radio potrafi się włączać przez 3 minuty (ciągłe resetowanie ekranu) - niestety, kamera cofania też odczekuje 3 minuty zanim się włączy - dramat Spalanie deklarowane przez producenta (trasa 4,2 l/100 km)) jest czystą fikcją. "Pieszcząc" pedał gazu można zejść do 6.5 l/100 km). Przy normalnej jeździe jest to ponad 7. Reasumując: to jest mój pierwszy i ostatni Peugeot.