Ocena samochodu: Peugeot 308

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2007-2011
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1598
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 120 KM Premium
rok produkcji:
2009
przebieg:
20000
ocenia:
nieco rozczarowany
kierowca od lat:
20
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

3.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
3.00
Silnik
Oceny silnik
3.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
12.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo ładny wygląd samochodu w tej wersji. Koła 16" - polecam założenie dystansów 20 mm - zdecydowanie poprawi to wygląd samochodu, a i również prowadzenie
zaleta
Wydaje się większy niż jest i wygląda reprezentacyjnie.
zaleta
Dobrej jakości materiały wnętrza.
zaleta
Dobrze działa klimatyzacja i wentylacja.
zaleta
Dobry konfort jazdy w mieście, silnik cichy, wnętrze w zimie szybko się nagrzewa.
Wady:
zaleta
BARDZO, BARDZO DUŻO PALI W MIEŚCIE !!! Najczęściej w zakresie 10,4 - 12,8 l/100 km.
zaleta
Słabe wyposażenie ! nawet w tak bogatej wersji brakuje wielu rzeczy, które trzeba dokupić lub żyć bez nich. To bywa uciążliwe.
zaleta
Odstające przednie błotniki.
zaleta
"Gumow" skrzynia biegów. Brak 6 biegu.
zaleta
Średnie prowadzenie w zakrętach - zdecydowanie podsterowny !
Podsumowanie:

Raczej mam mieszane uczucia ...

W swoim życiu miałem już bardzo dużo różnych samochodów marki Peugeot: 106, 205, 306, 405, Partner, wiec zdecydowałem się na kolejny ( nowy lub prawie nowy ) Peugeot 308. Samochód kupiłem dla żony do jazdy po mieście i na krótkie trasy. Znalazłem samochód roczny z gwarancją itp. z przebiegiem 9000 km w korze srebrnym metalic w wersji Premim. W tej wersji wygląda doskonale na 16" kołach i flagach alu. Koła schowane są we wnękach kół, więc założyłem dystanse 20 mm i samochód zmienił wgląd na + :-). Żona jest zadowolona, gdyż jest ładny, dobrze wykonany, komfortowy i wyposażony w to co trzeba. Samochód jest duży i w środku jest również dość dużo miejsca. Bagażnik jak na tej klasy auto jest duży i pakowny ( zakupy się mieszczą ). Wnętrze wykonane jest z dobrych materiałów. Zawieszenie nie stuka, ale dla mnie jest za miękkie. Silnik 1,6 122 KM ze zmiennymi fazami rozrządu ( montowany również w BMW i Mini ) jest dynamiczny i „daje radę” w tym samochodzie choć sportowy to on nie jest. Należ go kręcić raczej wysoko, wtedy dynamika jest OK. Największą wadą tego silnika jest jego spalanie ! Ponieważ samochód jeździ praktycznie tylko po mieście więc pali między 10,4 a 12,8 l/100 km, w zależności od tego jak duże są korki. To zdecydowanie za dużo !!! nie wierzcie w opowieści dziwnej treści o spalaniu tego silnika na poziomie 6-8 l / 100 km w mieście – to mało prawdopodobne ! Na trasie spalanie, gdy ja prowadziłem ( jeżdżę dość dynamicznie, gdyż mam 200 KM diesla ) spadło do 7,5 l / 100 km - to wynik OK. Jak siadam do niego w mieście to nawet 13,2 l / 100 km potrafi połknąć. Wadą również jest mało precyzyjna praca skrzyni biegów – taka gumowata, brak 6 biegu i również nie zachwyca prowadzenie samochodu w zakrętach. Jak na wersję Premium wyposażenie jest słabe. Brakuje czujników parkowania, składanych elektrycznie lusterek, ESP, podłokietnika tylnej kanapy i tunelu w tylnej kanapie i jeszcze paru drobiazgów – za to wszystko trzeba dopłacić ekstra. Za to ma tempomat  w sam raz na polskie drogi. Podsumowując: gdybym miał wybierać jeszcze raz i miał by to być Peugeot 308 to zdecydowanie z silnikiem diesla !!! Najlepiej ten 110 KM - bardzo dobry. Dodatkowo wersja jeszcze bogatsza… Gdybym miał kupić teraz jeszcze raz taki samochód to długo bym się zastanawiał czy to ma być 308 …do miasta może jednak 207 … Jest jeszcze kilka innych również ładnych, choć ten jest zdecydowanie ŁADNY  i kobietą się bardzo podoba. Ja jestem trochę rozczarowany tym samochodem, choć z drugiej strony nie był aż taki drogi, a co za tym idzie jest pewnego rodzaju kompromisem ceny i jakości, choć spalanie przy dzisiejszych cenach paliwa jest zdecydowanie nie do zaakceptowania. BTW Nie przejmujcie się źle spasowanymi błotnikami przednimi. Są z plastiku i odstają tworząc szparę pomiędzy drzwiami i błotnikiem z prawej inna z lewej inną. Sprawdziłem kilkanaście samochodów – wszystkie tak mają, a sprzedawcy o tym doskonale wiedzą  Na początku strasznie mnie to denerwowało ale teraz już nie zwracam uwagi.