Ocena samochodu: Peugeot 508

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
2011-
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1997
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 HDi FAP 163KM Allure Automat
rok produkcji:
2012
przebieg:
15000
ocenia:
wtomeg
kierowca od lat:
22
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

4.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Oszczędny i dynamiczny silnik
zaleta
Komfort
zaleta
Wygłuszenie
zaleta
Stylistyka
Wady:
zaleta
Mimo, że auto wyprodukowane w 2012 nawigacja z aktualizacją 2010/2011
zaleta
Ospały automat
zaleta
Wrażliwy na boczne podmuchy wiatru
zaleta
Ściekająca woda przy otwarciu klapy bagażnika
zaleta
Wykończenie tworzywem fortepianowym podatne na brud
Podsumowanie:

Dobry wybór

Kupiłem wersję Allure w automacie ze wszystkimi opcjami, za wyjątkiem ogrzewania postojowego. Przez 3 miesiące użytkowania tego auta przejechałem 12.000 km i trochę za wcześnie na oceny trwałości i bezawaryjności. Jestem trochę rozczarowany automatem - podczas spokojnej jazdy jest OK, ale już przy dynamicznym przyspieszaniu jest zbyt wolny, szczególnie jeśli porównujemy z DSG i Power Shift. Sytuację ratuje tryb sportowy. Miałem też trochę większe oczekiwanie jeśli chodzi o sprzęt grający JBL, ale tu może się trochę czepiam. Za to skórzane i elektrycznie regulowane siedzenie mnie osobiście przekonują komfortem i zakresem regulacji. W poprzednim samochodzie przy automatyce wycieraczek miałem możliwość ustawienia ich czułości - tu czasami pracują zbyt wolno. Kupiłem auto w kolorze białym perłowym i muszę powiedzieć, że świetnie komponuje się z przyciemnianymi szybami bocznymi, szklanym dachem i alufelgami. Dużą zaletą są światła ksenonowe z funkcją doświetlania. System automatyki przełączania świateł mijania i drogowych czasami głupieje, a światła diodowe do jazdy dziennej są słabo widoczne. Często kierowcy proszą mnie na radiu CB o ich włączenie - winny chyba jest trochę kolor nadwozia. Polecam zakup elektrycznie otwieranej klapy bagażnika - pozwala trochę zniwelować tą niedogodność związaną ze ściekającą wodą w deszczowej pogodzie lub po wizycie na myjce. Układ wspomagania parkowania, dla mnie kompletnie bezużyteczny, ale już radar parkowania przodem i tyłem bardzo przydatny. Irytuje wolno pracujący system sterowania elektroniką pokładową - przejście na nawigację, czy telefon dłuży się niemiłosiernie.Za to prostota obsługi - wzorowa.Polecam szklany dach - fajne rozwiązanie, które u mnie doceniają szczególnie dzieciaki. Zauważyłem tylko jeden feler tego rozwiązania - to brudząca się podsufitka. Nie wiem co jest źródłem tych zabrudzeń, ale od czasu do czasu podsufitka wymaga czyszczenia. Wrażenie robi podświetlenie diodowe wnętrza - podświetla się nawet gałka automatycznej skrzyni biegów. Podoba mi się peugotowski patent pracy wycieraczek do boków szyby. Zimą kilka razy skorzystałem z podgrzewanych foteli. Trochę kłopotów miałem ze śniegiem oblepiającym czujniki parkowaniu na przednim zderzaku.